האמת על הקרנף הוורוד: מאחורי הקלעים של "באסה סבבה"
1,500 שעות עבודה, 30 ימים ו-15 עורכי וידאו ואפקטים - זה מה שנדרש בשביל ליצור עולם שכולו מסטיקים ורודים וקרנף אחד ענק. אז מה בכל זה אמיתי ומה לא? ואיך הגיבה נטע ברזילי לראשונה כשצפתה בקליפ?
אחרי שנה של ציפייה זה קרה - ובענק: השיר החדש של נטע ברזילי יצא לעולם, מלווה בקליפ מושקע, ורוד ודביק במיוחד. אז את משמעות המילים של "באסה סבבה" לא נצליח להסביר כאן, אבל הצטרפנו למי שלקח חלק מרכזי בעשיית הקליפ המדובר והפיק את עולם המסטיק המקורנף, שכבר צבר יותר מחמישה מיליון צפיות ביוטיוב.
1,500 שעות עבודה, 30 ימים ו-15 עורכי וידאו ואפקטים שעבדו במקביל. המספרים הללו, הגדולים ביחס לתעשיית הקליפים בארץ, מתייחסים לעבודת הפוסט פרודקשיין של בית הקריאייטיב הישראלי Gravity VFX.
רוב הקליפ צולם בכמה לוקיישנים בקייב שבאוקראינה, וחלקים אחרים צולמו על מסך ירוק עליו הולבשו רקעים שונים. הבחירה לצלם בקייב קשורה גם לשיקולי תקציב, אבל בעיקר לניגודיות שנוצרת - יוצרי הקליפ חיפשו יעד קודר ואפרורי שישמש קונטרסט לכל הוורוד הזה.
לא צריך להיות מבין גדול בעריכה בשביל להבין שכל האפקטים - החל מקרנף ורוד ועד לעולם שלם שנעטף במסטיקים - דורשים לא מעט עבודה. אז מה בכל זה אמיתי ומה לא? המכונית הוורודה אמיתית ונטע אכן נוהגת בה. כך גם החתן במנוסה. בובת הראש הענק של נטע, ממנו יוצאת המכונית בתחילת הקליפ, אומנם אמיתית, אך במציאות גודלה 30 סנטימטרים בלבד. ובואו נדבר על הקרנף שבחדר: מדובר במודל תלת מימד, שאת תנועותיו במרחב הנפישו אנימטורים אחרי שצפו שעות רבות בקרנפים אמיתיים בטבע. "איך שנטע ראתה את הקרנף בפעם הראשונה היא התחילה לצעוק", מספרים עורכי הקליפ. "התלהבה בטירוף והפיחה פה טונות של רוח חיים".
"גראוויטי", חברת פוסט פרודקשן וקריאייטיב שהוקמה ב-1995, מתעסקת בעיקר בפרויקטים גדולים מעבר לים, למשל בסין ובארצות הברית. הפרסומות ל"מילקי" של היוצר רועי כפרי, פרסומות למוצג "וואווי" עם גל גדות וגם סדרת הפרסומות של חברת "פלאפון" הם חלק מהפרויקטים שיצרה החברה הישראלית, ומותגים בולטים כמו, COACH, SAMSUNG, OPPO ו-XIAOMI עברו תחת עבודת הקריאייטיב והעריכה שלה.