שתף קטע נבחר

"אני לא ממש משתגע על MeToo"

השחקן ונסן קאסל ("השנאה", "ברבור שחור") לא מפחד להביע את דעתו או לרדת על הקריירה שלו. "אני אפילו לא זוכר את שמות כל הבמאים שאני עובד איתם", הוא אומר בריאיון לרגל הסרט הצרפתי "תיק נעדר", המבוסס על ספרו של דרור משעני, ומסביר למה הוא לא תומך נלהב של תנועת ה-MeToo: "זו דרך שמאפשרת לתסכולים לצאת החוצה, אבל צריך להיזהר"

זמן קצר אחרי שצילומי הסרט הצרפתי "תיק נעדר", המבוסס על ספרו של דרור משעני, יצאו לדרך - נאלץ הכוכב הוותיק, גדול הממדים והשערורייתי ז'ראר דפרדייה, שהופיע בתפקיד הראשי לפרוש מהפרויקט. הבמאי אריק זונקה והמפיקים מיהרו להזעיק את ונסן קאסל להחליף את דפרדייה, אף שקאסל צעיר ממנו בלא מעט שנים.

 

 

ונסן קאסל (AP Images)
ונסן קאסל(AP Images)

"קיבלתי טלפון יום אחד ובו נאמר לי שדפרדייה לא יכול להמשיך בצילומים, ואם אני מוכן להחליף אותו", שיחזר קאסל, כשנפגשנו בפריז. "האינסטינקט שלי היה להתקשר לז'ראר, משום שלא רציתי שיהיה בינינו משהו רע, מה גם שאני מעריך אותו כשחקן וכבן אדם. ז'ראר אמר לי, 'לך על זה. אין בעיה. שיהיה לך בהצלחה'. לקחתי מטוס והגעתי לסט".

 

אחד הדברים הראשונים שקאסל עשה היה לעבוד על מראה הדמות. "בדיוק סיימתי את הצילומים לסרט על חיי הצייר פול גוגן, ונשאר לי זקן. ומאחר ובתסריט של 'תיק נעדר' מדובר בשוטר אלכוהוליסט, הזקן בהחלט התאים. אמרתי לבמאי אריק זונקה: 'תן לי שעתיים לעבוד עם המלבישה והמאפרת על התלבושת, השקיות מתחת לעיניים והתסרוקת'. אריק נתן לי חופש גדול ליצור את הדמות הזו כפי שראיתי אותה. הוא לא ממש חתיך השוטר הזה. אם ז'ראר היה משחק אותו, זה היה כמעט כמו סרט דוקומנטרי".

 

 

ונסן קאסל (AP Images)
עם אישתו הטרייה בחתונה שנערכה לפני כחודש(AP Images)

"תיק נעדר" שמוצג בפסטיבל הסרטים של חיפה בנוכחות משעני והבמאי זונקה, יגיע בחמישי הקרוב לבתי הקולנוע ברחבי הארץ. קאסל מגלם בו את פרנסואה ויסקונטי, בלש מותש וציני, שמופקד על חקירת היעלמותו של נער מתבגר ורעייתו נוטשת אותו. במקביל עסוק הבלש בניסיון לשקם את מערכת היחסים שלו עם בנו בן ה-16, שככל הנראה הסתבך עם סמים.

 

"אחרי שקראתי את התסריט אמרתי לבמאי שצריך לרכך אותו קצת", מגלה קאסל. "יש דברים מאוד קודרים שעוברים טוב יותר בספר, ואילו על המסך הם בלתי נסבלים. אחרי הכול, יש כאן סיפור על ילדים ועל אונס. אני חושב שביחס לספר, הדברים בסוף רוככו".

 

"גם בזמן הצילומים היו רגעים שאמרתי לבמאי: 'זה לא יעבור בחיים, זה גרפי מדי ואנחנו חיים בתקופה קשה - יש דברים שאי אפשר לראות עכשיו', והבמאי אכן הוריד אותם. אני מקווה שדרור משעני ימצא על המסך את הרוח של מה שכתב".

 

קאסל (51) שפרץ עם הסרט "השנאה" וזכור גם מסרטים הוליוודים כמו "אושן 13" ו"ברבור שחור", מודה ש"בגלל התקופה שבה אנחנו חיים קשה לי יותר להרוג אנשים בסרטים מאשר בעבר, אם כי תמיד נותנים לי תפקידים כאלה. התבגרתי וקורים דברים בעולם, אז אני פשוט לא מסוגל. אני זוכר איך פעם בסרט 'ג'ייסון בורן' אמרו לי לירות ואמרתי: 'אפשר לפחות שהדמות שאני יורה בה תסתובב, כדי שלא אצטרך לירות בה בגב?'"

 

דארן ארונופסקי בנג'מין מילפייה נטלי פורטמן וונסן קאסל (צילום: gettyimages imagebank)
עם הצוות של "ברבור שחור"(צילום: gettyimages imagebank)

וינונה ריידר ונסן קאסל ומילה קוניס (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

"ב-2006 עשיתי סרט אימה בשם Sheitan וגילמתי בו דמות כפולה של אח ואחות. הייתי צריך למצוץ לעצמי וזה היה מאוד מוזר, אז אמרתי לכולם – תקשיבו אני לא המפיק ולא הבמאי אבל אני יכול להבטיח לכם שהסצנה הזו לא תיכנס, חבל על הזמן. לא פעם יוצא לי להגיד על סצנה שהיא טמטום, שהיא בזבוז זמן, שאין טעם לעשות אותה".

 

בניגוד לכוכבים הוליוודים רבים, שמצייתים לתכתיבי יחצנים וסוכנים, לקאסל אין שום בעיה להביע את דעתו, או לרדת על הקריירה שלו עצמו. "אני עושה המון סרטים, אני אפילו לא זוכר כבר את שמות כל הבמאים שאני הולך לעבוד איתם. יש משפט בצרפתית שאומר: 'הקריירה שלך נבנית לפי האף שלך' - אתה צריך לבחור נכון, אבל גם אם אתה טועה זה בסדר. כשהייתי צעיר הייתי פחות בררן - רציתי לעשות סרטים או להכיר שחקניות".

 

 

ונסן קאסל (AP Images)
כשהייתי צעיר הייתי פחות בררן"(AP Images)

כשאנו מגיעים בשיחתנו לדיון במהפכת MeToo#, קאסל מפתיע כשהוא מכריז: "אני לא ממש משתגע על MeToo#, והתנועות הדומות. אני חושב שזו דרך שמאפשרת לתסכולים לצאת החוצה. מאז שהכול התחיל, שמעתי סיפורים מורכבים לכל הצדדים – גם לגברים וגם לנשים, וצריך להיזהר. אנחנו נמצאים בתקופה של שינוי - זה מאבק ואני לא יודע אם מלחמת המינים תסתיים אי פעם, אבל הכול משתנה. ברור שאני בעד שוויון בשכר- זה משהו שחייב להשתנות".

 

"כשזה יקרה, אולי אנשים יחפשו דבר חדש להילחם עליו", אומר קאסל וצוחק. "זה קשה לשחקן לצאת בהצהרות על כל דבר. מה שאני חושב בכלל לא מעניין. אני אומר את הדברים האלה יותר כגבר ולא כשחקן. אבל אם אתה שחקן-גבר ואתה לא אומר שום דבר על התנועה הזו, אתה מתקבל בבוז. זה כל כך אמריקני".

 

ונסן קאסל ומוניקה בלוצ'י (AP Images)
קאסל עם אישתו לשעבר מוניקה בלוצ'י(AP Images)

ונסן קאסל ומוניקה בלוצ'י (AP Images)
(AP Images)

מאז גירושיו מכוכבת הקולנוע מוניקה בלוצ'י, אם בנותיו, קאסל חי על קו ריו-פריז. "למה בחרתי לחיות בשנים האחרונות בברזיל? אני פשוט אוהב את הארץ. הגעתי לשם בגלל המוזיקה וגיליתי שזה טוב משציפיתי ולכן נשארתי. ברזיל היא מקום מאוד מסוכן ,יפה וחם".

 

"לדעתי חשוב לסייר בעולם כדי להעריך טוב יותר את מה שיש לך. אושר מבחינתי הוא לא להיות בעל רכוש. עדיף שתהייה לך יכולת לטייל ולנסוע ממקום למקום ולהיות חופשי. יש לי בית בריו עם בריכה ואני מאוד נהנה ממנו, אבל אחרי כמה שבועות אני חייב לצאת שוב לדרך".

 

ומה עם הוליווד?

"זו עבודה קשה להיות כוכב קולנוע אמריקני וזה לא בשבילי. אם אתה רוצה לחיות בהוליווד עליך לפעול לפי הקודים של הוליווד ולקבל את דרך החיים הזו. ניסיתי לחיות שם, אבל לא התאמתי למקום. למען האמת לא חייתי שם מספיק זמן. ואולי זה הרושם שיש לנו, אירופאים על החיים והמנטליות של האמריקנים. כשאתה מגיע לארצות הברית - אתה מגלה שהאנשים הם אותם אנשים, אבל סגנון החיים שם לא היה לרוחי".

 

גם עם מסעותיו בעולם ולוחות הזמנים הצפופים, קאסל משתדל להיות אב מעורב. "חשוב לי שהבנות שלי לא יעשו דברים מטופשים. אני רוצה שהן ילמדו ויוכלו לחשוב בעצמן - אז אדע שעשיתי את העבודה שלי. כל מערכת יחסים הורית היא מורכבת והיא מצריכה עבודה רבה משני הצדדים. יש המון הורים דפוקים או מערכות יחסים דפוקות בין הורים לילדים והמון ילדים דפוקים שבטח יהיו הורים דפוקים. וכשהורייך הולכים לעולמם, אתה מגלה כמה אתה דומה להם"

 

אבא שלך השחקן ז'אן פייר קאסל קיבל את הבחירה שלך ללכת בעקבותיו ולהיות שחקן?

"כן הוא קיבל את זה לגמרי. אבא גם לימד אותי שני דברים: האחד שאין כללים בעסק הזה והשני אל תגרום לאנשים להיראות מטופשים. אני עדיין מתרגש כשאני מדבר עליו".

 

.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים