"גוט טאלנט": כאילו לא עברו עשר שנים
נדמה שמאז הניסיון הקודם של רשת ליצור את הגירסה הישראלית ל"אמריקה גוט טאלנט" לא צמחו כאן כשרונות מפוספסים. בין חיקוי של יונה פוזלת לבחורה שמנגנת על קרני לייזר, גניחות התדהמה של השופטים נותרו תעלומה
זה קרה בערך בשנת 2007. שנה קודם לכן עלתה בארה"ב "אמריקה גוט טאלנט" של סיימון קאוול ורשת של טרום הפיצול העלתה תוכנית מחווה בשם "הדבר הגדול הבא". שפטו בה יעל בר זוהר, מוטי רייף ויהורם גאון, היא אירחה שלל אומנים ונמשכה עונה אחת ולא חזרה יותר. מאז חלפו עשר שנים ו-12 עונות של "אמריקה גוט טאלנט" ורשת מנסה שוב. "ישראל גוט טאלנט", שלי אישית נשמע כמו משהו ביידיש, עלתה הערב (א', 21:00) בערוץ 13, ומה אני אגיד לכם, כאילו לא עברו עשר שנים.
מכיוון ש"גוט טאלנט" לא מגבילה את עצמה לשירה או ריקוד או בישול זה היה רק טבעי שהיא תתן במה לתושבי מדינת כל הזוייה ותהפוך לצלחת פטרי שתטפח סטיות אומנותיות באשר הן. אבל באותה מידה אפשר היה לצפות שרמת הכשרונות תטפס קצת למעלה. הרי אף תוכנית כשרונות לא צדה אותם בעשור האחרון ו"גוט טאלנט" יכולה הייתה להרשות לעצמה לקטוף את הדובדבנים הכי מתוקים בתחום - אבל האודישנים בפרק הראשון, להוציא את להקת רקדניות הבראץ הצעירות שפתחו את הפרק ורקדן העמוד המהמם שחתם אותו והוקפץ בצדק לחצי הגמר, פשוט לא הצדיקו את המעמד, ובטח שלא את גניחות התדהמה של השופטים.
פאנל השופטים של "ישראל גוט טאלנט" מורכב מג'ורדי ונועה קירל - קריצה מובהקת לקהל של ילדים ומתבגרים צעירים - מאור זגורי, ששייט אל המיינסטרים על גבי "זגורי אימפריה" ו"שבאבניקים" ונראה מעט מנומנם, ומיה דגן שכל מי שעלה עם דופק לבמה הרטיט את ליבה וגרם לה לצמרמורת בכל הגוף, ובעיקר עשתה לי חשק להגיד לה מה שאמא שלי נהגה להגיד לי כשהייתי קטנה - אם תעשי ככה הרבה עם העיניים, בסוף זה יתפס לך.
חבורת השופטים בעיקר ישבה שם וסיפרה לעצמה כמה היא בת מזל שזכתה עוד בחייה להסתכל על בחורה שמנגנת על קרני לייזר או להתפעל מילדה שמזייפת באנגלית, ואגב, היה שם בחור שעשה ביט בוקס לפנים ולגמרי פוספס כשהשופטים התעלפו מבחור שעשה חיקוי של יונה פוזלת. יותר מכל בלט בהיעדרו הסיימון קאוול של פאנל השיפוט, שיעמוד עם האצבע בסכר ולא יתן למפלי הסוכר להטביע את האולם. היה ואחד מהשופטים יהפוך חברבורותיו וייברא מחדש בצורת המבוגר האחראי הזה, יהיה נחמד אם הוא ילמד את ג'ורדי איך לדבר בזכר ונקבה באותה הזדמנות.
מילה טובה צריך לומר לאסי ישראלוף ועפר שכטר, האסי-ורותם של "ישראל גוט טאלנט", שהיו הדבר הכי דומה לפורמט המקורי. אני מניחה שיש עוד הרבה מהמקום שממנו
זה מגיע ושמתנהל משא ומתן כלשהו כדי לחלץ אותו. עד אז? נותר רק לעבור למירי רגב שעושה צ'כוב בערב לרגל מאה שנה להבימה. כפיים!