הוכרזו הזוכים בפסטיבל דוקאביב: "הקיר" הוא המנצח הגדול
פסטיבל דוקאביב לקולנוע תיעודי הכריז על הזוכים שלו. "הקיר", סרטה של מורן איפרגן, הוכרז כסרט הישראלי הטוב ביותר וזכה בפרס על סך 70 אלף שקלים. גם סרט הביכורים "מוחי" לא יצא בידיים ריקות. בתחרות הבינלאומית זכה הסרט "פלסטיק צ'יינה"
בטקס שנערך הערב (ד') במיינדספייס בתל אביב הוכרזו הזוכים בפסטיבל דוקאביב ה-19, שייחתם בסוף השבוע הקרוב. סרטה של מורן איפרגן, "הקיר", זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית. הסרט מגולל את סיפורה של אישה שמפרקת את נישואיה ונמלטת אל עזרת הנשים בכותל המערבי. משם היא מתעדת במשך שנה את המתרחש בחייה האישיים ואת המקום עצמו.
מנימוקי השופטים: "הסרט חוקר את המתח בין ציפיות החיים לבין מה שאנו שואפים אליו. סרט על אישה, משפחה ותפקידים מגדריים, ועל האופן שבו ההתניות התרבותיות, המוסריות והדתיות מכתיבות את חיינו". איפרגן קיבלה פרס על סך 70 אלף שקלים.
"מוחי", סרטם של רינה קסטלנובו-הולנדר ותמיר אלתרמן, זכה בפרס סרט הביכורים הישראלי. הסרט מתמקד בילד פלסטיני שנולד בעזה עם תסמונת רפואית נדירה, ומטופל בבית החולים תל השומר בתל אביב כשהוא מלווה רק בסבו וברופאים מסורים המטפלים בו.
עוד זוכים בתחרות הישראלית: סרטה של נטעלי בראון, "מקווה שאני בפריים", המתעד את חייה של הבמאית מיכל בת אדם ובעלה, זכה לציון לשבח, בעוד ש"סאלח, פה זה ארץ ישראל", סרטו של דוד דרעי, על האמת מאחורי הקמתן של עיירות הפיתוח בארץ - לקח את פרס הבימוי.
"פלסטיק צ'יינה" של ג'יו-ליאנג ואנג, המציע מבט אנושי על ילדה בת עשר שעובדת במפעל מחזור בסין ומקבלת את השכלתה מקרעי עיתונים שמוצאת בזבל, זכה בפרס הראשון בתחרות הבינלאומית. הסרט "תרמית", על משפחה אמריקנית שנקלעת לחובות בגלל בזבזנות יתר ועקב כך מבצעת תרמית המתועדת ביוטיוב, זכה בתחרות "עומק שדה" - רצועה המוקדשת לסרטים בעלי מעוף ותעוזה אמנותית.
בתחרות סרטי הסטודנטים זכה סרטו של ניר דבורצ'ין "להפוך את האבנים" מבית הספר לאמנויות הקול והמסך מהמכללה האקדמית ספיר.
את פרס חביב הקהל לקח הסרט "איך מסמנים אהבה" של אל-עד כהן ואיריס בן משה המספר את סיפורו של אל-עד, חירש מלידה, שמחליט להגשים את חלומו ולהפוך לאב.