שתף קטע נבחר

האחות הגדולה על הפרישה: "לא ראיתי איך ניתן להמשיך מקצועית ופיזית"

רווית ליאור-מנדל הודיעה במפתיע על עזיבת תפקידה כעורכת "האח הגדול" - שבועות ספורים אחרי עליית התוכנית. "הייתי עלולה לשלם מחיר על ההליכה הבלתי אפשרית אל הקצה", כתבה לחבריה. "כמעט אף אחד לא ידע על כך בהפקה", אמרו בתעשייה. מאחורי הקלעים של הפרישה שהרעידה את בית האח

"לקחתי החלטה כבר לפני יומיים. אני יודעת שקשה ויהיה קשה גם בימים הקרובים, אבל זה ייגמר. זה עדיף מהמחיר שהייתי עלולה לשלם, מההליכה הבלתי אפשרית הזאת אל הקצה": רווית ליאור-מנדל, האחות הגדולה שפרשה מתפקידה וזיעזעה את עולם הטלוויזיה בישראל, הסבירה בהודעה לחבריה את הגורמים לעזיבה.  

 

 

לפי ההודעה של ליאור-מנדל, היא נתקלה בקשיים בעריכת תוכנית הריאליטי שמשודרת ברשת – ולאחר שלא קיבלה את הסיוע שנזקקה לו, החליטה לסיים את תפקידה בהפקת הריאליטי. "הודעתי כבר לפני יומיים שלא אוכל להמשיך לבד בלי פתרונות ארגוניים ראויים, לצערי לא צלחו הניסיונות, לא ראיתי איך ניתן להמשיך מקצועית ופיזית. מה גם שהתוצאה לא תמיד הניבה את מה שטוב וראוי בעיניי מקצועית. בסוף זה רק חלק מהחיים ולא החיים עצמם", כתבה.

 

רווית ליאור מנדל (צילום: דרור כץ)
"יהיה קשה, אבל זה ייגמר". רווית ליאור מנדל(צילום: דרור כץ)

 

ליאור-מנדל שימשה כעורכת ראשית ובתור האחות הגדולה שמדברת עם הדיירים בבית. היא עבדה על ההפקה למעלה משנה, אבל אתמול, שלושה שבועות אחרי העלייה לאוויר, הודיעה באופן סופי על עזיבתה - מיד אחרי שהתוכנית הסתיימה והודח המתמודד אילן. "העובדים שהיו תחת רווית לא ידעו, כמעט אף אחד לא ידע בהפקה והעובדים למדו על כך מהתקשורת", סיפרו גורמים המעורים בפרטים.

 

האחות הגדולה ()
ההודעה ששלחה רווית ליאור-מנדל
 

"האח הגדול" נחשבת לאחת מתוכניות הריאליטי הגדולות ביותר בטלוויזיה בישראל, וללא ספק - המדוברת ביותר. עשר העונות הראשונות שלה שודרו במתחרה קשת והיו הצלחה גדולה. העונה הנוכחית עלתה לראשונה אחרי המעבר לרשת, וכללה בית חדש, מנחים חדשים וגם אחות גדולה במקום אח.

 

ליאור-מנדל, עורכת מנוסה שהובילה בעבר תוכניות כמו "הישרדות" ו"המירוץ למיליון", נכנסה לנעליו של העורך הקודם יורם זק. הליך העבודה על תוכנית הריאליטי נמשך כאמור כשנה. "זה היה מאוד אינטנסיבי, היא עבדה קשה מאוד וקיבלה כמעט את כל מה שרצתה", אמרו גורמים בתעשייה, "היא בנתה תשתית מאפס. מעיצוב הבית ועד לפרטים הקטנים, אבל דבר אחד חסר לה - וזה איש תוכן נוסף להיעזר בו".

 

עפר שכטר לירון ויצמן אסי ישראלוף (צילום: אמיר מאירי)
"האח הגדול". התחילו מחדש(צילום: אמיר מאירי)
 

ההימור הראשון של ליאור-מנדל ורשת היה פיצול פרק הכניסה של הדיירים לבית, והוא השתלם. התוכנית הראשונה זכתה ל-29 אחוזי צפייה והשנייה ל-26.2 אחוזים - הצלחה מטאורית בעידן שאחרי פיצול ערוץ 22. 

 

אבל אחרי הפתיחה הזו החלו הבעיות. בין היתר, המחסור בעלילות מושכות ובמשימות הורגש היטב. "היא לא הצליחה להביא לידי ביטוי את היכולות שלה - כמו שעשתה ב'מירוץ למיליון' וב'הישרדות'", אמרו על כך גורמים בתעשייה. במקביל החלה ירידה תלולה במספרים - עד שבשבוע שעבר איבדה התוכנית את ההובלה בטבלאות הרייטינג ו"ארץ נהדרת" של קשת ניצבה בראש במקומה.

 

"ברשת לא היו ערוכים לגודל הדבר הזה", אמרו גורמים בתעשיית הטלוויזיה, "ברור שיש חוסר שביעות רצון מנתוני הרייטינג, אבל לא זה מה שגרם לעזיבה. היא הייתה שם לבד מול כולם, ובכל זאת לא הייתה מוכנה לוותר, היא פרפקציוניסטית. אבל בשלב מסוים הבינה שהיא משלמת מחיר אישי מאוד כבד, ולכן החליטה ללכת".

 

מלבד הרייטינג הנמוך התוכנית התמודדה עם אירוע חריג לפני עזיבת הדייר טאי שרקי, שגרם להזמנת ניידת משטרה לבית, אך גורמים בהפקת התוכנית הבהירו שאין קשר בין האירוע המדובר לעזיבה של ליאור מנדל.

 

מיד עם עזיבתה של ליאור-מנדל מונה במקומה העורך רועי עוז, שהיה האח הגדול הראשון, עוד לפני זק שהפך לעורך המיתולוגי של התוכנית. עוז הוחלף על ידי זק, אולם המשיך לעבוד בתוכנית. לפני פרישתה של ליאור-מנדל הציעו לה ברשת כי עוז יסייע לה, אבל היא סירבה. "יש לו ניסיון, ברשת סומכים עליו", אמרו גורמים בתעשייה, "אל תמהרו להספיד את 'האח הגדול', כי הוא עוד יחזור לגדולתו, העונה רק החלה".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
רווית ליאור-מנדל
צילום: שאול גולן
לאתר ההטבות
מומלצים