שתף קטע נבחר

הזוכים בדוקאביב יוכלו להגיש מועמדות לאוסקר

האקדמיה האמריקנית לקולנוע בחרה בפסטיבל דוקאביב כאחד מ-28 פסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם. מעתה, כל סרט שיזכה בשתי התחרויות המרכזיות של הפסטיבל יוכל להגיש מועמדות לאוסקר בקטגוריה התיעודית

האקדמיה האמריקנית לקולנוע בחרה בפסטיבל דוקאביב לאחד מ-28 פסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם, ומעתה הסרטים הזוכים בפסטיבלים יהיו זכאים להגיש את מועמדותם לאוסקר בקטגוריה התיעודית. 

 

עד כה, כדי להגיש סרטים בקטגוריה התיעודית לפרס האוסקר הם נדרשו לעמוד בתנאי ההפצה של האקדמיה לקולנוע ולנהל קמפיין מסיבי. עתה, עם השינוי החדש בתקנון - סרטים שיזכו בקטגוריות המובילות בפסטיבלים הנבחרים יהיו כשירים להגיש מועמדות אוטומטית בקטגוריה זו. לצד דוקאביב, ניתן למצוא ברשימה היוקרתית את פסטיבל קאן, פסטיבל אידפא לקולנוע תיעודי באמסטרדם, פסטיבל ברלין ועוד.   

 

 

מתוך הסרט
מתוך הסרט "משפחה בטרנס"

בהתאם לכך, הזוכים בשתי התחרויות המרכזיות של דוקאביב - התחרות הישראלית והתחרות הבינלאומית, יוכלו להגיש את מועמדותם לפרס. שינוי זה תקף גם לסרטים שזכו בפסטיבל האחרון - "משפחה בטרנס" של אופיר טריינין שזכה בפרס הסרט הישראלי הטוב ביותר ו"כלבים נובחים רחוק" של סימון לרנג-וילמונט שזכה בתחרות הבינלאומית.

 

"זה מאוד משמח וזה צעד מאוד משמעותי גם לפסטיבל וגם ליצירה הישראלית. אומנם מדובר בסרט אחד בשנה, אבל זה נותן הזדמנות ליוצרים שאין להם ידע בהפצה או בממון להיכלל באוסקר", מסרה קרין ריבקינד סגל, המנהלת האומנתית של הפסטיבל.

 

שינוי זה מצטרף לחלק מהשינויים האחרונים באקדמיה האמריקנית לקולנוע. השבוע היא צירפה לשורותיה 928 חברים חדשים, 49 אחוז מהם נשים. בנוסף צורפו שלושה ישראלים - השחקנית הערבייה-ישראלית היאם עבאס, המפיקה פליפה קוברסקי והצלם גיורא ביח.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים