שתף קטע נבחר

כמה יעלה אירוח האירוויזיון בישראל?

עריכת תחרות השירה בישראל עדיין נתקלת בקשיים - אבל במפגש בין תאגיד השידור למשרד האוצר כבר סוכמו העלויות הסופיות. המועמד המוביל לתפקיד המנחה בשלב זה: ארז טל

150 מיליון שקל - זו העלות של אירוח האירוויזיון בישראל. בימים האחרונים נערכה פגישה בין אנשי תאגיד השידור הציבורי כאן לנציגי משרד האוצר, ול-ynet נודע כי נאמר בה שהעלות הכוללת מוערכת ב-150 מיליון שקל, וההכנסה הצפויה מאירוח תחרות השירה היא 50 מיליון שקלים. בסך הכול, אירוויזיון 2019 צפוי לעלות למשלם המיסים 100 מיליון שקלים.

 

נטע ברזילי ובנימין נתניהו (צילום: חיים צח  לע
נטע ברזילי ובנימין נתניהו. הסיר מכשולים(צילום: חיים צח לע"מ)
  

הפגישה, שהוגדרה כטובה, סוללת את הדרך לתחילת ההכנות הרשמיות לתחרות, אולם עדיין קיים מכשול - ערבות שלא שולמה בעקבות מחלוקת בין התאגיד לממשלה.

 

את הערבות, בסך 12 מיליון אירו, צריך התאגיד להפקיד בבנק בשווייץ על מנת להבטיח את קיום התחרות בישראל. התאריך המיועד להפקדת הערבות פג, אולם איגוד השידור האירופי EBU נתן ארכה שצפויה להסתיים ב-14 באוגוסט. כרגע סלע המחלוקת בין הממשלה לתאגיד הוא מי ישלם את הכסף, התאגיד טוען כי לא יוכל לעמוד בתשלום אלא אם כן יפטר 200 עובדים או לחלופין יקצץ בהפקות מקור בטלוויזיה, שלשמן למעשה הוקם. הממשלה, מצידה, מסרבת נכון לעכשיו להעביר את הכסף.

 

התאגיד רוצים את ארז טל לתפקיד המנחה (צילום רפי דלויה) (צילום רפי דלויה)
התאגיד רוצים את ארז טל לתפקיד המנחה(צילום רפי דלויה)
 

כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות", בתאגיד יש מי שחושש כי הדבר יכול לסכן את קיום האירוויזיון בישראל, אולם סביר להניח כי יימצא פתרון בסופו של דבר, שכן ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר עשה מהלכים שהעידו על נכונותו לתמוך בקיום התחרות בארץ - אסר על שרי הממשלה להתערב בתכנון התחרות ופעל לביטול חוק פיצול מחלקת החדשות מהתאגיד. 

 

בתוך כך, מסתמן כי גם הנציג הישראלי לתחרות ב-2019 ייבחר בתוכנית "הכוכב הבא", שמשודרת בקשת. הליך המכרז לבחירת הנציג הסתיים עם הצעה בודדת - זו של "הכוכב הבא", אך ההכרזה הרשמית מתעכבת בגלל קשיים במשא ומתן בין הצדדים. בתאגיד הבהירו כי אם המשא ומתן ייתקע  - הם יכולים להשיב את קיום התחרות אליהם, אולם ככל הנראה המחלוקת בין הצדדים קשורה בבעיות טכניות, והיא צפויה להיפתר בימים הקרובים.

 

אם יצליח המשא ומתן בין קשת לתאגיד, הוא עשוי להשפיע ישירות על זהות המנחה, שכן בתאגיד הבהירו כבר כי היו רוצים לראות את ארז טל בתפקיד. טל, שעל מועמדותו פורסם לראשונה ב-ynet, שידר את האירוויזיון בליסבון שבו זכתה נטע ברזילי. הוא מעוניין להנחות את התחרות בישראל, אבל זקוק לאישור ממנכ"ל קשת אבי ניר.

 

ואיפה תיערך התחרות? בימים אלה מסיירים נציגי ה-EBU בישראל במקומות אפשריים לקיום האירוויזיון. אל קו הסיום הגיעו שלוש ערים: ירושלים, תל אביב ואילת. בבירה מתכננים לערוך אותו בארנה וביקשו להימנע מחילול שבת בחזרות - מה שמקשה על הבחירה בה. בתל אביב היכל מנורה מבטחים וגני התערוכה הם שני המקומות המובילים, ובאילת נדרשת הקמת מבנה מיוחד, שכבר החלו לתכנן אותו בעיר.  

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים