שתף קטע נבחר

"מחיר מופרז": התאגיד שילם יותר מ-20 אלף שקל על כל 8 דקות של גיא זהר על המסך

"מהצד השני", תוכניתו של גיא זהר שירדה מהמסך בעקבות פרשת "מחוז ירושלים", עלתה למשלם המיסים כ-23 אלף שקלים עבור כל פרק שנמשך 8 דקות - כך מסר ל-ynet תאגיד השידור הציבורי. "זה סכום לא הגיוני", אמר בכיר בתעשייה. מקודה הפקות נמסר: "התוכנית של גיא זהר מבחינת איכות הכתיבה וההשקעה היא תוכנית פריים טיים"

5 מיליון שקלים ל-180 תוכניות: זו העלות של "מהצד השני", תוכניתו של מגיש הטלוויזיה גיא זהר בערוץ כאן, כך נמסר ל-ynet מתאגיד השידור הציבורי. מהסכומים שהעביר התאגיד רשמית עולה כי תוכנית אחת של זהר, בניכוי מע"מ עולה למשלם המיסים כ-23 אלף שקלים, והיא באורך שמונה דקות. למעשה,עלות התוכנית לשבוע שידורים של 5 תוכניות - הוא 115 אלף שקלים. על פי הרולר (רשימת העובדים בסוף התוכנית, ר.ב), במערכת התוכנית ישנם 7 עובדים - עורך, עורך משנה, מפיקה, שני כותבים ושני עורכי וידאו. זאת בנוסף לעובדים מחברת ההפקות קודה והתאגיד.

 

גיא זהר (צילום: משה נחומוביץ')
גיא זהר(צילום: משה נחומוביץ')

התוכנית שמפיקה חברת קודה, ירדה מהמסך ביום חמישי האחרון, אחרי פרשת "מחוז ירושלים" וההחלטה של התאגיד על הפסקת ההתקשרות עם חברת ההפקות. בתעשיית הטלוויזיה הרימו גבה נוכח עלותה של התוכנית שמתבססת על קטעי ארכיון וצילום באולפן. "זה מחיר מופרז, לא הגיוני", אמר גורם בכיר בטלוויזיה, "גג 4,000 שקל זה המחיר של תוכנית כזאת", הוסיף בכיר אחר. "20 אלף שקל ל-8 דקות? תוכנית יומית של חצי שעה ממש מושקעת עולה ככה, שלא לומר 15 אלף שקלים. זה סכום לא הגיוני" הוסיפה עורכת אחרת.

 

זהר עזב את ערוץ עשר אחרי יותר מ-17 שנה במיוחד עבור התוכנית בכאן, כאשר אמור היה להגיש פרוייקטים נוספים. תוכניתו הייתה אמורה לרדת בעוד כחמישה חודשים. כזכור, בסוף השבוע שעבר הודיע תאגיד השידור כאן כי יפסיק לאלתר את ההתקשרות עם חברת ההפקות קודה, בעקבות הגילויים על סדרת הדוקו-ריאליטי "מחוז ירושלים", על השתלת ראיות לכאורה. "מועצת התאגיד רואה בחומרה רבה את השתלשלות האירועים הקשורים בהפקת סדרת הדוקו-ריאליטי 'מחוז ירושלים' וקיימה בירור ודיון מעמיקים בנושא" נכתב בהחלטת מועצת תאגיד השידור הציבורי, "כל מה שאירע בפרשה נוגד את מהות תאגיד השידור הציבורי ואת ערכיו הבסיסיים. מדובר בהתנהלות בזויה, הנוגדת לחלוטין את האחריות הגדולה המוטלת על השידור הציבורי ועל העוסקים בו, ונוגדת את ההכרח שבאמינותו. מדובר בבגידה באמון הציבור ובאמון תאגיד השידור הישראלי. בתאגיד אין מקום ואין כל סובלנות לשקרים לציבור ולהפללת אנשים חפים מפשע. ידע כל מי שעובד למען השידור הציבורי כי עליו להתייחס ביראת קודש לכללי האתיקה".

 

עוד נכתב בהחלטה: "לפיכך הוחלט כי תופסק לאלתר העבודה עם חברת 'קודה' באופן גורף, וכי תופסק לאלתר העבודה עם כל המעורבים בזיוף. המועצה בחנה את התנהלות התאגיד ומצאה כי לא היה אפשר לעלות על הדעת כי ההפקה וגורמים במשטרה יבצעו מעשה שכזה ויפעלו בניגוד מוחלט לכללי האתיקה. הסדרה הוסרה מכל פלטפורמות התאגיד כדי למנוע פגיעה נוספת בכל מי שנפגע מהאירועים, והתאגיד יבחן דרכים להגברת הפיקוח על הפקות חיצוניות".

 

זהר שאת תוכניתו מפיקה כאמור, חברת קודה, נפגע מההחלטה ותוכניתו ירדה מהמסך ביום חמישי האחרון. אף על פי כן, גורמים בכאן אמרו כי נעשים מאמצים להשאירו בדרכים אחרות, אולם בינתיים אין כל חדש. בתוך כך, בסוף השבוע בכירים בטלוויזיה הישראלית הוציאו הודעת תמיכה בבעלים של קודה הפקות רם לנדס, בעקבות החלטת התאגיד וביקשו לשקול מחדש את ההחלטה. בין היתר חתומים עליה: מנכ"ל רשת, יוסי ורשבסקי, סמנכ"ל התוכניות בקשת, חיליק שריר, המפיקים טמירה ירדני וירון ליכטנשטיין, המגיש צביקה הדר ועוד. בנוסף, הבוקר הודיעה חברת ההפקות כי שכרה את ד"ר יובל קרניאל  כדי שיגבש קוד אתי בהפקותיה.

 

מקודה הפקות נמסר בתגובה: "התוכנית של גיא היא מבחינת איכות הכתיבה וההשקעה תוכנית פריים טיים. אם נכפיל את הסכום כפול 5, זה תוכנית פריים טיים של 40 דקות במחיר של כ- 100 אלף שקל. אין מחיר זול כזה לתוכנית פריים טיים". מתאגיד השידור הציבורי ומגיא זהר טרם נמסרה תגובה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משה נחומוביץ'
23 אלף שקלים ל-8 דקות. מגיש "מהצד השני", גיא זוהר
צילום: משה נחומוביץ'
לאתר ההטבות
מומלצים