שתף קטע נבחר

חופשה בישראל? כוכבי הוליווד אמרו לא תודה

ליאונרדו דקפריו, מאט דיימון וכל שאר המועמדים המובילים באוסקר ב-2016 וויתרו על שי שהציע להם משרד התיירות - הגעה לחופשה יוקרתית בישראל, עם רכב צמוד ו"כל הפלאפל שיצליחו לאכול". כעת ארגונים פרו-פלסטיניים מייחסים את הדברים לקמפיין אגרסיבי שקרא להם לסרב, במחאה על הכיבוש בשטחי יהודה ושומרון

 

 

מבין 25 המועמדים המובילים לזכייה בפרס האוסקר בשנה שעברה, אף לא אחד בחר לממש את השי שהוצע מטעם משרד התיירות ולהגיע לחופשה יוקרתית בישראל. על פי נציגי החברה המקומית שהעניקה את המתנות, השחקנית וכוכבת סרטי "משחקי הרעב", ג'ניפר לורנס, היא היחידה שעשתה שימוש במתנה והעניקה אותה להוריה שכבר ביקרו במחוזותינו. מנגד, השחקן הבריטי מארק ריילנס, שזכה בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בסרט "גשר המרגלים", דחה באופן גלוי את ההצעה הישראלית.

 

עם פרסום הדברים השבוע, מסרו ארגונים פרו-פלסטיניים לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי מדובר בתוצאה של קמפיין אגרסיבי שקרא לכוכבים, ביניהם ליאונרדו דיקפריו ומאט דיימון, לסרב להצעה, ולא להזדהות עם הכיבוש הצבאי בשטחי יהודה ושומרון.

 

לא נראה אותו אצלנו. ליאונרדו דיקפריו ()
לא נראה אותו אצלנו. ליאונרדו דיקפריו

 

 

 

על פי הדיווחים, כללה החופשה הנוצצת עשרה ימים בארץ הקודש, טיסה זוגית במחלקה ראשונה, שהות במלון 5 כוכבים, רכב צמוד והחוייה הקולינרית שעיקרה "כל הפלאפל שתצליחו לאכול". היא הוצעה למועמדים כחלק מחבילת מתנות בשווי של 200 אלף דולר, שכללה גם מארז נייר טואלט רך במיוחד מתוצרת שוויצרית, משאף מריחואנה אישי, ניתוחים פלסטיים והטבות רבות נוספות. העלות לחופשה עמדה על 55 אלף דולר, ובמשרד התיירות הקצו 1.375 מיליון דולר כדי לממן תסריט שבו כל 25 הזוכים היו בוחרים בחופשה.

 

עם פרסום החופשה בשנה שעברה, ארגוני שמאל אמריקניים, בהם "יהודים למען זכויות אדם", האשימו את ישראל בהפעלת לחץ על הכוכבים באמצעות החופשה כדי לשפר את תדמיתה בעניין הסכסוך עם הפלסטינים. עומר ברגותי, ממייסדי תנועת ה-BDS, כינה אז את החופשה "טיול תעמולה ישראלי", וקרא לאקדמיה האמריקנית לקולנוע שעורכת את הטקס להתרחק מהעיסוק בהצעה. ברגותי השווה את ההצעה הישראלית לשלטון האפרטהייד בדרום אפריקה. "כל אמן עם מצפון היה דוחה כל טיול משולם מראש על ידי משטר האפרטהייד בדרום אפריקה ב-1980", אמר אז.

 

היחידה שלקחה את המתנה - ונתנה לאמא. ג'ניפר לורנס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
היחידה שלקחה את המתנה - ונתנה לאמא. ג'ניפר לורנס(צילום: רויטרס)
 

כעת, עם היוודע חוסר ההיענות להצעה הנדיבה של משרד התיירות, נמסר מארגון "יהודים למען שלום" כי הקמפיין שקרא לסרב לחופשה "יצר מתח והפר את הנורמליות של ישראל כמותג". דוברת הארגון גרנטה סוסנוף הוסיפה כי "הקמפיין הזכיר לאליטות בהוליווד שיש מחיר חברתי למי שמזדהה עם הכיבוש. המאבק שלנו הוא חלק מחרם תרבותי רחב על ישראל". 

 

ממשרד התיירות הישראלי נמסר בתגובה כי החשיפה החיובית של ישראל במהלך התחרות דווקא השיגה את המטרה על אף שהמתנה לא מומשה. עוד צוין כי בינואר האחרון נרשמה עלייה של 27% בתיירות הנכנסת. "המשרד מארח מדי שנה יותר מ-2,000 ידוענים, מובילי דעת קהל ועיתונאים שהופכים לשגרירים תיירותיים של ישראל", נכתב בתגובת המשרד.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
לא יצוף בים המלח. ליאונרדו דיקפריו
צילום: רויטרס
לאתר ההטבות
מומלצים