בריאן אדמס במילאנו: היה להיט, ועוד 20 כאלה
עם אנרגיה גבוהה, נוכחות בימתית שסוחפת קהל שלם וכמות להיטי ברזל שהפתיעה גם אותנו, כוכב הרוק הקנדי ששלט בניינטיז ביד רמה מעולם לא נשמע כל כך רלוונטי. ייתכן שעל קיר בביתו של בריאן אדמס מזדקן ציור פניו במקומו. בינתיים, לקראת שלוש הופעות בישראל, חיממנו איתו מנועים במילאנו. היה להיט
אבל כפי שמוכיח "Get Up", סיבוב ההופעות הנוכחי שלו לקידום האלבום החדש "Ultimate" (שבמסגרתו יגיע גם לישראל בחודש הבא לשלוש הופעות), כמות השירים והלהיטים שהמוזיקאי הלא-לגמרי-מוערך הזה הוציא ב-40 שנות פעילות היא בלתי נתפסת.
עוד ביקורות הופעות בערוץ המוזיקה של ynet:
בואנה ויסטה סושיאל קלאב: למרות השנים, הקסם עוד שם
בוי ג'ורג' וקאלצ'ר קלאב: חגיגה של נוסטלגיה
כריסי היינד והפריטנדרס: עדיין מיוחדת, גם אחרי 40 שנה
ואם לא אנחנו - לפחות טוב שהוא זוכר אותם, וגם יורה אותם בזה אחר זה בקצב מטאורי לאורך למעלה משעתיים של מופע חי בהיכל "מדיולנום פורום" במילאנו, מול קהל שמתייחס אליו כמו היה אלביס או לפחות איזו חיפושית. "לא הייתי באיטליה המון זמן", הוא אומר ומתייחס לעשור שבו לא ביקר במקום. "בגלל זה אני מבטיח לכם הופעה ארוכה במיוחד הערב". מבטיח וגם מקיים, עם סט-ליסט שמכיל מספר לא גדול מדי של שירים חדשים וכמות מרשימה של להיטים שגם מי שלא נמנה עם מעריציו הגדולים יזמזם עם אקורד ראשון.
הפתיחה האנרגטית - מוטיב שמאפיין 90 אחוז מההופעה של אדמס שכבר חצה את ה-58 - כוללת את "Do What Ya Gotta Do" מ-2015, "Can't Stop This Thing We Started" ו"Don't Even Try" (ייתכן ששמות השירים מתכתבים אחד עם השני כאן). אדמס שולף את התותחים הכבדים, אחריהם מגיע גם "Run to You", להיט הענק מ-1984, שמתקבל בצרחות היסטריות.
"Go Down Rockin'" מלפני שנתיים אומנם לא נחשב לקלאסיקת רוק, אבל הוא מספיק קצבי וקליט כדי לגרום ללא מעט אנשים להתחיל לרקוד. לא הרבה אחריו מגיע גם "Heaven" - בלדת קיטש דביקה אך פופולרית. "Cloud #9", פייבוריט אישי לא ברור של כותב שורות אלה ולהיט MTV מוכר, מגיח גם הוא, וגם "Here I Am". וכשאולם מלא באיטלקים משולהבים שומע את פריטת הגיטרות שפותחת את השיר ההוא על הקיץ של 69', נדמה שהתקרה מעל אולם ה"מדיולנום" הולכת להתפקע.
נכון, קל לבטל מוזיקאים מסוגו של בריאן אדמס בטענה כי מדובר בשריד מן הניינטיז. אלה טענות שנשמעות בכל פעם שרוקרים שחוו את עיקר תהילתם בשנות ה-80' וה-90' מעיזים להרים את ראשם ולהזכיר לעולם שהם עדיין לא עשו הסבה מקצועית. התפיסה המעוותת שלפיה כל אדם שעבר את גיל 50 הוא פליט לא רלוונטי של עשור שחלף (בקונטרסט מוחלט לאופנות רטרו שמשחזרות את כל הרע שבאותם עשורים. שלום לך, היפסטריות!) חלה על שמות כמו בון ג'ובי, אירוסמית' וכן, גם על בריאן אדמס. מעניין שדווקא אותם אומנים הם שמספקים את ההופעות הטובות ביותר בקריירה שלהם בשלב מתקדם זה שלה.
יש מי שיגיד שמדובר בתופעה הגיונית. עם השנים, החוכמה, הכסף והניסיון מגיעות גם השלמה והבנה של האופן שבו עולם מתנהל. נפש מיושבת ומפויסת היא לא תמיד דלק ליצירה מעניינת. לכן, קל להבין אומנים ותיקים ומבוססים ששובע כלכלי, משפחתי או מעמדי הופכים את יצירתם ללאה, בעוד יכולות הפרפורמנס שלהם הולכות ומשתבחות. זה לא ממש המקרה של בריאן אדמס, שגם השירים החדשים שלו, אף שהם אינם המנה העיקרית כאן, מספיק חזקים כדי לתמוך בקלאסיקות שהן הלחם והחמאה שלו.
ובאשר לאותן יכולות הופעה - אלו דווקא מתאימות לתיאוריה. מדובר בפרפורמר בכושר שיא, שלא מפספס לרגע ומגיש לקהל שלו ביצועים מדויקים, נקיים ואנרגטיים של מיטב הקלאסיקות שכתב. אפילו ביצוע בגיטרה אקוסטית בלבד, כמו זה שהוא עושה ל"Baby When You're Gone", הופך לרגע שירה בציבור, כאילו היה מדובר בהמנון אצטדיונים ולא בדואט חביב עם חברת ספייס גירלז.
והלהיטים ממשיכים להגיע. "Have You Ever Really Loved A Woman" ,"Please Forgive Me" ,"I'm Ready" ו"18 Till' I Die" ברצף, ואחריהם גם "The Only Thing that Looks Good on Me is You". לא ברור מתי אדמס הספיק לכתוב את כל השירים הללו, אבל עם עובדות קשה להתווכח. על המסך מאחוריו, בזמן הביצועים, מרצדים הקליפים שצילם - כמו מסע בזמן ובתחנות בקריירה של המוזיקאי. שירים חדשים יותר זוכים לווידאו ארט ראוי לא פחות, שמציג את אדמס בגרסתו העכשווית.
והוא גם מתקשר לא מעט עם הקהל שלו, מרים לגיטריסט המוביל שלו קית' סקוט (שעושה עבודה מצוינת אף שלא מדובר באגדת גיטרה) ונזכר בפעם ההיא כשבילה 12 שעות עם מדונה בהאנגר סגור ולא קיבל אפילו פסטה. את הערב הוא סוגר בהדרן של ארבעה שירים, שנחתם עם "All for Love" - השיר ששר בזמנו עם סטינג ורוד סטיוארט. בחוץ שוררים קור וערפל של נובמבר אירופי. בתוך אולם אחד בעיר האיטלקית בריאן אדמס מוצף חום, אהדה ושאגות הערצה.
זו הופעה נטולת רגעים מתים של אדם שעומד לסגור את העשור השישי לחייו, נראה צעיר ב-20 שנה מגילו האמיתי - ורץ, קופץ ומנגן על הבמה באותה התלהבות שאחזה בו כשעשה זאת לפני 30 שנה. ייתכן שאיפשהו על קיר חדר בית כלשהו באונטריו, ציור של בריאן אדמס מזדקן במקומו.
בריאן אדמס יופיע ב-4 וב-5 בדצמבר בהיכל מנורה מבטחים, וב-6 בדצמבר בהיכל פיס ארנה בירושלים.
הכתב היה אורח של הפקת המופע.