שתף קטע נבחר

שם ארוך, הומור שחור וכוח נשי: מה שצריך לדעת על הזוכה הגדול של הגלובוס

בתה של מילדרדר הייז נרצחה ונאנסה לפני 7 חודשים והמשטרה לא עושה דבר. האם הזועמת שוכרת את שלטי הענק בכניסה לעיירה ומפרסמת משפטים קצרים בגנות המשטרה ואלו יוצרים כאוס."שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" קטף ארבעה פרסים בטקס גלובוס הזהב, אך טרם עלה לאקרנים בארץ. תכירו, הזוכה הגדול

חשיבותם של פרסי גלובוס הזהב נשענת על גורם אחד ויחיד. הגורם הזה אינו ההערצה ורגשי ההוקרה של הוליווד ל"איגוד המבקרים הזרים", הגוף הסהרורי למחצה שמעניק את הפרס. ערכם של הפרסים מושתת על היותם שלב במרוץ אל האיש הקטן והמוזהב, מכיוון שהם ניתנים בטרם מוכרזות המועמדויות לאוסקר. אם פרסי גלובוס הזהב היו ניתנים יום אחרי הצגת המועמדויות לפרסי האוסקר, סביר להניח ששום כמות של אלכוהול משובח לא היתה מספיקה בכדי למלא את כל הכיסאות באולם ה"בוורלי הילטון".

 

עבור אלו העוסקים בדירוגים וניחושים לקראת עונת הפרסים, הרשימה של המועמדים המובילים נסגרת, פחות או יותר, בתחילת נובמבר. ההשפעה של הגלובוס אינה על כניסה לרשימה אלא על הדירוג בתוכה. "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" זכה בארבעה פרסים בטקס גלובוס הזהב: פרס הדרמה הטובה ביותר, פרס התסריט, פרס השחקנית הטובה ביותר שהוענק לפרנסס מקדורמנד ופרס שחקן המשנה שהוענק לסם רוקוול. הזכייה צפויה למקם את הסרט בשלישייה המובילה לקראת ההכרזה על המועמדויות לאוסקר (שתתקיים ב-23.1) ועד טקס הענקת הפרסים ב-4 במארס. ג'ורדן פיל היוצר של "תברח" וגרטה גרוויג היוצרת של "ליידיבירד", רשאים לחשוש לגורל הפרס שנמצא בהישג ידם.

 

צוות שחקני הסרט על הבמה לאחר הזכייה בגלובוס הזהב (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
צוות שחקני הסרט על הבמה לאחר הזכייה בגלובוס הזהב(צילום: gettyimages)

את "אבינג" ביים התסריטאי-במאי מרטין מקדונה. מקדונה היה בעבר מחזאי פורה, הוא בן 47 ממוצא אירי-בריטי, וזהו סרטו השלישי. סרטיו הקודמים עסקו בצורה ישירה באלימות גברית. לא אחת באמצעות דמויות שיש בהם יותר מקומץ של עיוות נפשי, תכונות אופי צבעוניות, דיאלוגים מדויקים והומור שחור. ב"ברוז'" (2008) שני רוצחים שכירים נקלעים ללימבו הזוי בעיר הבלגית; וב"שבעה פסיכופטים" (2012) תסריטאי שאינו מצליח לסיים לכתוב תסריט, מזמין במודעה בעיתון פסיכופטים לחלוק איתו את סיפוריהם.

 

פרנסס מקדורמנד בסרט ()
פרנסס מקדורמנד בסרט

לעומת הסרטים הללו "אבינג" מתרחש בעולם דרמטי מעוגן הרבה יותר. על אף הנושא הקודר של הסרט, ההומור השחור של מקדונה שריר וקיים ומשמש כאמצעי המקנה רבדים נוספים לדמויות ולסיטואציה הלא פשוטה שבה עוסק הסרט.

 

העלילה מתרחשת שבעה חודשים אחרי שבתה של מילדרד הייז (פרנסס מקדורמנד) נאנסה ונרצחה. האם זועמת על חוסר האונים של השוטרים והחקירה הלא ממש פורה שהם מנהלים. היא מחליטה לתלות שלושה שלטים המהווים קריאת תיגר והבעת מחאה נגד מפקד המשטרה ביל וילובי (וודי הארלסון), וכך היא מעוררת את חמתו של קצין במשטרת אבינג בשם ג'ייסון דיקסון (סם רוקוול). הסרט עוסק בעימות בין שני הצדדים - המשטרה העצלה והאם המתוסכלת. 

 

הזוכים בגלובוס: פרנסס מקדורמנד וסם רוקוול ()
הזוכים בגלובוס: פרנסס מקדורמנד וסם רוקוול

כפי שניכר בטקס גלובוס הזהב, לא ניתן להתעלם מהטלטלה שהוליווד חווה בשנה האחרונה בכל הנוגע ליחסים הלא שוויוניים בין גברים ונשים בתעשייה. בשנה שעברה, שנת המחאה כנגד אפליית מיעוטים (ובעיקרם אפרו-אמריקנים), המחאה תרמה לזכייתו של "אור ירח". השנה, סרט שעוסק בזעם של אם על חוסר האונים של הרשויות מול מעשה האלימות הקיצוני שעברה בתה, מתאים כמו כפפה לרוח התקופה.

 

פרט לאיכויותיו של הסרט, וללא ספק יש קונצנזוס ביקורתי לגבי איכות זו, פרס האוסקר ניתן כשקלול אלגוריתמי של חברי האקדמיה. השקלול כולל בתוכו מרכיבים שונים מעבר ל"איכות", ולכן ל"אבינג" יש סיכוי לא רע. בנוסף, יהיה זה תענוג וסיפוק מיוחד לראות את פרנסס מקדורמנד על במת ה"דולבי ת'יאטר" מקבלת את פרס האוסקר השני שלה.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
מרטין מקדונה גלובוס הזהב 2018
צילום: gettyimages
לאתר ההטבות
מומלצים