שתף קטע נבחר

חוה אלברשטיין תקבל תואר ד"ר לשם כבוד מאחד המוסדות היוקרתיים בארה"ב

בגיל 71, כשמאחוריה עשרות אלבומים שהניבו את נכסי צאן הברזל של המוזיקה הישראלית, חוה אלברשטיין תקבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת ברנדייס שליד בוסטון. "כמו מולדתך את נטועה בשורשים עמוקים", נימקו חברי ועדת הפרס את הבחירה. אלברשטיין כבר מתרגשת: "השירים שלי מתגלגלים ונוגעים לליבם של אנשים במקומות שונים בעולם. מה עוד יכול זמר לבקש?"

"הקול של מדינת ישראל, זמרת העם המוערכת ביותר והעמוקה ביותר": אוניברסיטת ברנדייס שליד בוסטון, אחד המוסדות האקדמיים היוקרתיים בארה"ב, תעניק תואר דוקטור לשם כבוד לזמרת הישראלית הגדולה חוה אלברשטיין בת ה־71, ששיריה "שואלים שאלות, צובעים ציורים נטולי זמן ויוצרים תמונת נוף מלאה בזכרונות שמחים ועצובים", כפי שנכתב בנימוקי ועדת הפרס.

 

 
חוה אלברשטיין (צילום: אסף אנטמן)
(צילום: אסף אנטמן)
אוניברסיטת ברנדייס נחשבת לאחת מאוניברסיטאות המחקר החשובות בעולם, ועל בוגריה בעלי השם נמנים: זוכה פרס הפוליצר מ"הניו־יורק טיימס" תומס פרידמן, זוכה פרס נובל לכימיה פרופ' רודריק מק'קינון, והשחקנית היהודייה־אמריקנית וזוכת פרס האמי דברה מסינג. מחצית מהסטודנטים באוניברסיטה, כמו גם רוב תורמיה, הם יהודים.

 

"חוה מכונה 'הקול של ישראל' והיא אגדה חיה, אחת מהאמניות המפורסמות ביותר בישראל, שהקריירה שלה משתרעת על חמישה עשורים ועודנה פעילה בצורה יוצאת דופן", אמר פרופסור רונלד ליבוביץ, נשיא ברנדייס. "בשל פעילותה בישראל ומחוצה לה ובשל הפרסום הרב שלו זכתה בעולם כולו, יש המקבילים בין הצמיחה שלה כאמנית לצמיחה של מדינת ישראל".

 

התואר יוענק השנה לאלברשטיין לצידם של עוד שלושה: סו קולמן, שהייתה האישה הנשיאה הראשונה של אוניברסיטת מישיגן, ג'יי ושירה רודרמן, זוג נדבנים שתומכים באירגונים שפועלים לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה ולחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות ארה"ב, ופרימן הרבוסקי, נשיא אוניברסיטת מרילנד ואחד המחנכים האפרו־אמריקנים המשפיעים בארה"ב. "כל מקבלי התואר המצטיינים השנה פרצו גבולות בתחומי העיסוק השונים שלהם, והיו נדיבים בשיתוף הכישרונות הבלתי רגילים שלהם עם העולם כולו", הוסיף פרופסור ליבוביץ.

 

חוה אלברשטיין (צילום: אורי בהט)
"מוזיקה היא שפה חוצה גבולות"(צילום: אורי בהט)

טקס הענקת התואר ייערך ב־13 במאי באוניברסיטת ברנדייס בנוכחות קהל של 7,000 אורחים. בנימוקי ועדת הפרס להענקת התואר לאלברשטיין נכתב: "במוזיקה שלך אנחנו מבחינים בערכים אותם הנחילה לך ארצך: אהבה, נאמנות למקום והתעקשות על עשיית טוב ושינוי בעולם. באמצעות האמנות שלך את ההשראה של ישראל ושל העולם כולו לבניית השבור, למלחמה באי צדק וליצירת אחדות כתחליף לשנאה וחוסר סובלנות. את בגילה של המדינה שלך, ופרטי חייך - בעיקר מסע ילדותך מפולין - מזכירים לנו כיצד מדינת ישראל קמה מאודי השואה והפכה חזקה ועצמאית. כמו מולדתך את נטועה בשורשים עמוקים ובתוך קושי או שמש, את פורחת. בעבור המוזיקה היפהפייה שלך, שלעולם תשתבח כמו יין, ובעבור האקטיביזם הבלתי ניתן לערעור שלך למען הבנה ושלום, אוניברסיטת ברנדייס גאה להעניק לך את הכבוד הגדול ביותר אותה היא יכולה להעניק".

 

חוה אלברשטיין, שהוציאה במהלך הקריירה שלה מעל 60 אלבומים בעברית, יידיש ואנגלית, ואחראית לעשרות להיטים בלתי נשכחים, ביניהם "כמו צמח

 בר", "את תלכי בשדה", "משירי ארץ אהבתי" ו"שיר משמר", ממשיכה ליצור ולהופיע בכל הארץ, וכיום נמצאת במסע הופעות מצליח עם שלומי שבן.

 

אתמול (ד') הגיבה בהתרגשות: "אנחנו אומרים לא פעם שהמוזיקה היא שפה שחוצה גבולות והנה זה קורה ממש. ההודעה של אוניברסיטת ברנדייס להעניק לי את תואר הדוקטור לשם כבוד הפתיעה אותי מאד אך גם גרמה לי סיפוק רב. הנה השירים שלי מתגלגלים להם ונוגעים לליבם של אנשים במקומות שונים בעולם. מה עוד יכול זמר לבקש? תמיד רוצים עוד, אבל לאו דווקא עוד כיבודים אלא בעיקר עוד שירים טובים ועוד שנים של עשייה שגורמים הנאה לי ולמאזינים. אמן".

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורי בהט
אלברשטיין. מעכשיו ד"ר
צילום: אורי בהט
לאתר ההטבות
מומלצים