שתף קטע נבחר

השחקן פיטר פונדה הלך לעולמו בגיל 79

פיטר פונדה, שהתפרסם הודות לתפקידו הראשי בסרט "אדם בעקבות גורלו" (Easy Rider) מ-1969 והיה מועמד לשני פרסי אוסקר, נפטר לאחר מאבק בסרטן הריאות. הוא היה בנו של שחקן הקולנוע הנרי פונדה ואחיה של השחקנית ג'יין פונדה

השחקן פיטר פונדה, שהיה מועמד לשני פרסי אוסקר, הלך לעולמו הלילה (שבת) בגיל 79. פונדה, בנו של השחקן הנרי פונדה ואחיה הצעיר של השחקנית ג'יין פונדה, סבל מאי ספיקה נשימתית בעקבות סרטן הריאות.

 

פיטר פונדה (צילום: GettyImage)
פיטר פונדה(צילום: GettyImage)

 

"בעצב עמוק אנו משתפים את החדשות על מותו של פיטר פונדה", מסרו בני המשפחה, והוסיפו כי פונדה פונה מת בביתו בלוס אנג'לס, כשהוא מוקף בקרוביו. "באחד הרגעים העצובים ביותר בחיינו, איננו מסוגלים למצוא את המילים הראויות לתאר את הכאב שבלבבותינו", הוסיפו. "בעודנו מתאבלים על לכתו של איש מתוק ואדיב, אנחנו גם מבקשים מכולם לחגוג את רוחו הנועזת ואהבתו לחיים. לכבוד זכרו של פיטר, הרימו כוס של חופש".

 

סקס, סמים ואופנועים: 50 שנה לסרט ששיחרר את אמריקה

 

פיטר פונדה נולד ב-1940 למשפחה מוכרת בתעשיית הקולנוע. אביו, הנרי פונדה, היה אחד הכוכבים הבולטים ביותר של הוליווד בשנות ה-40 וה-50. כשפיטר היה בן 10 ואחותו ג'יין בת 12, אימם שמה קץ לחייה. בממואר שפירסם שנים לאחר מכן, בנה תיאר את ההשפעות הקשות של האירוע על המשך חייו ועל יחסיו העגומים עם אביו. בסוף שנות ה-50 בחר להמשיך את המסורת המשפחתית, כשהחל ללמוד משחק וקיבל תפקיד ראשון בברודווי. בעשור שלאחר מכן שיחק בשורה של סרטים, בהם "תמי והדוקטור",The Victors, המתחקה אחר קבוצה של חיילים אמריקנים הנשלחים לאירופה במלחמת העולם השנייה, סרט האופנועים The Wild Angels, בו שיחק לצד ננסי סינטרה וברוס דרן וסרטים נוספים.

 

 

 

רגע הפריצה הגדול של פונדה הגיע בעקבות הסרט "אדם בעקבות גורלו" (Easy Rider) משנת 1969. מלבד גילום התפקיד הראשי בסרט, פונדה גם הפיק אותו והשתתף בכתיבתו. הסרט מציג שני אופנוענים, בגילומם של פונדה ודניס הופר (שגם ביים את הסרט), היוצאים למסע ברחבי ארצות הברית, והמייצגים ברוחם את התרבות האמריקאית-ההיפית של אותה תקופה, המאופיינת בשימוש רב בסמים ובמתירנות מינית. "אדם בעקבות גורלו" הפך לשובר קופות, זכה לשבחים ברחבי העולם, ונחשב לסרט שבישר על מגמה חדשה בקולנוע ההוליוודי של שנות ה-70 - סרטים בעלי תקציב נמוך יחסית, המשמיעים את קולה של תרבות הנגד. בטקס פרסי האוסקר באותה שנה, פונדה היה מועמד בקטגוריית התסריט הטוב ביותר.

 

מתוך
מתוך "אדם בעקבות גורלו"

 

בעשורים שלאחר מכן, במקביל לבעיות של שימוש והתמכרות בסמים, פונדה התגרש ונישא מחדש, המשיך לשחק בסרטים רבים וביים כמה סרטים בעצמו. הוא זכה בשני פרסי גלובוס הזהב, היה מועמד לשניים נוספים, וב-1997 קיבל מועמדות נוספת לאוסקר, הפעם בקטגוריית השחקן הטוב ביותר, על תפקידו בסרט "הזהב של יולי". הסרט מספר על מגדל דבורים מפלורידה, ועל מערכת היחסים שלו עם נכדותיו, עליהן הוא משגיח בזמן שבנו מרצה תקופת מאסר. ב-2007 השתתף בחידוש למערבון הקלאסי "3:10 ליומה", ובשנים האחרונות הגיח להופעות אורח קטנות בסדרות אמריקאיות, רובן מסוג סדרות הפשע, והמפורסמת שבהן היא CSI: NY. הסרט האחרון שבו שיחק, The Last Full Measure אמור לצאת בארצות הברית בהמשך השנה.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים