הדינוזאור של כריס פראט יוצא משליטה: טריילרים
אומנם אנחנו רק בתחילתו של החורף אבל זה בדיוק הזמן לטריילרים הכי חמים של הקיץ. סטיבן ספילברג בהרפתקאת מדע בדיונית מסחררת, כריס פראט חוזר לדינוזאורים ב"עולם היורה 2" ורוברט רודריגז מנסה לעשות מנגה, וכנראה הולך רחוק מדי
לפני שנתיים יצא סרט ההמשך הרביעי לטרילוגיית "פארק היורה" שזכה לשם "עולם היורה" ונחל הצלחה קופתית עצומה. שחקנים חדשים, דינוזאורים משובטים ואימתניים בטכנולוגיה מתקדמת וסיפור רקע משפחתי על שני אחים שהוריהם מתגרשים בתוספת ביקורת על תאגידים אכזריים, היו כל מה שצריך כדי ליצור להיט הוליוודי.
הקיץ יוצא סרט ההמשך, "עולם היורה 2: הממלכה שנפלה", שמאחד את חוקר הדינוזאורים אוון גריידי (כריס פראט) ומנהלת הפארק לשעבר קלייר דירינג (ברייס דאלאס הווארד). העלילה מתרחשת ארבע שנים אחרי אירועי הסרט הקודם כשהר געש מתפרץ עומד להשמיד את הדינוזאורים שנותרו בפארק הנטוש. קלייר ואוון נחושים בדעתם לחזור לפארק ולהציל את היצורים שנשארו מאחור, כולל אחד החביב במיוחד על אוון. רעיון טוב? סביר להניח שלא.
"עולם היורה 2: הממלכה שנפלה" ייצא לאקרנים בארה"ב ב-22 ליוני.
השנה של ספילברג
אחרי שסרטו "העיתון" קיבל שש מועמדויות לגלובוס הזהב ומסתמן כמועמד מוביל גם לטקס האוסקר, מתוכנן לבמאי סטיבן ספילברג עוד סרט מצופה השנה - הפעם עיבוד לספר המדע הבדיוני של ארנסט קליין, "שחקן מספר אחת". טיזר נהדר כבר נחשף אי שם בכנס קומיק-קון ביולי, ועכשיו שוחרר הטריילר הראשון המלא לסרט.
העלילה מתארת עתיד דיסטופי קרוב (2045) שבו רוב האנושות מכורה למשחק מחשב במציאות רבודה שנקרא אואזיס. כשיוצר המשחק מת, הוא מפרסם סרטון לכל שחקניו ובו הוא טוען שהחביא אפיקומן ברחבי המשחק ומי שימצא אותו יזכה בהונו הרב. וויד וטס הצעיר פותר את החידה הראשונה אחרי שנים של ניסיונות ובכך הופך למטרה בידי תאגידי ענק שמנסים להניח את ידם על ההון. הספר מלא בהתייחסויות לשנות ה-80, השנה שבה יוצר המשחק גדל וכך גם הסרט, שאמור להוסיף להם, באופן די משונה, רפרנסים לספילברג עצמו.
"שחקן מספר אחת" ייצא לאקרנים בארה"ב ב-30 במרס.
עיניים פקוחות לרווחה
בעשרים השנים האחרונות הלהיטים הכי גדולים בהוליווד היו סרטי קומיקס עתירי תקציב, מלאי אקשן וכוכבים מן השורה הראשונה. אבל מתישהו - ויש האומרים שבקרוב - עידן זה יגיע לסיומו בדיוק כמו סרטי המערבונים. לפי תחזיות מסוימות, מי שיחליף את גיבורי-העל האמריקנים יהיו גיבורי המנגה והאנימה היפניים. כבר ראינו עדות מוקדמת לכך השנה בסרט "הרוח במעטפת" בכיכובה של סקרלט ג'והנסון (שלא נחל הצלחה קופתית כפי שציפו לו, ובצדק), ועדות נוספת ניתן למצוא בעיבוד החדש של רוברט רודריגז ל"אליטה: מלאך קרב" בהפקתו של ג'יימס קמרון.
האתגר העיבודי ברור, הגיבורים היפנים אפלים ומורכבים יותר ממקבילותיהם המערביים ועוסקים לרוב בשאלות פילוסופיות לא קלות לעיכול על זהות וטכנולוגיה. לנסות לפשט את הסוגיות האלה לסרט קיץ הוליוודי מניב רווחים יכולה להתברר כמשימה קשה במיוחד.
"אליטה: מלאך קרב", היא מנגה מפורסמת משנות ה-90 העוסקת בסייבורגית מקולקלת שנזרקת למחסן גרוטאות עד שרופא מחליט לערוך בה תיקונים ולהפוך אותה ללוחמת שתיצור סדר חדש במקום שמלא בכאוס. זה היה הבייבי של קמרון - הוא קנה את הזכויות לפני שנים רבות והפרויקט נפל כל פעם מסיבות אחרות, פעם היעדר תקציב ופעם התנגשות בלוח הזמנים. לבסוף העביר את השרביט לרודריגז ששחרר השבוע טריילר ראשון שהעמיד גיקים רבים על הרגליים האחוריות. לא כי הוא נראה שטחי, אלא כי זה בלתי אפשרי לשים לב לעלילה ולאופי הסרט בגלל העיניים של הגיבורה.
רוזה סלאזר, השחקנית שאליטה מעוצבת בדמותה (כל הדמות שלה בנויה בטכנולוגיית CGI) מאופיינת בעיניים גדולות כמו דמויות המנגה המאוירות. העניין הוא שהדבר לא לגמרי עובד במציאות ורבים מתלוננים על העיצוב המוגזם, כמו גם על העובדה שרק לאליטה יש עיניים גדולות, ולא לשאר הדמויות כראוי בז'אנר. עוד משחקים לצידה של סלאזר, כריסטופר וולץ, ג'ניפר קונלי, מישל רודריגז ועוד.
"אליטה: מלאך קרב" ייצא לאקרנים ב-19 ליולי.