צפו ב"אודישן": מירי רגב עושה צ'כוב
במסגרת חגיגות מאה שנה לתיאטרון הבימה, שרת התרבות והספורט שהודתה בעבר שלא קראה מעולם את הסופר והמחזאי הרוסי אנטון צ'כוב, העלתה על הבמה קטע מתוך אחת מיצירותיו. לבסוף עצרה את עצמה: "אולי באמת כדאי שארד מהבמה ואמשיך לעשות את מה שאני יודעת - לעשות רוח ולייצר כותרות"
שרת התרבות והספורט מירי רגב עלתה לבמה הערב (א') במהלך חגיגות מאה שנה לתיאטרון הבימה וגילמה דמות מתוך אחת מיצירותיו של אנטון צ'כוב. המופע שרגב בחרה להציג בא על רקע הדברים שאמרה בעבר, לפיהם מעולם לא קראה את הסופר והמחזאי הרוסי הקאנוני.
במסגרת המופע שלה, רגב ביצעה אודישן למחזה "שלוש אחיות" של צ'כוב, מול השחקנים ליא קניג ויעקב כהן, ששימשו שופטים. באמצע המונולוג שלה, הופיעה על המסך מירי רגב "האמיתית", בווידאו שצולם מתוך משרדה, ואמרה לרגב שביצעה את האודישן לרדת מהבמה כי זה לא התחום שלה. רגב הלבושה בשמלה הגיבה: "אולי באמת כדאי שארד מהבמה ואמשיך לעשות מה שאני יודעת - לעשות רוח ולייצר כותרות".
לאחר הקטע ההומוריסטי המשיכה רגב ונשאה דברים בנימה רצינית ואמרה בין השאר: "הבשורה שלי אליכם הערב הזה היא שמגיע להבימה בשנתו המאה יציבות כלכלית, ואני פועלת ואמשיך לפעול לכך במלוא המרץ, אך יותר מכל, מגיע למדינת ישראל בשנתה ה-70 תיאטרון לאומי אמיתי. יחד נדאג שהמושג תיאטרון לאומי לא יהיה עוד אות מתה במדינת ישראל".
בחירתה של רגב לבצע את הקטע מתוך "שלוש אחיות" באה על רקע הווידוי שהשמיעה בימים הראשונים לתפקידה. מאז, שמו של צ'כוב עלה בקשר אליה כסמל לתפיסתה, לפיה היכרות עם נכסי צאן ברזל בתרבות המערב היא לא זו שהופכת אדם לבן תרבות. כוונתה של רגב בהתבטאויות דומות שהשמיעה מאז היא להפנות זרקור למה שהיא מבינה כהדרה של התרבות המזרחית מהשיח הישראלי.
רגב העלתה את הקטע לבמה במסגרת הערב לציון מאה שנה להיווסדו של הבימה, במהלכו הוצגו קטעים מיצירות מוכרות של התיאטרון הלאומי, בהן ההצגות "בוסתן ספרדי", "גבירתי הנאווה", "כל העולם במה", "עלובי החיים", "סלאח שבתי" ו"שלמה המלך ושלמי הסנדלר". בין השאר לקחו בו חלק גילה
אלמגור, מרים זוהר, מיקי קם, מירי מסיקה, אבי קושניר והראל סקעת.