שתף קטע נבחר

הכשרון של "גוט טאלנט": בינוניות

לא ברור אם היא תוכננה להארך רק חודש ושבוע, או שקיצרו אותה בגלל חוסר עניין. לא ברור אם המתמודדים קיבלו הזדמנות להשתזף באור הזרקורים, או השופטים. לא ברור איך קרה שהכתרת הזוכה הייתה האירוע המשעמם בגמר, שנע בין קלישאות ריאליטי לנועה קירל. מה שברור הוא שהעונה הראשונה של "גוט טאלנט" הייתה מיושנת מאוד ושמרנית עד כאב

אין לי מושג איך זה שחלפו שתי דקות בלבד בין הפרק הראשון לגמר הגדול של "גוט טאלנט ישראל" ששודר הערב (שבת) ברשת, אבל זאת כנראה ההוכחה שכל אחד מוכשר במשהו, ו"גוט טאלנט" מוכשרת בלהיגמר ממש מהר, כישרון שאיש לא יוכל לגזול ממנה ואיש גם לא ירצה. בערב שכולנו חיכינו לו התקבצו כמה כשרונות ישראלים – בין היתר קוסם, רקדניות היפ הופ, אמנית חול, קוסם ובחורה כל כך גמישה שבסוף הנאמבר שלה כל צופה מרגיש צורך לכנס את האיברים שלו לשיחת עידוד ולהודיע להם שלמרות מה שאולי נדמה להם שראו, הם חייבים להישאר יחד, לא משנה מה.

 

 
תומר דודאי, זוכה
הזוכה, תומר דודאי. איזה עניין מצאו בזה הצופים?(צילום: מיכה לובזון)

אני לא יודעת, "גוט טאלנט" נראית לי הפקה די יקרה, במות והכל, ושמעתי שכבר מלהקים את העונה הבאה. אני לא יודעת אם העונה הזאת תוכננה במקור להתפרש על פני הזמן שלוקח ליבשות לקבל החלטות ולזוז ופשוט קוצרה מפאת חוסר עניין לציבור, או שמלכתחילה היא תוזמנה לחודש ושבוע, מתוך הנחה שדברים טובים מגיעים במנות קטנות. כמובן שאני רואה את היופי בזה שאנשים מקבלים הזדמנות להשתזף לאור הזרקורים ולקבל קצת תשומת לב, ומי יודע, אולי אפילו למנף את זה כדי לדחוף את הקריירה שלהם קדימה - אבל חוץ מהשופטים אני בטוחה שגם המתמודדים נהנו מדקות התהילה שלהם. כמובן שאני מבינה כמה חשוב לתת למיה דגן מקום בטוח להתפרק ולבכות בו מידי פעם. רק דבר אחד עוד לא הצלחתי להבין - איזה עניין יש לצופים לבוא לפה בחום הזה?

 

בסופו של יום גמר "גוט טאלנט ישראל" הוא אסופה של נאמברים, מבושלים יותר או פחות, ולדעתי כללה את כל מי שאי פעם הופיע בתוכנית, ומסביבם מקבץ עצום ואינסופי של קלישאות ריאליטי, ונדמה לי שבשלב מסוים התעוררתי ונועה קירל התחתנה. אבל חוץ מזה, אם לצטט את דגן באחת מהתפרצויות השיפוט שלה, "יש כל כך הרבה חרא". וכן, הוצאתי את זה מהקשרו. תוכיחו שהיה שם הקשר. וזה עוד אחרי עריכה, כי ההופעות בגמר וגם ההכרזה על הזוכה צולמו מראש. נקודות האור היו עפר שכטר ואסי ישראלוף, שנראים מעולה בחליפה, ומאור זגורי שלפחות ניסה למצוא חלופות אינטיליגנטיות לתואר "מרגש".

 

חשוב לתת למיה דגן מקום בטוח להתפרק ולבכות בו. מנחי ושופטי התוכנית (צילום: אוהד רומנו) (צילום: אוהד רומנו)
חשוב לתת למיה דגן מקום בטוח להתפרק ולבכות בו. מנחי ושופטי התוכנית(צילום: אוהד רומנו)

נקודות האור. עפר שכטר ואסי ישראלוף ()
נקודות האור. עפר שכטר ואסי ישראלוף

לשלישיית הגמר העפילו זמרת (למרות שלא מדובר בתחרות שירה), קוסם ולהקת היפ הופ צעירה, ו"גוט טאלנט" הכתירה את הזוכה שלה בשידור שהאירוע המשמעותי שלו היה השקת שיר חדש של קירל, והחלק הפחות מעניין שלו היה, למרבה הצער, הכתרת הזוכה. גם בהתחשב בעובדה שהיא מלכתחילה מכוונת לפלח אוכלוסין צעיר מאוד ולא מעזה לפזול לשום קהל שאינו מיינסטרים טהור, "גוט טאלנט" מיושנת מאוד ובעיקר בינונית עד כאב. אני יכולה להבין למה רשת היתה רוצה לחזור לימי טרום הפיצול בהתחשב במפת הרייטינג הנוכחית, אבל כמו שזה נראה, מישהו לחץ חזק מידי על הדוושה וחזר לפחות עשור או שניים אחורה. ואם היום אנחנו מעבירים את הזמן בכמיהה נוסטלגית לאירועי עבר מסעירים כמו תקיפת הכור הסורי, "גוט טאלנט" צונחת אל תהום השכחה בעוד אנחנו מדברים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיכה לובזון
מוכשרת בלהיגמר מהר. "גוט טאלנט"
צילום: מיכה לובזון
לאתר ההטבות
מומלצים