סין מקצצת את המכסים על סחורות אמריקניות ב-75 מיליארד דולר
נגיף הקורונה אינו מונע את ההתקדמות ברגיעה במלחמת הסחר עם ארה"ב. בתוך כך, בעקבות הווירוס נרשמה צניחה במכירות כלי רכב חדשים בסין
נגיף הקורונה אינו מונע בשלב זה את ההתקדמות ברגיעה במלחמת הסחר: סין הודיעה היום (ו') כי היא חותכת בחצי את שיעור המכס שהיא מטילה על סחורות אמריקניות בהיקף של 75 מיליארד דולר. זאת, בהתאם להודעתה מהשבוע שעבר, לאחר חתימה על הסכם שלב א' ברגיעה עם ארה"ב בינואר. חלק מהמכסים יקוצצו מ-10% ל-5%, וחלק מ-5% ל-2.5%.
האירו בשפל של 18 שנה: חדשות טובות או סיבה לדאגה?
בצל המגפה: חברות סיניות פנו לקבלת סיוע של 8.2 מיליארד
בריטניה שאחרי הברקזיט: קוראת (גם) לישראלים
בתוך כך, חרף התפשטות הנגיף, במרבית הבורסות באסיה נרשמות הבוקר עליות שערים. מדד ניקיי ביפן איבד 0.8%, הבורסה בשנגחאי עולה ב-0.3%, הונג קונג מטפסת ב-0.4%, דרום קוריאה מוסיפה 0.5% לערכה. אמש ננעלו הבורסות בניו יורק בירידות קלות.
נגיף הקורונה אף גרם לצניחה במכירות כלי הרכב החדשים בסין. באופן מסורתי, ראש השנה הסיני נחשב ל"חג הקניות" של רוכשי הרכב במדינה - וינואר נחשב לחודש החזק ביותר בשוק המקומי. ואולם השנה הסינים נשארו בבית: לפי נתונים רשמיים שפרסם ארגון יצרני הרכב הסיני, המכירות בחודש חלף צנחו ב-22% לעומת החודש המקביל ב-2019 - והסתכמו ב-1.71 מיליון כלי רכב.
לפי התחזית שפרסם הארגון, בפברואר צפויות המכירות לצנוח ב-30% ביחס לחודש המקביל ב-2019. שוק הרכב הסיני כולל מותגי רכב סיניים, ולצידם מותגי רכב מערביים המייצרים מכוניות במדינה בשיתוף עם יצרני רכב מקומיים. לעת עתה, רוב מפעלי הרכב שנמצאים בווהאן (שם התפרץ הנגיף) סגורים - אם כי מספר יצרני רכב כדוגמת הונדה הודיעו כי ישובו לייצר ב-17 לפברואר. תאריך זה עדיין אינו נחשב סופי.
לצד הגופים המייצרים בסין, במערב הודיעו כמה יצרני רכב כדוגמת FCA, החברה האם של פיאט וקרייזלר, ו-JLR, החברה האם של יגואר ולנדרובר, על עיכובים צפויים בייצור כתוצאה ממחסור בחלפים מסין.