שתף קטע נבחר

סרטו האחרון של דניאל דיי לואיס: טריילרים

"Phantom Thread" החדש של פול תומאס אנדרסון העוסק במעצב אופנה באנגליה של שנות ה-50, הוא ככל הנראה ההזדמנות האחרונה לצפות בדניאל דיי לואיס שהודיע על פרישה מעולם המשחק. וגם - סרט העוסק ביריבות עסיסית על משטח ההחלקה על הקרח וג'ים קארי שחושף צד נדיר באישיות שלו בסרט תיעודי מסקרן. טריילרים חדשים

הבמאי המוערך פול תומאס אנדרסון חוזר לשתף פעולה עם דניאל דיי לואיס בסרט Phantom Thread שייצא בחורף הקרוב, בדיוק בזמן לעונת הפרסים. השניים עבדו יחד בסרט "זה ייגמר בדם", עליו דיי לואיס זכה בפסלון האוסקר השלישי שלו. ככל הנראה מדובר בשיתוף הפעולה האחרון שלהם משום שהשחקן בן ה-60 הכריז לאחרונה על פרישה מעולם המשחק.

 

תפקידו האחרון? ()
תפקידו האחרון?
 

תקציר הסרט לא חושף הרבה. דיי לואיס מגלם מעצב אופנת עילית בשנות ה-50 באנגליה שאחרי מלחמת העולם השנייה. הוא פוגש במוזה צעירה, עלמה - שבתחילה מעוררת בו השראה עד שהיחסים ביניהם מתחילים להתערער. כמו בשני סרטיו האחרונים ("מידות רעות", "המאסטר"), גם פה אנדרסון משתף פעולה עם ג'וני גרינווד, גיטריסט להקת רדיוהד שכתב את הפסקול לסרט.

 

Phantom Thread ייצא בארה"ב ב-25 בדצמבר.

  

הצד האפל של ההחלקה על הקרח

שלושה סרטי ספורט ייצאו בחודשים הקרובים לאקרנים ושלושתם מתמקדים ביריבות בין שני ספורטאים גדולים. הראשון Borg vs. McEnroe שלא בטוח שיזכה להפצה בארץ אך בעולם כבר הספיק לככב במיטב הפסטיבלים. הוא עוסק ביריבות המתמשכת ומרוטת העצבים בין ביורן בורג השוודי לג'ון מקנרו האמריקני. השני הוא "קרב המינים", שגם עוסק בטניס ומתאר את אחורי הקלעים של משחק הראווה הדרמטי בין הטניסאית בילי ג'ין קינג (אמה סטון) לבובי ריגס (סטיב קארל) שטען ביהירות שאף טניסאית לא תנצח אותו. השלישי הוא "אני, טוניה" שלוקח אותנו אל עולם ההחלקה האומנותית על הקרח ומתאר יריבות צהובה ולא ספורטיבית בעליל בין טוניה הארדינג לננסי קריגן.

 

 

דרמת ספורט שחורה. "אני, טוניה" ()
דרמת ספורט שחורה. "אני, טוניה"

הסיפור מרתק ובהחלט ראוי לסרט. בתחילת שנות ה-90 טוניה הארדינג הייתה המחליקה מספר אחת בארצות הברית. שלוש שנים אחרי היא ירדה במיקום ואת התואר לקחה לה המחליקה ננסי קריגן. כדי להגיע לאולימפיאדה בלילהאמר ב-94' הארדינג הייתה צריכה להיות מדורגת בטופ שלוש - לצורך כך היא ובעלה החליטו לפגוע בקריגן. קצת לפני אליפות ארצות הברית, עם סיום אימון שגרתי קריגן הותקפה בחדרי ההלבשה - אלמוני חבט בברכה עם אלה. מאוחר יותר התברר כי הארדינג ידעה על התקיפה והיא הושעתה מהענף לצמיתות.

 

את הסרט מביים קרייג גילפי ("לארס והבחורה האמיתית") ואת תפקיד הארדינג מגלמת מרגו רובי ("יחידת המתאבדים"). למרות הנושא, לא מדובר בסרט ביוגרפי רציני שמתאר את יסורי קריגן הצעירה, אלא בדרמת ספורט שחורה שלפי הטיזר הקצרצר שפורסם לא חסה על דמותה של הארדינג.

 

"אני, טוניה" ייצא בארה"ב לאקרנים ב-8 בדצמבר.

 

נקמה שחורה

השחקנית טראג'י פ. הנסון ("מאחורי המספרים", "הסיפור המופלא של בנג'ימין באטן") מככבת במותחן החדש Acrimony, העוסק באישה שמגלה כי בעלה בוגד בה. כתוצאה מהגילוי היא יוצאת למסע נקמה אכזרי במהלכו היא פוגעת גם בבעלה וגם במאהבת שלו.

 

את הסרט ביים טיילר פרי, שחקן ובמאי אפרו-אמריקני שבאמתחתו עשרות סרטים וסדרות טלוויזיה אותם כתב, ביים ושיחק בהם - רובם לא מוכרים בארץ משום שלא הופצו כאן בבתי הקולנוע, בין השאר כי לא פעם סרטיו מוגדרים כקולנוע לקהל לקהל השחור.

 

Acrimony ייצא בארה"ב ב-30 במרץ.      

 

ג'ים קארי כפי שמעולם ראיתם

סרט דוקומנטרי חדש מבית נטפליקס חושף תיעוד נדיר מאחורי הקלעים של הסרט "איש על הירח" (1999), שבו ג'ים קארי גילם את הקומיקאי המיוחד ויוצא הדופן אנדי קאופמן.

 

עתה מתגלה שעל מנת לגלם את קאופמן קארי התנהג כמותו לאורך כל ימי הצילומים, גם אחרי שהמצלמה כבתה. לדבריו, דמותו של הקומיקאי כל כך השתלטה עליו שהוא לא ידע כיצד להתנהג עם סיום העבודה על הסרט. הצילומים הנדירים מאירים את דמותו של קארי כשחקן טוטאלי שמתמסר לחלוטין לדמויות אותן מגלם, ואף יכול לאבד את עצמו בתוכן.

 

Jim & Andy: The Great Beyond יעלה בנטפליקס ב-17 בנובמבר.  

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רגע לפני פרישה. דניאל דיי לואיס
לאתר ההטבות
מומלצים