שתף קטע נבחר

זו בריטני, ביץ' - מאז ועד היום

היא הכתה בנו בניינטיז בתלבושת בית ספר ושתי צמות, נישקה את תדמית הילדה הטובה לשלום עם קצת עזרה ממדונה, נחשים וחליפת גוף שקופה, והתחרפנה לנו מול העיניים - רק כדי לפלס את דרכה חזרה לפסגה. זוהי רכבת ההרים של בריטני ספירס, כוכבת הפופ הכי מסעירה בשנים האחרונות. בקרוב בישראל

 

אנשים חשבו שהיא הולכת להיות וואן היט וונדר, להיעלם לנצח אחרי "Baby One More Time..." שהפך אותה לכוכבת על ב-1998. אבל בריטני ספירס ידעה הרבה יותר משנה פלוס-מינוס באור הזרקורים. בואו, היא אוטוטו סוגרת שני עשורים במוזיקת הפופ הבינלאומית ונראה שהיא חזקה מתמיד.

 

20 שנות קריירה לא הולכות ברגל, ביץ'. בריטני ספירס (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
20 שנות קריירה לא הולכות ברגל, ביץ'. בריטני ספירס(צילום: gettyimages)

מי שלבשה את הכתר לפני ביונסה, פתחה את הדלת לכוכבות פופ אחרי שנים בהן שלטו להקות הבנים בזירה ביד רמה וידעה עליות ומורדות מהן יצאה מחוזקת, כבר מזמן משחקת אותה שוב במרכז הבמה. עם כל המטען הזה, היא תנחת בקרוב להופעה אחת על הבמה הישראלית. במיוחד לקראתה, כהכנה מקדימה, שחזרנו את השלבים באבולוציה של כוכבת הפופ הכי גדולה. זו בריטני (ביץ', אלא מה?).

 

המאמי הלאומית

ספירס, ילדה טובה לואיזיאנה, גדלה במשפחה דרומית קלאסית. את הבייבי סטפס בעולם הבידור היא עשתה ב"Star Search" ("בית ספר למוזיקה" האמריקני, אם תרצו) ובתוכנית "מועדון מיקי מאוס", לצד כוכבים נוספים לעתיד כמו ג'סטין טימברלייק (לימים כוכב אן סינק והאקס המיתולוגי), כריסטינה אגילרה וריאן גוסלינג. אפילו הצגות באוף ברודווי היא רשמה ברזומה, כששימשה כמחליפה של נטלי פורטמן.

 

מאוהבת בבן דוד?! בריטני עם "Baby One More Time"

 

ואז, בגיל 16 וקצת, הגיע הבום הגדול. בספטמבר 1998 יצא "Baby One More Time...", שהציג את מיס ספירס כתלמידת תיכון שובבה, חשופת בטן, שגם יודעת לעשות פליק-פלאקים לאחור. הקליפ הלוהט, שצולם בבית הספר בו צולם הסרט "גריז" המיתולוגי, הציג בחור לוהט לא פחות כמושא אהבתה של הזמרת הצעירה. מי שגילם אותו היה למעשה בן דודה. את המורה בתחילת הקליפ גילמה פלישייה, העוזרת האישית שלה. כן, עד כדי כך הייתה בריטני של ראשית הדרך משפחתית וצנועה.

 

בראיונות היא שידרה תמימות, שמרה על תדמית הבתולה הקדושה עד לחתונה שלכל היותר עושה טיזינג, והפכה במהרה לחביבת האמריקנים. בעבורם, היא הייתה כל החבילה, עם קול מתקתק ולהיטים קלילים ודביקים, בניצוחו של המפיק השבדי מקס מרטין. תוכניות האירוח הזמינו בלי סוף, אלבום הבכורה שלט בצמרת הבילבורד האמריקני וגם הכפילות שהחלו לצוץ, חלקן נאות יותר או עם קול טוב יותר (היי, כריסטינה אגילרה, ג'סיקה סימפסון ומנדי מור), לא הצליחו לערער את מקומה כמאמי הלאומית הראשונה.

 

אני? כוכבת?? די, תמשיכו ()
אני? כוכבת?? די, תמשיכו
 

סקסי באק

עם פרוץ המילניום ספירס הקטנה רצתה להוכיח לעולם שהיא אישה שיודעת היטב מה זה להיות סקסית. אחרי האוברול האדום מ"Oops!... I Did It Again" וקליפים נוספים שהעלו את הטמפרטורה, חשבנו שהגענו מוכנים להופעתה בטקס ה-VMA של 2000. ואז היא פשטה את החליפה, נשארה בחליפה בצבע גוף מלאת פאייטים והותירה אותנו בשוק. לבושה? עירומה? מה שבטוח, הילדה כבר לא תמימה כשהייתה. שנים אחר כך תהיה זאת מיילי סיירוס שתשאב מהופעותיה השראה.

 

 
 

על אותה במה בשנה שאחרי היא כבר הייתה העבד שלנו, עם נחש פיתון על צווארה, שרירי בטן מעוררי השראה ועגיל נצחי בטבור. ב-2003, אחרי הפרידה מג'יי טי, הגיע רגע ההכתרה הרשמי כשהיא (בשמלת כלה) ומדונה (בלבוש חתן) הצמידו שפתיים על הבמה.

 

כן, גם כריסטינה אגילרה הייתה שם, אבל כמו שנאמר כבר, הכריזמה של בריטני עשתה את שלה. לאף אחד לא היה אכפת מנשיקת ברירת המחדל השנייה, בטח ובטח כשהאקס של בריט בריט יושב בקהל והמצלמה חותכת לתגובתו באותו רגע היסטורי.

 

הנשיקה הבלתי נשכחת. בריטני, מדונה והנדחפת ()
הנשיקה הבלתי נשכחת. בריטני, מדונה והנדחפת

והייתה גם הופעה עם מייקל ג'קסון, הפרסומת האלמותית לפפסי בסופרבול, שיתוף הפעולה עם פארל וויליאמס לכבוד הסרט "אוסטין פאוארס", כוכב בשדרות הוליווד ואפילו תפקיד ראשי בסרט "קרוס רודס", שלא ממש עשה חסד עם יכולות המשחק של ספירס (שדווקא קיבלו ביטוי מוצלח יותר בהמשך, בתפקידי אורח בסדרות כמו "איך פגשתי את אמא" ונוספות). איפה שלא הסתכלנו ראינו את החיוך המנומס של ספירס, לצד האאוטפיטים הזעירים והשירים המפתים. זה היה סוד הקסם שלה, ילדה-אישה, סקסית מאוד אבל עדיין עונה "יס מאם" כשצריך.

 

חומר לחתונה? תחשבו שוב

רבים חושבים ש-2007 הייתה השנה הקשה בחייה של ספירס, אבל דווקא 2004 בישרה על העתיד הנורא לבוא. אחרי אי אלו שנים בטופ של הפופ ושלושה אלבומים אולטרה-מצליחים, התעוררה המדונה החדשה בשכונה מלילה של שכרות והודיעה לעולם שהיא נשואה לחבר הילדות, ג'ייסון אלכסנדר. הביטול המהיר בהיסטוריה שהצליחו להשיג יועצי התקשורת שלה (55 שעות!) לא ממש עזר. הרצון למרוד בתדמית תלמידת בית הספר הנצחית עלה שלב והחל לצאת משליטה.

 

"Toxic". גראמי ראשון, ורמז לבאות

 

היא נפצעה במהלך צילומי הקליפ לשיר "Outrageous" לצד סנופ דוג, אכזבה המוני מעריצים (כולל את כותבת שורות אלה) כשביטלה ברגע האחרון את המופע שלה, "ONYX hotel" ולקינוח השנה נישאה לרקדן הליווי שלה, קווין פדרליין, שהיה בכלל נשוי לאחרת ממנה ציפה לילד. נקודת האור הגיעה בדמות פרס הגראמי הראשון בחייה על שירה "Toxic", שבישר את תחילת הצד האלקטרוני של בריט בריט, וגם את הרעל שבדרך. 

 

תקופה כאוטית. בריטני ספירס וקווין פדרליין (gettyimages) (gettyimages)
תקופה כאוטית. בריטני ספירס וקווין פדרליין(gettyimages)
.

את שלוש השנים הבאות בילתה ספירס בתור האמא המסורה, זו שמרכיבה את ילדיה על הברכיים בזמן נהיגה. שון פרסטון הגיע לעולם ב-2005, ג'יידן ג'יימס כשנה אחריו וב-2007, קצת אחרי שירדה תוכנית הריאליטי שלה ושל הבעל, "בריטני וקווין כאוטיק" (שתגידו תודה לאנושות שאתם לא זוכרים שהיא קיימת) - פדרליין כבר היה מחוץ לתמונה.

 

קירחת מכאן ומכאן

יותר מש-2007 הייתה שנה הרסנית לבריטני, הייתה זו נקודת השבר של מעריציה, שבוודאות איבדו כמה שנים מחייהם מרוב דאגה. גירושים, אשפוז בכפייה, אובדן המשמורת על ילדיה, גילוח הראש הידוע לשמצה, ניפוץ שמשת רכב עם מטריה ומבט מבעית בעיניה - כל אלו ועוד עשו לתדמית התמימה את מה שאלף אוברולים אדומים לא היו מצליחים לעשות.  

 

מראות קשים. בריטני והקרחת ()
מראות קשים. בריטני והקרחת

משם באמת אף אחד כבר לא חשב שהיא תחזור. כשניסתה באותה שנה להתקמבק בטקס ה-VMA, שהופעותיה במסגרתו היו מאבני הדרך בקריירה שלה, היא כשלה נחרצות. ביצועה לשיר "Gimme More", מתוך אלבומה החמישי "Blackout" שיצא באותה שנה, כבר לא היה המופע החד והמלהיב שסיפקה למעריציה בשנים עברו. להיפך. הצופים קיבלו את ספירס בצורה המביכה ביותר, כשהיא נעה באי נוחות בהלבשה תחתונה זעירה שלא ממש החזיקה את נכסיה כמו שצריך. אפילו את מה שהיא הכי טובה בו - ליפסינק, היא לא הצליחה לעשות לפי הביט. 

 

בעוד ש"Gimme More" היה לסינגל המצליח ביותר של ספירס בארצות הברית מאז "...Baby One More Time", ככל הנראה בגלל העניין הצהוב והרב שעוררה המשוררת, האלבום עצמו, בניגוד לאלבומיה הקודמים, זכה לשבוע המכירות הראשון הגרוע ביותר שלה בעולם אי פעם. לכשלונו תרמה ספירס עצמה, שבמקום לקדמו העדיפה להיתפס בעדשת הפפראצי כשהיא מורחת אצבעות שומניות על שמלות מעצבים. הדבר היחיד הטוב שיצא מהתקופה הזו היה השורה שהפכה לקלאסיקה, "איטס בריטני ביץ'", לצד כמובן "Leave Britney Alone".

 

אפילו ליפסינק היא לא הצליחה לעשות. בריטני מביכה ב-VMA של 2007 

 

בריט בריט נכנסת לביט

איכשהו, בריטני הצליחה לשרוד את 2007 מבלי להיכנס למועדון ה-27. ב-2009 העולם קיבל את בריטני ספירס החדשה, המשוקמת והממוחשבת. מהשנה הזו פחות או יותר הפסקנו לשמוע את קולה האמיתי של הכוכבת, אבל לפחות זכינו בלהיטי דאנס מקפיצים כמו "If U Seek Amy" ,"Womanizer" ו"Hold It Against Me" שחגגו את האוטו-טון והביטים האלקטרוניים ומחקו כל קשר לילדה מפעם, שמוציאה לשון כשהיא אומרת את האות L.

 

בחזרה למיינסטרים. בריטני עם "If U Seek Amy"

 

עם האלבום "Circus" מסוף 2008 וממשיכו "Femme Fatale" מ-2011 שבה ספירס לפסגה, עם נחיתה רכה, ממש כמו פעם, במקום הראשון במצעד הבילבורד וחזרה לסיבובי הופעות מלאים ומרשימים. בטקס ה-VMA של 2011 היא קיבלה פרס על שם מייקל ג'קסון עבור תרומתה לעולם המוזיקה. בהמשך היא גם הצטרפה לצוות שופטי ריאליטי השירה האמריקני, "אקס פקטור". האמריקנים הוכיחו עצמם כנאמנים ובמקום לזרוק את בריטני לכלבים, אימצו אותה שוב אל לב ליבו של המיינסטרים.

 

המלכה של וגאס

עם כל השמחה על השיבה לאור הזרקורים, נראה היה כי משהו אבד שם בדרך. בהופעותיה הטלוויזיוניות והבימתיות מן השנים האחרונות נראתה בריטני רובוטית, מבוהלת ממגע אדם. אולי היה זה הרצון ביציבות, אחרי אי אלו שנים קשות, שהביא אותה להתמקם בלאס וגאס. 

 

נתראה בפארק הירקון

 

בקרוב תסגור הכוכבת ארבע שנות הופעות ערב ערב בפני תיירים מזדמנים, שחפצים לצפות באגדת הפופ בחייה. והיא, מעניקה להם בדיוק את זה, עם שפע של להיטים מכל השנים, שירים חדשים, כוריאוגרפיות ריקוד מסובכות והמון אאוטפיטים קטנטנים שמתחלפים בערך כל חמש דקות בממוצע.

 

בריטני ידעה מאז ומעולם לתת שואו ובזה אין כל ספק. הביקורות אולי מספרות על מופע מתוכנן מדי, של כוכבת שכבר עברה את פסגת תהילתה, אבל גם זה יכול לקרות כשנשחקים בשגרה. לפחות נוכל להיות בטוחים שלפארק הירקון היא תגיע בכושר שיא, מדויקת ומקצועית מתמיד, ובתקווה גם תתרגש מהביקור בארץ הקודש לא פחות מאיתנו.  

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
הפנים האמיתיות של כוכבת הפופ. בריטני ספירס
צילום: gettyimages
לאתר ההטבות
מומלצים