שתף קטע נבחר

ווסטוורלד בבית לחם: פסקול המלון החדש של בנקסי

הלהקות מאסיב אטאק וניין אינץ' ניילז יקליטו מוזיקה שתנוגן בפסנתר בבר המלון החדש בבית לחם - המציג יצירות של האמן בנקסי ומשקיף על גדר ההפרדה. כלי הנגינה יופעל ללא נגן, בדומה למתרחש בסדרה "ווסטוורלד"

פרויקט בית המלון הפלסטיני של אמן הרחוב בנקסי מקבל חיזוק: לאחר שנפתח בסוף השבוע האחרון בבית לחם והציע לאורחיו קירות מעוטרים ביצירותיו של האמן, האתר NME מדווח היום (ד') כי הלהקות ניין אינץ' ניילז ומאסיב אטאק ינגנו בקרוב בבר של המלון - מבלי להגיע אליו.

 

בית המלון בבית לחם (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בית המלון בבית לחם(צילום: AFP)
 

ההרכבים יקליטו מראש מוזיקה שתנוגן בפסנתר בבר המלון, המופעל ללא נגן - בדומה לפסנתר המוצג בסדרה "ווסטוורלד". מוזיקאים נוספים שיתרמו מיצירתם הם המלחין האנס זימר ובסיסט להקת רד הוט צ'ילי פפרז, פלי.

 

אין זו הפעם הראשונה שהאמן המיסתורי, שתערוכה מיצירותיו תגיע בקרוב לישראל, משתף מוזיקאים בעבודה שלו. בשנה שעברה היה זה פרויקט "דיסמלנד" שלו, שהציג גרסה מעוותת של "דיסנילנד", וכלל הופעות של הרכבים כמו ראן דה ג'ולז, סאבאג'ז פוסי ריוט ומאסיב אטאק.

 

מלחמת כריות , על אמת. ציור בבית המלון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מלחמת כריות , על אמת. ציור בבית המלון(צילום: AFP)
 

האחרונים, כאמור, ינגנו גם במלון בבית לחם, ושמם מעורר עניין מיוחד. לפני כמה חודשים טען העיתונאי הבריטי קרייג וויליאמס כי בנקסי, אשר זהותו לא ידועה ונשמרת בסוד שנים רבות, הוא למעשה רוברט דל נג'ה, איש להקת מאסיב אטאק. וויליאמס ביסס את הנחתו על כך שישנה סמיכות גיאוגרפית בין המקומות שבהן מופיעות לפתע עבודות של האמן, לבין הערים שבהן מאסיב אטאק מופיעה.

 

רוברט דל נג'ה (משמאל), מלהקת מאסיב אטאק. הפרצוף האמיתי של בנקסי? (צילום: Warren du Preez & Nick Thornton Jones) (צילום: Warren du Preez & Nick Thornton Jones)
רוברט דל נג'ה (משמאל), מלהקת מאסיב אטאק. הפרצוף האמיתי של בנקסי?(צילום: Warren du Preez & Nick Thornton Jones)
 

בית המלון, שקירותיו עוטרו בציורים של בנקסי וייפתח רשמית ב-11 במרס, משך תשומת לב תקשורתית רבה. הוא מציע לאורחיו מבט ישיר על גדר ההפרדה, ובעליו, ויסאם סלסעה, מגדיר אותו "המלון עם הנוף הכי גרוע בעולם". פרויקט זה מצטרף אל סדרת עבודות מעוררות מחלוקת שצייר האמן בשנים האחרונות בשטחי הרשות הפלסטינית - בין היתר על חומת ההפרדה עצמה.

 

יש הטוענים כי עבודותיו החדשות של בנקסי נגועות באנטישמיות ושנאת ישראל. זאת בשל מה שמתפרש כביקורת חד צדדית שהן מותחות - הבולטת מביניהם תלויה על קיר המלון החדש ומציגה את ישו כשנקודת כוונת לייזר אדומה על מצחו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים