שתף קטע נבחר

ג'ינגל בל רוק בחדש על המגש

הפעמונים מפנטזים על הרולינג סטונס, הדר מלכה מוציאה את השיר של החודש, perco מנגנים לכם מתוך חלום וקאמבק של "לכלוך באוזן" - במיוחד לסילבסטר. רוח וצלצולים ב"חדש על המגש"

לומדים לשחרר

JOOVE, הם הצמד יובל שנהר ואביעד סינמנס, רוצים שתשחררו. הם עושים זאת בעזרת "How to Let Things Go", סינגל ראשון וחמקמק מתוך אלבומם החדש, המשלב סימפולי גיטרות עם אלקטרוניקה מינימליסטית ומנטרה די ברורה.

 

את אלבומם הראשון "Unlock & Good Luck" הוציאו השניים ב-2014, לאחריו תרו את במות ארצנו והשתתפו בפרויקט קאברים לשיריו של סאן לאקס, כשביצועם לשיר "Easy" אף זכה לפרגון מהאמן עצמו. כיום עומדים בפני הוצאת אלבום חדש, אותו ישיקו ב16 בפברואר בכולי עלמא בתל אביב, ולאחריו גם צפויים לצאת לסיבוב הופעות ראשון באירופה.

 

מלכת החודש

בתזמון לא מקרי בכלל, מוציאה הדר מלכה את "ינואר", סינגל בכורה חורפי שיצא בקרוב ויכלול 11 שירים, שאת חלקם כתבה והלחינה. בין היתר יהיה שם גם ביצוע משלה ל"עדיין כאן", של הזמרת המנוחה שושנה דמארי.

 

מלכה תשיק את "ינואר" דווקא ב-2 בינואר, במועדון "האזור" בתל אביב. במשך אותו חודש, ב-19 בינואר, תופיע מלכה ב"הוביט" בזכרון יעקב וב-7 בפברואר ב"שגו בר" בראשון לציון.

 

כל שיר צריך מרפסת

בלקוני אנד ביונד הם מעיין עובד, אלירן אלקיים, אור דיין ואוריה גואטה. הרביעייה עושה קולות אינדי פופ מעניינים במיוחד עוד מ-2013, שמזכירים מה את הפנינים המתוקות-מאופקות לבית Broken Social Scene. השנה הספיקה הלהקה לעלות עם השוגייז המעודכן ואהדת ריפי הבס שלהם לבמת האידי נגב ולאירוע השואו קייס "חשיפה בינלאומית".

 

על כתיבת השירים אמונה הסולנית מעיין בעלת הקול הייחודי, שעומדת גם מאחורי "Mine", הסינגל+קליפ הרשמי שיוצא כעת מתוך אלבום הבכורה. את אלבומם ישיקו בלקוני אנד ביונד ב-10 במרץ באוזןבר בתל אביב. דברים טובים בהמשך.

 

כמו בחלום

Aperco הוא הרכב  בו חברים תום מייזל, רונן פלד, יובל רז ודור אדר. ההשפעה הברורה עליהם היא רוק קלאסי סבנטיזי, שנוטה לעתים למחוזות הפרוג-רוק. הקטע שלפניכם הוא חלק מאלבום מלא שיכלול קטעים אינסטרומנטליים לרוב, "Focused", שמו. האגדה מספרת (טוב, הם מספרים), שהוא נכתב לאחר שהופיע בחלום של חבר ההרכב לשעבר, טל מייזל. כאשר קם בבוקר, החל המוזיקאי במלאכת שחזור הנעימה שרדפה אותו, ומשנזכר בה סופית הוסיפה הלהקה לנלודית החלום חליל צד. 

 

11 קטעי האלבום (שהפיק להם גדעון ריקרדו) אגב, מספרים בדרכם את סיפור מעגל החיים. כן, כל מצב מנטלי של האדם צפוי לזכות לייצוג שם - החל מפוקוס, שגרה ושליטה עצמית ועד פיתויים, אופוריה וסערת רגשות. יומרני? אולי, אבל נראה שבשטח לפחות, בשנתיים בהן הם עובדים, יש להם נוכחות יפה, אז כנראה שמשהו עובד שם.

 

סע לאט

לאחר שנים של נגינה בהרכבים שונים עולה המוזיקאי אלון סגל על הדרך העצמאית. אז הוא לקח את האוטו ויצא לשיטוט לילי בכבישים - עם פליימוביל חביב מאחורי ההגה. הפשטות הנוסטלגית ששולטת בקליפ צעצועי העבר שביים אוהד אלימלך לשיר הבכורה "אין לך זמן", ניכרת היטב גם בצלילים, בבלדה המתוקה-מרה ונטולת המניירות על זמנים פשוטים יותר, לחוצים פחות, בהם היה לנו זמן, יכול לעצור את הנסיעה המהירה קדימה, ולנשום.

 

את השיר החדש, מתוך אלבומו הראשון שבדרך בהפקת גיל סמטנה (אהוד בנאי, רמי פורטיס ונוספים), כתב סגל כשחזר מחופשה בסין, אליה יצא לאחר תקופת זוגיות ארוכה שהסתיימה. "כשחזרתי לארץ לא הייתי בטוח בכלום חוץ מדבר אחד - יש לי את השיר הזה ביד ואני צריך לעשות איתו משהו". החדש יכלול עשרה שירים מקוריים וקשת רחבה של השפעות - מרמי פורטיס דרך ג'יימס טיילור ועד בראד מלדאו.

 

רחוק אבל עוד כואב

"מרחוק" של אדיר לוי נכתב על משבר עמוק ביחסים שלו. אדיר, יוצר, מעבד וספנתרן, מצליח להיות חשוף, כן - אבל פגוע במידה, באחד השירים היפים שיצאו לאחרונה. הוא עושה זאת בזכות שורות כמו "מרחוק, הזיכרונות עולים, איך אז, ללא מילים, יכולנו להגיד הכל, חשבנו, שלא ניפול" ומסגיר תחושות די איומות, אם נודה באמת, במשפטים כמו "מרחוק הכל כואב יותר הזמן כבר לא עוזר, הוא שורף את הפצעים".

 

על אף שמו הלא ממש מוכר, זה עשור לוי כותב מוזיקה קלאסית ומשתף פעולה עם שמות כמו יהונתן גפן, ברי סחרוף ואסף אבידן. כעת הוא מציין אלבום בכורה, "פוקח עיניים", שכולל 13 שירים, כשעל ההפקה אמון איש להקת אלקטרה לשעבר, בועז וולף.

 

ג'ינגל בל רוק

המוזיקאי עמרי ויטיס נמצא בשטח כבר לא מעט זמן. לאחר שניסה את מזלו בעולם ובמיוחד בלונדון, הוא שב לפני כארבע שנים לביתו שבקיבוץ דליה, והוא ממשיך ליצור בישראל גם היום. ההרכב שמלווה אותו בימים אלה הוא "הפעמונים", ו-"Stadium Lights", השיר שלפניכם, הוא לא פחות מפטנזיה על הופעותיה של הרולינג סטונס בסיקסטיז ובסבנטיז.

 

מה יש שם? ובכן, כל מה שעולה לכם לראש למשמע המונח החבוט "רוקנ'רול". כן, גם קלישאות שחוקות אך תמיד כיפיות כמו מעריצים היסטריים, אלכוהול, סמים וקית' ריצ'ארדס תלוי על שנדליר. ויטיס והפעמונים (The Bells) נמצאים כרגע בסיבוב הופעות חורף, בו ינסו לצור מורשת רוקנ'רול משלהם.

 

פייר, לכלכתם

אם אתם קוראים את המדור הזה, סביר להניח שאתם מבינים דבר או שניים (או לפחות מתעניינים) בתוצרת האלטרנטיבית המקומית. אחד שבהחלט מבין, עוקב ומקדם את השוליים הישראלים כבר לא מעט זמן הוא מגיש הרדיו לאון פלדמן, שבערב הסילבסטר (חמישי) יקים לתחייה את ליין ה"לכלוך באוזן" הזכור לטובה שלו.

 

מי מכם שטרם התוודע לתופעה, ישמח לשמוע על הקאמבק החד פעמי (וחבל) של מה שנחשב מ-2009 ובמשך שנים מספר לערב חודשי, מוצלח ופרוע שהפגיש במועדון האוזבר בתל אביב שלל הרכבים ואמנים פעילים ובועטים בסצנת האינדי הישראלית. כן, תמיד היה שמח וקשוח בערבי הלכלוך, ומי שרוצה להיזכר, להכיר או סתם לקבל את 2016 בסטייל ורוקנ'רול - יוכל לעשות זאת בליל הסילבסטר הקרוב. בתפריט: שיטי סיטי, OSOG, Skarate KID, The Turbans' Mistypes ורבים וטובים אחרים.  

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בלקוני אנד ביונד. מתחדשים
לאתר ההטבות
מומלצים