שתף קטע נבחר

דייזי רידלי: "זה לא הגברים שגורמים לסרטי אקשן להצליח"

זו קללה ידועה ששחקנים ב"מלחמת הכוכבים" מתקשים למצוא עבודה אחרי תפקיד מרכזי בסאגה, אבל את גיבורת הטרילוגיה החדשה, דייזי רידלי, זה לא מטריד בכלל. "כבר יצא לי לעשות דברים אחרים, אני בת מזל", היא אומרת בריאיון ל-ynet לרגל "אחרוני הג'דיי", מסבירה למה יש כל כך הרבה כוכבות אקשן בימינו, ולא שוכחת לכבד את הדור הישן: "הצוות המקורי אלמותי, הוא תמיד יהיה איתנו". צפו

 

בגיל 25 דייזי רידלי היא כבר כוכבת קולנוע בינלאומית. התפתחות די מפתיעה בהתחשב בכך שעד לפני שלוש וחצי שנים היא הייתה אלמונית לחלוטין עם הופעות בכמה סרטי סטודנטים. הנסיקה האדירה והמיידית שלה התאפשרה בזכות הליהוק לתפקיד הראשי בטרילוגיה החדשה של "מלחמת הכוכבים". רידלי הבריטית הוצגה בפני הקהל הרחב ב"הכוח מתעורר" (2015) כדמות ריי, צעירה שננטשה על ידי משפחתה, ויוצאת להרפתקה מסעירה שחושפת את רגישותה לכוח.

 

"הייתי שחקנית בלי הרבה עבודה. ואז קיבלתי תפקיד כריי. זה היה מדהים, וזה פחות או יותר כל מה שקרה מאז", אומרת רידלי בריאיון ל-ynet לקראת יציאת "אחרוני הג'דיי" בבתי הקולנוע בישראל ובעולם כולו. "אני מרגישה בת מזל לגלם אותה. אנשים מאוד אוהבים את הסרטים האלה והגיבו טוב מאוד אליה. בזמן האחרון יצא לי לעשות עוד כמה דברים, שאנשים הגיבו אליהם די טוב. שזה גם מדהים. אז הכול די טוב". ואכן, מאז הופעתה ב"הכוח מתעורר", השחקנית הצעירה הייתה לייעד ממוקד עבור מלהקי הוליווד. היא הופיעה ברימייק האחרון למותחן הבלשי "רצח על האוריינט אקספרס", ובקרוב תופיע בתפקיד הראשי בדרמה "אופליה" וכן במותחן המדע הבדיוני של דאג לימן Chaos Walking לצד טום הולנד.

 

"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" - הכוח מתערער, וזה מעולה

 

עכשיו רידלי קצת יותר מנוסה בייקום של "מלחמת הכוכבים", והיא מוכנה להפגין את יכולותיה כשחקנית וכלוחמת ב"אחרוני הג'דיי", הפרק השמיני בסאגה. ביחד עם ג'ון בויגה, אוסקר אייזק וגם קלי מרי טראן - שחקנית אלמונית נוספת שקיבלה הזדמנות פז בהפקת הענק של הבמאי ריאן ג'ונסון, היא תצטרך להניע קדימה את הפרנצ'ייז הגדול בתולדות הוליווד ללא דור המייסדים. בטרמינולוגיה של מסדר אבירי הג'דיי, רידלי היא כבר לא פדואן. אחריות כבדה נופלת עליה בסרט הנוכחי ככוכבת הראשית, ובוודאי בסרט הבא שייצא בעוד כשנתיים בבימויו של ג'יי ג'יי אברהמס - הבמאי שנתן לה הזדמנות נדירה באפריל 2014 אחרי אודישן ל"הכוח מתעורר".

 

"עדיין לומדת". רידלי ()
"עדיין לומדת". רידלי
 

"בכל הנוגע להיסטוריה של הסרטים האלה אני עדיין לומדת. הכול גם קורה כל כך מהר. זה נהדר כי בין הפרקים ארבע, חמש ושש לעכשיו, יש כל כך הרבה זמן וכל כך הרבה דברים קרו. אבל לנו יש זמן מוגבל - דברים שיכולים לקרות מתחילת "הכוח מתעורר" ועד לסוף של "אחרוני הג'דיי" - זה פרק זמן של כשלושה שבועות מקסימום. אז אני נרגשת להמשיך ללמוד, ואם אני אכן בפרק תשע - לראות מה מצפה לי".

 

עם זאת, בעוד שהיא מסתכלת קדימה, ברור לרידלי שרוחם של הגיבורים האייקונים תמיד תשרה מעל הסרטים גם אם הם לא יהיו חלק מהצילומים. הריסון פורד כבר לא ישוב לגלם את האן סולו שנקטל על ידי קיילו רן ב"הכוח מתעורר" וקארי פישר לא תחזור לתפקיד ליאה אורגנה לאחר שלקתה בדום לב אשתקד והלכה לעולמה. אפשר גם לתהות עד כמה מארק המיל, שדווקא לוקח חלק משמעותי ב"אחרוני הג'דיי", יכול להמשיך לשאת את המעמסה על גבו כלוק סקייווקר המזדקן. כך או כך, רידלי סבורה שהנוכחות שלהם תורגש תמיד: "בכל הנוגע ללכת קדימה, אני לא מאמינה שאי פעם נהיה בלי צוות השחקנים הקודם או הנוכחי כי הם אלמותיים בסיפור הזה, והעבר שלהם מעצב את הסאגה. אז לא נראה לי שאי פעם נצטרך לעשות זאת".

 

"הקהל לא השתנה, זה האולפנים" (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
"הקהל לא השתנה, זה האולפנים"(צילום: gettyimages)
  

סקירה שטחית של טבלאות שוברי הקופות של הוליווד בשנתיים האחרונות מעלה תמונה מעניינת בנוגע להעדפות קהל הצופים. "הכוח מתעורר" בכיכובה של רידלי כריי ניפץ אינספור שיאים קופתיים ב-2015. שנה לאחר מכן "רוג אחת", סרט הספינאוף מבית "מלחמת הכוכבים", עשה לנו היכרות עם ג'ין ארסו הלוחמנית בגילומה של פליסיטי ג'ונס שיוצאת למשימת התאבדות בעורף הגלקסיה. לא לקח הרבה זמן לסרט הזה להפוך ללהיט המצליח ביותר ב-2016. ואילו השנה הייתה זאת גל גדות עם "וונדר וומן" שמשכה את הקהל בהמוניו. עתה רידלי חוזרת לסיבוב נוסף כריי עם "אחרוני הג'דיי" שלפי כל התחזיות יהיה הסרט המצליח ביותר של 2017. המכנה המשותף לכל הסרטים הללו: במרכזם עומדת אישה לוחמת. לפי רידלי, השינוי המבורך נמצא באולפנים ובחברות ההפקה ששינו את הקונספציה, ולא הקהל שתמיד היה פתוח לגיבורות פעולה נשיות.

 

"אני חושבת שאולי האולפנים הגדולים נשענו יותר מדי על ההנחה שמה שהם חושבים שמוכר את הסרט לא יכול להשתנות", היא אומרת, "אני לא חושבת שאלו היו בהכרח הגברים בסרטי האקשן שהביאו להצלחה שלהם. אנשים אוהבים לראות סרטי אקשן, וזה לא רק הקאסט הלבן או הקאסט הגברי - אלה סרטים גדולים עם דמויות גדולות. אני מאוד גאה להיות באחד מהסרטים הללו שמייצגים אנשים כפי שהם. אני לא חושבת שהקהל השתנה, הוא פשוט נפתח וזה נפלא".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים