תוכנית ההבראה של אל על: התחדש המו"מ בין ההנהלה לעובדים
העובדים ייפגשו עם הנהלת החברה ויציגו את הוויתורים להם הם מוכנים - לפי המגזר אליו הם שייכים - תחזוקה, צוותי אוויר ומנהלה. הסכמת הנציגות לתוכנית ההבראה היא תנאי חיוני לקבלת סיוע מהמדינה
מתחדש המו"מ בין הנהלת אל על לבין נציגות העובדים בניסיון להגיע להסכמות על תוכנית ההבראה. ללא הסכמת העובדים לא תוכל החברה לקבל את הסיוע מהמדינה.
הסיוע מהמדינה מתעכב ובחברות תחבורה ציבורית יתקשו לשלם את משכורות מאי
"50% מבקשות ההלוואה של מסעדנים - סורבו"
כעס ואיומים בקניונים: לא נבצע מעקב אחר הקונים, לא נפתח במתכונת הנוכחית
העובדים יפגשו היום בשעה 16:00 עם הנהלת החברה בשלושה סבבים לפי חלוקה ל-3 מגזרים: עובדי תחזוקה, צוותי אוויר ומנהלה. כל מגזר יציג את הוויתורים להם הוא מוכן. בפגישות יהיו נוכחים גם אבי אדרי נציג ההסתדרות, פרופ' ירון זליכה המייעץ לנציגות העובדים והם יתקיימו במשרדה של יהודית גריסרו סמנכ"לית משאבי אנוש ומנהל באל על.
עוד נודע כי ניסיון ועד עובדי הטייסים להתפצל מנציגות העובדים ולתפקד כוועד נפרד, לא צלח. ההסתדרות לא הסכימה למהלך וגם בהצבעה בנציגות המהלך נכשל. ערב חידוש המו"מ קיים פער גדול בין דרישות הנהלת אל על והאוצר, לבין העובדים. כזכור נדרשת חברת התעופה לחיסכון של כ-220 מיליון דולר לשנה בהוצאותיה. התוכנית כוללת פיטורי 2,000 עובדים ופתיחה לראשונה של הסכמים קיבוציים.
קיימות שתי מחלוקות עיקריות בין העובדים להנהלה ובינם לבין עצמם - נציגות העובדים מסרבת לפיטורים בקרב עובדי התחזוקה בטענה כי מי שצריך לשאת בעיקר הנטל הם העובדים בעלי השכר הגבוה - הטייסים והנהלת אל על הבכירה, ולא עובדי התחזוקה שחלקם הגדול משתכר שכר נמוך. הטייסים טוענים כי עמדת הנציגות, שמסרבת לפיטורים, אינה רלוונטית למציאות החדשה. הטייסים מוכנים לפיטורים וקיצוצי שכר אבל בתנאי שהחברה תבטיח כי בבוא היום כשתחזור למהלך עסקים תקין יוחזרו להם תנאי השכר הקודמים או לחילופין יפוצו באמצעות קבלת מניות, תנאי שההנהלה מתנגדת לו ואינה מוכנה להגביל את תקופת הפחתת שכר הטייסים. בנוסף הטייסים מוכנים לוויתורי שכר בגובה 20% משכרם בעוד ההנהלה דורשת ויתורים גבוהים יותר של לפחות 30%. שני הצדדים הטייסים ועובדי התחזוקה מרגישים כי הם "קרבנות" ועל גבם בלבד מממנים את תוכנית ההבראה.