שתף קטע נבחר

 

האם נטפליקס נגד תוכן נשי?

ענקית התוכן ביטלה יותר מ-20 סדרות בשנה החולפת, שליש מהן של נשים. נטפליקס גם חידשה 31 חדשות, רק שליש מהן של נשים. האם נטפליקס נותנת ליוצרים גברים יתרון לא הוגן?

ענקית התוכן נטפליקס היא יצרנית התוכן הגדולה ביותר כרגע, עם נתונים שומטי לסתות שכוללים השקעה של 8 מיליארד דולר בתכנים לשנת 2018. אלה הנפיקו כמעט 700 סדרות חדשות ו-1,500 שעות של תוכן מקורי. רק כדי לסבר את האוזן, 1,500 שעות זה אומר שבמשך שנה שלמה, 365 ימים, צריך לצפות כל יום ארבע שעות לפחות, וגם אז, לא תספיקו לראות הכל.


נטפליקס ()
נטפליקס

לכן, כשנטפליקס מודיעה על ביטול של סדרה כזו או אחרת, אף אחד (כמעט) לא מרים גבה, בטח לא לאור המספרים העצומים. אלא שלאחרונה נודע כי מתוך 20 תוכניות שבוטלו בשנת 2019, שליש מהן יצרו נשים והן מתמקדות בדמויות נשיות. התוכניות הן: טוקה וברטי, כתום זה השחור החדש, ג'סיקה ג'ונס, Friends From College, One Day at a Time, Chambers, Trinkets, The OA ואפשר להכניס למשוואה הזו דוגמאות נוספות לסדרות שיסתיימו, אך לא בוטלו (סדרות שמראש היה ידוע כי זו תהיה העונה האחרונה שלהן) כמו Unbreakable Kimmy Schmidt.

 

גם אם מסתכלים על הנתונים מזווית אחרת, ובמקום לספור את התוכניות שבוטלו השנה, בוחרים להתמקד בסדרות שחודשו בשנת 2019 לעוד עונה, מתוך 31, רק 10 נוצרו על ידי נשים. מדובר בתמרור אזהרה רציני, שמתווסף להאשמות כלפי נטפליקס, שלא נותנת לסדרות שיצרו נשים את אותו מרווח נשימה שהמקביל הגברי שלהן מקבל. לראייה, כמעט כל הסדרות שמבוטלות השנה הגיעו רק לעונה שנייה.

 

 

מנגד, המודל העסקי של נטפליקס מזמין עונה שלמה של סדרה ולא רק פיילוט, כפי שעושות הרשתות הגדולות באמריקה. לכן הצופים מקבלים עונה שלמה, לעיתים נקשרים אליה, ואז מתאכזבים מהביטול שלה - לעומת סדרות שפשוט לא עולות לאוויר, כי אף אחד לא קנה את הפיילוט שלהן.

 

לאור הטענות הנ"ל, ענקית התוכן עושה מאמצים עילאיים לתקן את הרושם שנוצר לפיו היא לא מקפידה על שיוויון מגדרי. במסגרת התהליך הזה, אפשר למנות את חוזה המיליונים עם מפיקת העל שונדה ריימס, והסכמי התוכן עם ג'נט מוק, מרטי נוקסון, ג'נג'י קוהן ורג'ינה קינג.

 

אולם בזמן אמת, הצופים לא מבינים מדוע הסדרה האהובה עליהם בוטלה ולא מקבלים תשובות. קחו לדוגמה את "טוקה וברטי", קומדיית האנימציה על ציפורים בנות 30 שמדבבות הקומיקאיות אלי וונג וטיפאני האדיש, ומתמודדות עם כל הבעיות שנשים מכירות ומזדהות איתן, החל מקריירה, דרך זוגיות ועד הטרדות מיניות - לעומת Big Mouth, קומדיית האנימציה שמתארת את עולמם של בני נוער. הראשונה בוטלה, השנייה חודשה לעונה שלישית. וכן, כמובן שאת "טוקה וברטי" יצרה אישה, ליסה הנולט, שאף צייצה בעבר כי בשורת ההמלצות לתוכניות שתאהב בנטפליקס - היא לא מוצאת את הסדרה שהיא עצמה יצרה.

 

מתוך
מתוך "טוקה וברטי"(צילום: באדיבות נטפליקס)

וזה עוד עניין: האלגוריתם של ענקית התוכן. נטפליקס מפנה אצבע מאשימה אל האלגוריתם שלה כחלק מהסיבות לביטול סדרות כאלה ואחרות. אותו אלגוריתם הואשם כי הוא מחלק המלצות לתכנים למנויים לפי גזע. מנויי נטפליקס אפרו אמריקנים מקבלים פוסטרים "שחורים יותר" של תכנים מאשר צופים לבנים. לדוגמה, הסרט "אהבה זה כל הסיפור" שהוצג בנטפליקס, התהדר בשלל פוסטרים, החל מיו גרנט, דרך קיירה נייטלי, אמה תומפסון ואפילו רואן אטקינסון. אבל צופים שחורים קיבלו פוסטר עם צ'יווטל אגיופור, השחקן השחור היחיד בקאסט.

 

ובחזרה ל"טוקה וברטי", שבינתיים כבר נוצרה עצומה להצילה עם עשרות אלפי חתימות, והיא זוכה לפופולריות מחודשת ברשתות החברתיות עם האשטגים #SaveTucaandBertie. נטפליקס קלטו את הפוטנציאל ומשתמשים בתוכנית עכשיו בפרסומות שלהם לתוכן המקורי שהם מייצרים. ולא, היא עדיין לא חודשה לעוד עונה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים