שתף קטע נבחר

העיתונאי מנשה רז חולל סערה: "מכריזים על הקמת מדינת מרוקו בארץ ישראל"

מנשה רז, עיתונאי רשות השידור, תקף בפייסבוק את טקס המשואות בירושלים והואשם בגזענות. השרה רגב: "איש קטן"

העיתונאי מנשה רז עורר סערה כשפרסם בפייסבוק פוסט בנושא טקס הדלקת המשואות שהתקיים בהר הרצל. בעקבות התגובות, בהן הואשם רז בגזענות בשל דבריו, הוא פרסם מאוחר יותר גם הבהרה.

 

"בהר הרצל בירושלים קמו כמה יהודים בני עדות המזרח עם כוח של עסקנות פוליטית", כתב רז בחשבון הפייסבוק שלו, "בו עוצבה דמותם הרוחנית, הדתית והמדינית, בו חיו חיי קוממיות ממלכתית, בו יצרו נכסי תרבות לאומיים וכלל אנושיים והורישו לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי. בתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ומתוקף הכוח הפוליטי שצברנו, אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינת מרוקו החדשה בארץ ישראל. כפיים!".

 

"מכריזים על הקמת מדינת מרוקו החדשה". הפוסט של מנשה רז ()
"מכריזים על הקמת מדינת מרוקו החדשה". הפוסט של מנשה רז

 

כמה שעות אחרי פרסום הפוסט, שעורר תגובות זועמות, ביקש רז להבהיר את כוונתו: "ממלכתיות פירושה איזון נכון וחוסר ממלכתיות מתבטא ביצירת תכנים חד צדדיים", כתב, "אני מתבקש להבהיר, הביקורת לא נוגעת כלל למדליקי המשואות. להיפך. אני חושב שהרשימה של מדליקי המשואות נכונה וראויה. לאחד מהם שאני מכיר אישית, אלי מזרחי, גם כתבתי (לפני שבוע) שלדעתי, אין ראוי ממנו. הביקורת שיש לי היא על חלקים בטקס שהתעלמו לדעתי מחובת הממלכתיות והפכו מסורת ישראלית כול כך מהותית לבימת התרסה ולא של כבוד הדדי. היו גם חלקים שלא הבנתי למה נועדו, או מה הם התכוונו לסמל.

 

"אולי מישהי או מישהו, יכולים להסביר לי למה התכוונו כשהעלו על הרחבה קבוצה גדולה של בחורות יפות שהסתרקו מול מראות בשיר מה אברך? וזאת רק דוגמא אחת", המשיך בדבריו, "ידעתי שפרסום הפוסט יהיה כרוך בוויכוח. חשבתי שהוויכוח חשוב כדי שנחשוב ביחד איך לא לחזור על שגיאות עבר כמו קיפוח וחוסר איזון".

 

רז, שמגיש תוכניות בערוץ הראשון וברדיו בקול ישראל, התייחס גם לתגובות הרבות שקיבל. "לא תיארתי לעצמי שרבים מהמגיבות והמגיבים ישתמשו במילה 'גזענות'. אני מתעב גזענות ומתעב לא פחות את השימוש במילה הזו כדי לחסום וויכוח. גם לא עלה בדעתי ש'אזכה' לגידופים, השמצות, קללות ודברי שטנה שלא אחזור עליהם. למקרא דברי ההבל האלה, המגעילים, הבנתי שעדיף לסתום את הפה. לסתום את הפה, זה משהו שאיש מאתנו לא רוצה שיקרה כאן!", סיכם.

 

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה להתבטאותו של מנשה רז: "מנשה, יש משהו אחד שאתה לא מלמד את הסטודנטים שלך לתקשורת: גילוי נאות. אתה לא מגלה להם שאתה חבר מפלגת קדימה (מנוחתה עדן), שרצת לכנסת ולא נבחרת. אתה לא מספר שבכל מקום הבטחת להוריד את הליכוד מהשלטון. ככה זה, תסכול ומרירות חושפים את פניך הגזעניות, מלאות הזלזול והבוז. מנשה, היית ונשארת איש קטן". 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים