שתף קטע נבחר

דיסני השחימה את פניהם של שחקנים על הסט של "אלאדין"

אף שמדובר בתופעה לא מקובלת בהוליווד, דיסני הודתה כי במקום לשכור שחקנים בעלי רקע אתני מתאים, היא העדיפה להשחים את פניהם של ניצבים לבנים על סט הסרט "אלאדין"

ביקורת גדולה מופנית כלפי דיסני לאחר שיוצרי "אלאדין" הודו כי הם עושים שימוש בניצבים לבני עור שפניהם מושחמות בשביל שיתאימו לסרט שמופק בימים אלה.

 

בכתבה שפורסמה היום (א') ב"סאנדיי טיימס", נמסר כי בדיסני הודו שבמהלך העבודה על הסרט מושחמות פניהם של עשרות שחקנים על מנת שתהיה להם חזות אוריינטלית בסצנות שונות. לדבריהם צורפה הסתייגות לפיה מדובר לרוב בתפקידים לא שגרתיים לניצבים, כמו פעלולנים ורקדנים, כך שצבע העור, לתפיסתם, לא יכול להוות שיקול.

 

הבמאי, גאי ריצ'י (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
הבמאי, גאי ריצ'י(צילום: gettyimages)

הסרט, בבימויו של גאי ריצ'י, בו משחק בין היתר וויל סמית' בתפקיד ג'יני, מצולם במחוז סארי באנגליה, באתר שנמצא במרחק לא רב מלונדון, בה חיה אוכלוסייה של כמיליון מהגרים מאסיה. אף על פי כן בחרו היוצרים לעשות שימוש בטכניקה שנויה במחלוקת שכמעט ולא קיימת יותר בהוליווד.  

 

בתגובה לביקורת שהופנתה כלפי דיסני מיוצרי קולנוע ואנשי תעשייה, התאגיד אמר שהסרט, שעתיד לצאת לאקרנים במאי בשנה הבאה, מכיל צוות מגוון מאוד. לטענתם, מקורם של 400 מתוך 500 הניצבים בהודו, המזרח התיכון, אפריקה ומזרח אסיה.

 

עם זאת, שחקנים שונים שנכחו על הסט חשים כי אין בכך להקטין את מימדיה הבעייתיים של התופעה. "דיסני שולחים מסר לפיו צבע העור שלך, הזהות שלך, ניסיון החיים שלך - לא שווים דבר למול אבקת צבע שניתן לעשות בה שימוש ולשטוף אחר כך", אמר ניצב בסרט בשם קאושול אודדרה ל"סאנדיי טיימס". אודדרה תיאר כי ראה תורים של אנשים שמחכים שיצבעו את פניהם על הסט.

 

מנה מסעוד בתפקיד אלאדין ()
מנה מסעוד בתפקיד אלאדין

נעמי סקוט בתפקיד יסמין (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
נעמי סקוט בתפקיד יסמין(צילום: gettyimages)

"אלאדין", שבו משחקים לצד סמית' מנה מסעוד המצרי-קנדי ונעמי סקוט הבריטית, הוא כמובן לא היצירה הקולנועית הראשונה שמשתמשת בטכניקה המפוקפקת. בין השאר בשנים האחרונות הבמאי רידלי סקוט חטף ביקורת לא קטנה לאחר שהשחים את פניהם של שחקנים על סט הסרט "אקסודוס: אלים ומלכים" ב-2014.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
איתו לא הייתה בעיה. וויל סמית' - מגלם את דמותו של ג'יני
צילום: רויטרס
לאתר ההטבות
מומלצים