שתף קטע נבחר

בעלי עסקים בתחום היופי: "מי שעובד למרות האיסור הוא עבריין"

דקלה אלמגור (פדיקוריסטית), מירה איינהורן (קוסמטיקאית) ואיתי ויגמן (ספר) התארחו באולפן ynet ודיברו על הקשיים הכלכליים, הגעגוע ללקוחות, ההתנהלות האטומה של מנהלי המשבר והכעס הגדול כלפי חלק מחבריהם למקצוע שבוחרים להתעלם מהנחיות משרד הבריאות. צפו

 

 

לא יפה. אחת השאלות שהכי מעסיקה את הישראלים (ובעיקר הישראליות) בימים אלו, נוגעת לסוגיית המספרות ומכוני היופי. הבוקר (ה') התארחו באולפן ynet, דקלה אלמגור (פדיקוריסטית), מירה איינהורן (קוסמטיקאית) ואיתי ויגמן (ספר), בעלי עסקים בתחום, שדיברו על התקופה האחרונה והלא פשוטה שעוברת עליהם ועל המחאה שכוללת את בעלי העסקים בענף היופי.

 

נשיא בורסת היהלומים: "מחכים שאנשים יתאבדו?"

קוקה קולה ישראל מוציאה לחל"ת מאות עובדים

80 מיליארד שקל זו לא תוכנית. זה הרבה יחסי ציבור

 

"אף אחד לא שומר עליי", שיתפה איינהורן. "כעצמאית אין לי זכויות, אנחנו לא מקבלים בעצם שום דבר מאף אחד כעצמאים. אין לנו זכויות של חופש מחלה, אין לנו דמי אבטלה שום דבר. לכן יצאנו במחאה גדולה של ענף היופי. לא יכול להיות שאנחנו נופלים בין הכיסאות, עבר חודש וחצי ללא הכנסה, ההוצאות שלנו ממשיכות, זה שכירויות, משכנתאות, קניית סחורה".

 

המשבר בתחום היופי (מתוך אולפן ynet)
"נופלים בין הכיסאות". מירה איינהורן(מתוך אולפן ynet)
 

דקלה אלמגור לא קיבלה את הטענה שאפשר להסתדר בלעדיהם כרגע: "לצד טיפול בלקוחות בריאים אני מטפלת גם בחולי סכרת. יש בארץ למעלה ממיליון חולי סכרת שחייבים לעשות פדיקור טיפולי על בסיס קבוע בשל סכנת חיים לזיהומים ואפילו בשל ציפורן חודרנית. כיום, אין לי אישור לטפל בלקוחות האלה. המשמעות היא שאנחנו מעמידים אותם בסכנה ממשית; זו דוגמא ללקוחות שחייבים לקבל טיפול והמדינה אינה נותנת מענה ומשאירה אותנו להתמודד לבד בחוסר מעש".

 

אלמגור הוסיפה: "בראייה יותר רחבה לענף היופי, הפגיעה בנו אנושה ולכן אנו דורשים להחיל מיידית את המדיניות בה נקטו באירופה, שזה אומר תשלום דמי שכירות למשכירים וביטול תשלום הארנונה בגין החודשים בהם המדינה הכריחה אותנו לסגור את העסקים שלנו. קבלת דמי אבטלה על התקופה בדומה לשכירים, כי זה מה שאני כרגע - מובטלת".

 

המשבר בתחום היופי (מתוך אולפן ynet)
"הפגיעה בנו אנושה". דקלה אלמגור (מתוך אולפן ynet)
 

 

"בין 20 ל-30 אחוז מהספרים עובדים בשחור"

למרות האיסור, ישנם אנשי מקצוע שבוחרים לעבוד בכל זאת מהבית. איתי ויגמן התייחס לתופעה של ספרים שעושים זאת: "אני מעריך שקרוב ל-20-30% מהספרים עבדו בשחור. זה נזק גדול למדינה, וזה נזק לעצמם. הם לא שומרים על הציבור ולא על עצמם, הקורונה לא מבדילה בין אף אחד. מי שעושה את זה הוא עבריין לכל דבר, שעושה נזק לא רק לעצמו, אלא לכל חבריו במקצוע".

המשבר בתחום היופי (מתוך אולפן ynet)
"נזק גדול למדינה". איתי ויגמן(מתוך אולפן ynet)
 

איינהורן אישרה שהתופעה קיימת גם בתחום הקוסמטיקה: "ברור שיש כאלה שעובדות בשחור והן עברייניות. זו עבריינות לשמה כי הן מסכנות את הציבור, הן מסכנות את עצמן. הן יצטרכו לשלם את הקנס אם יתפסו אותן, הלוואי ויתפסו .הן הורסות את השם המכובד שלנו, אנחנו ארגון מאוחד, אנחנו ארגון מקצועי, אנחנו ארגון שתומך באנשים שלו אבל לא יכול להיות מצב שתהיה כאן עבודה של שוק אפור שחור שידביק את האנשים. אני רוצה לציין משהו בנושא הקוסמטיקה: לא היום נולד נושא הכפפות והמיגון. אני עומדת כל הזמן בתנאים של סטריליות, העסק הזה כל הזמן עובד בתנאים של סטריליות".

 

ממסמך של משרד הכלכלה שהגיע לידי ynet, עולה כי עמדת המשרד היא להמליץ להעניק אישור עבודה לספרים, קוסמטיקאיות ומטפלים אלטרנטיביים, בדיוק מהסיבה הזאת. במסמך נכתב כי "על מנת למנוע 'שוק שחור' של מקצועות אלה, שפועלים בבתי הלקוחות ללא עמידה בתקנות בריאות כלשהן, יש לאפשר פתיחת עסקים אלה תוך הגדרת תקנות ברורות עבורם. באי אישורם של סוגי נותני שירותים אלה, לא רק מעודדים אי עמידה בכללי הגיינה ובהנחיות שכן הקפדה בבית לא תהיה כמו הקפדה בתוך עסק, אלא אף תומכים בפועל בתשלומי מזומן וב'שחור', מבלי לדווח על הכנסות. לנו ידוע כי הדבר נפוץ מאוד. המדינה בעצם מוותרת על הכנסות ופוגעת בבריאות. זו גזרה שהציבור לא יכול לעמוד בה". 

 

אלמגור פנתה גם לראש הממשלה: "הוא מתפאר בפני כל העולם שאנו מטפלים במשבר בצורה יוצאת מהכלל, אז שיישר קו עם המדינות שנותנות הקלות וביטולים משמעותיים לבעלי עסקים. כל עוד הוא לא מיישר קו ונותן הנחיות ברורות מה עלינו לעשות אנשים קורסים, עסקים קורסים, אנשים נכנסים לדיכאון. אנחנו נמות לא מהקורונה, אנחנו נמות מזה שאנשים לא מטפלים בעצמם כרגע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: ShutterStock
עיצוב שיער
אילוסטרציה: ShutterStock
מומלצים