הגיעו לאודישן - ויצאו עם קורס משחק באלפי שקלים: "מרגישה הכי פראיירית בעולם"
עדויות רבות חושפות את הדפוס: זה מתחיל ממודעה על חיפוש ניצבים לסדרת טלוויזיה ואודישן במשרדי הסוכנות, ממשיך בהצעה מפתה עם חלון הזדמנות צר לסרב לה - ומסתיים בשאיפה ברישום לקורס משחק שעולה אלפי שקלים, והמון תקווה בלב. למתחרטים, צפוי קושי בהשתחררות מההסכם. תחקיר ynet חושף את ההתנהלות המטרידה של סוכנויות "אימג'" ו"רוברטו" - ואת הסיפורים של הצעירות ששילמו את המחיר. רוברטו: "נעשה בדק בית ונסיק מסקנות". אימג': "לא נמצא שום פגם בהתנהלות הסוכנות"
כמו הרבה בנות 17, גם עדן מאור יהודה חלמה להיות שחקנית ולפרוץ בגדול. היא פנתה לכמה סוכנויות מובילות, אך פעם אחר פעם נענתה בשלילה - או שכלל לא קיבלה תשובה. אבל עדן סירבה לוותר על החלום, והתקווה התעוררה אצלה מחדש כשהגיעה לרוברטו. "זו הייתה הסוכנות הכי נגישה. התחושה היא שהנציגים שלהם ממש מחפשים את זה ברשתות החברתיות", היא מספרת.
היא פנתה אליהם באינסטגרם. המענה שקיבלה היה "המהיר ביותר שנתקלתי בו בחיים". היא הוזמנה לאודישן והגיעה עם הוריה למשרדי הסוכנות בתל אביב. "צילמו אותי באייפון", היא משחזרת. "בסוף אמרו שהאודישן היה מעולה ושהתקבלתי לסוכנות. נכנסתי למשרד של מישהי שככל הנראה אמורה להחתים אותי על חוזה. אמרו לי, 'את מקבלת מאיתנו בּוּק בחינם - אבל משלמת על קורס משחק כי לא למדת בבית ספר למשחק שלוש שנים'. כבר עברתי קורס נוער אצל יורם לוינשטיין. שם שילמתי 3,500 שקל על קורס של עשרה ימים ברצף, חמש שעות ביום. אצל רוברטו ביקשו כ-8,000 שקל על קורס שבלעדיו אי אפשר להיכנס לסוכנות".
ההורים של עדן רחוקים מלהיות עשירים: אימה עובדת כאחות, ואביה כמארגן טיולים. "זה היה קשה כלכלית אבל הם החליטו שהם מוכנים להשקיע בשביל החלום שלי", היא מספרת. את הקורס היא "סיימה בהצטיינות", לדבריה, והמתינה לאודישנים שיזרמו. אולם במשך שלושה חודשים - דממה. "הערתי, שלחתי הודעות. שלחו לי איזה תפקיד קטן שלא קשור למשחק - להיות דוגמנית איפור ב-150 שקל, שוטף פלוס 60".
אחרי הג'וב הזה, עדן דרשה להיפגש עם המלהקת הראשית של הסוכנות ומי שאחראית על הזימון לאודישנים. "הם כביכול הכניסו אותי לרשימה של האנשים שהכי חשובים להם", היא אומרת, "אבל לא קיבלתי כלום עד היום. אפילו לא תפקיד של ניצבת. אמרו לי שאם אשקיע אני יכולה להיות כמו כוכבות מפורסמות שמיוצגות שם. הבטיחו לי אודישנים. ואני האמנתי להם. עשיתי הכול כדי שזה יקרה. רק לאחרונה קלטתי שזה פשוט שקר אחד גדול. אני מרגישה הכי פראיירית בעולם".
אצל קים, בת 22 מחיפה, הפנייה הראשונית הגיעה מהסוכנות עצמה. "בחורה בשם עדי שלחה לי הודעות שוב ושוב, ואז כשהשתחררתי היא שוב פנתה ואמרתי לעצמי, 'למה לא'", היא מספרת. "קבעתי פגישה בסוכנות של רוברטו, דרך נציגה. נתנו לי מונולוג, טקסט מ'החברות הכי טובות'. עשיתי אותו וישר אמרו לי - 'את מעולה אבל חסר לך איזה משהו קטן, זה יכול להיפתר בעזרת קורס משחק'. אמרתי לה שכבר יצרתי קשר עם בית צבי, והיא השיבה: 'שום בית צבי, רק אצלנו'".
קים מספרת שבמהלך השיחה הובטחו לה אודישנים בשפע, ו"שאני אככב לצד נועה קירל, שהיא רואה אותי משתלבת בסדרות נוער, שיש לי את הלוק". בשלב זה נכנס עובד נוסף של הסוכנות והרעיף עליה מחמאות: "אמרו לי, 'וואלה, יש לך לוק מיוחד, ברוכה הבאה לסוכנות'".
אבל גם במקרה של קים, הדרך לסוכנות עברה דרך הארנק: "הייתי צריכה לשלם 8,000 שקלים. ביקשתי לחשוב ולהתייעץ עם ההורים, והם אמרו שאי אפשר כי כבר בשבוע הבא יש צילומים. חזרתי להורים וסיפרתי להם, והם ישר אמרו - 'מה עשית, למה חתמת על זה?' אבל אמרתי להם שלא ידאגו. עשיתי את הקורס, ובסופו הציעו להמשיך לקורס מצטיינים. באתי למורה, אדריאנו חאובל, ואמרתי לו שהציעו לי להמשיך לקורס מצטיינים, שאלתי אם כדאי לי. הוא לקח אותי לצד ואמר, 'את באמת מוכשרת, לכי למשהו שמתאים לך. מה שקורה פה לא מתאים לך'" (חאובל עצמו, אגב, בחר שלא להגיב לטענה זו). כך או כך, גם קים המתינה חודשים ארוכים, אבל האודישנים וההצעות לא הגיעו. היום היא בסוכנות אחרת. שם לא ביקשו ממנה לעבור קורסים. תפקידים דווקא כן מצאו לה.
"הוא שם לי את החוזה על השולחן, בלי לעבור איתי עליו"
הסיפורים של עדן ושל קים הם רק טיפה בים. אם פעם, כפי שדווח בפרסומים שונים לאורך השנים, הצילומים לבּוּק היו מחלבת הכסף של הסוכנויות השונות - כעת נראה שהקורסים למשחק תפסו את מקומם.
בימים האחרונים, הגיעו לידינו עדויות רבות על מקרים דומים. סיפורים על הבטחות מפתות, שאיתן מגיעות הצעות לקורסים במחיר של אלפי שקלים. סיפורים על סוכנויות שמרעיפות שבחים ומחמאות, מעודדות ומלחיצות צעירות להירשם לקורסים - כבר במעמד האודישן הראשון, כמה שיותר מהר, בלי הזדמנות לשקול או להתייעץ, ולבסוף, מספקות תמורה מאכזבת. שיחות שערכנו עם בכירים בתעשיית הטלוויזיה מגלות שגם ההבטחות עצמן, מבוססות לא פעם על יסודות רעועים ואודישנים פיקטיביים.
השיטה, כפי שהיא עולה מהסיפורים השונים, בדרך כלל זהה: פרסום ברשתות החברתיות מציע תפקידי ניצבות וביטים ("ביט", בניגוד לניצב, הוא תפקיד שכולל בדרך כלל גם שורת טקסט אחת או שתיים), לא פעם עם אזכור של סדרות מצליחות. המועמדים מציעים עצמם לתפקיד ומבקשים לברר עוד פרטים. בשלב זה, הם מוזמנים ליום אודישנים במשרדי הסוכנות הספציפית. לאודישן קודמת פגישת היכרות, ואחריה נערך האודישן עצמו. לפי כל העדויות שהגיעו אלינו, המועמד זוכה למחמאות ומסומן כבעל פוטנציאל. אך עם המחמאות מגיעה גם הדרישה להשתתף בהכשרה מקצועית שנערכת במסגרת הסוכנות, במחיר של אלפי שקלים, כתנאי לייצוג. ברבים מהסיפורים, לא ניתן למועמדים זמן סביר לשקול את ההצעה - ישנה אווירה של לחץ לקראת תחילת קורס או צילומים קרובים.
הדבר בולט במיוחד במקרה של רינת, בת 30 מתל אביב, והיחסים שלה עם סוכנות אימג'. היא בכלל לא רצתה להיות כוכבת והעדיפה להיכנס לתעשייה כתסריטאית. אבל כשנתקלה בפרסומים של הסוכנות באינסטגרם, על חיפוש ניצבים וביטים לסדרות מצליחות כמו "פאודה" ו"תאג"ד", היא החליטה לבדוק את האפשרות. "קבעו לי פגישה והגעתי, לא היה לי מושג שזה אודישן", היא משחזרת. "הפגישה הייתה במידטאון בתל אביב - משרדים מפוארים בקומה 30 ומשהו, נוף מטורף, מלא בקבוקי אלכוהול. כמו בסרטים".
בפגישה נכח רועי, נציג הסוכנות, שלטענתה אמר לה לעשות אודישן במקום. "'יתנו לך טקסט, תעברי עליו, תעשי אודישן מול מצלמה', הוא אמר לי. לא הייתי בטוחה שזה מדבר אליי, כל הסיפור הזה. ביקשו ממני לקרוא כמה שורות של בחורה שמדברת עם בן הזוג שלה אחרי ריב, ולא אמרו לאיזו סדרה זה. לא ידעתי לאן זה יוביל, הייתי קלולס, רק ניסיתי".
כמה ימים אחר כך, היא מספרת, יצרו איתה קשר בשנית והזמינו אותה לפגישה נוספת. "רועי אמר לי שהוא ראה את האודישן והוא חושב שיש לי פוטנציאל. 'המצלמה אוהבת אותך, ואני אוהב אותך'. באותה הפגישה נכחה מישהי נוספת שחיזקה את דבריו". ואז הגיע הפאנץ': "הוא אמר שיש להם קורס משחק שמתחיל שבוע לאחר מכן, שעולה 6,400 שקל - ובמסגרת התשלום אני יכולה להצטלם לבוק, שעליו אני לא משלמת אקסטרה. אמרתי לו שאני לא יכולה לעמוד בזה, שזאת הוצאה אדירה בשבילי. ביקשתי זמן לחשוב". אבל זמן לא היה. "הוא אמר שאין זמן, שהקורס מתחיל בשבוע הבא ושכבר צריך לקבוע תאריך לצילומי בוק - והם הצליחו להפיל אותי. הסכמתי. הוא שם לי את החוזה על השולחן, בלי לעבור איתי עליו. שילמתי ב-12 תשלומים".
מיד כשעזבה את המקום, רינת התחרטה על ההחלטה שקיבלה. "יצאתי עם תחושה נוראית", היא אומרת, "דיברתי עם חברות וסיפרתי להן, והבנתי איזו טעות עשיתי. תוך פחות משעה יצרתי עם רועי קשר, שלחתי לו הודעת ווטסאפ ואמרתי לו שאני רוצה לבטל את העסקה, שזה היה פזיז ושזה לא מתאים לי עכשיו, לא כלכלית ולא מבחינת הזמן שלי. הוא מרח אותי וככה זה התגלגל, ואז הפנה אותי למישהי אחרת שאחראית על הביטולים. ניסיתי לדבר איתה והיא כל הזמן חזרה על זה שיש 25 אחוזים דמי ביטול. ניסיתי להבין על מה אני משלמת דמי ביטול - לא קיבלתי שום שירות - אבל זה לא עזר. גם שיחות עם חברת האשראי לא עזרו. החודש ירד לי החיוב הראשון על קורס משחק שלא הלכתי אליו מעולם. אני מרגישה מנוצלת, מרומה. הרגשתי ממש טיפשה אחרי הדבר הזה, התביישתי שזה קרה לי".
יצוין כי בחוזה שעליו חתמה רינת ושהגיע לידי ynet, אכן נקבע כי ישנם דמי ביטול בסך 25 אחוזים מעלות הפקת הבוק ויום הצילומים. ההצדקה לכך, לפי החוזה, היא בשל "עבודות הכנה רבות הכרוכות בהוצאות לחברה, בין היתר הזמנת צלם מקצועי, הזמנת מאפר ומעצב שיער והזמנת הסטודיו", ועל כן ביטול ההסכם של "הטאלנט" לאחר שכבר תואם לו מועד צילומים "גורם להפסדים ישירים בלתי מבוטלים לחברה". עוד קובע החוזה כי "עם התחלת הקורס, במידה והטאלנט לא מגיע לשיעורים ו/או לא מעוניין להמשיך בקורס מכל סיבה שהיא, לא יינתן כל החזר כספי ו/או זיכוי".
"החוזה של סוכנות אימג' כשלעצמו נראה לי סביר", מסביר פרופסור צבי טריגר, יו"ר ועדת ההוראה של המכללה למנהל ומרצה בדיני חוזים, אך מבהיר כי במקרה של רינת, אי השבת הכסף אחרי שעה - זה כבר סיפור אחר. "כשאדם מתחרט אחרי שעה והצד השני מסרב לבטל את החוזה - זה חוסר תום לב לא להחזיר את הכסף. לא נגרם להם שום נזק. זה לא שבשעה הזאת הם סירבו למישהי אחרת כי רינת תפסה את מקומה".
אלעד חן, עורך דין מסחרי ומומחה בצרכנות וניהול משברים, מסכים עם הטענות על דחיית הבקשה של רינת לביטול החוזה. "איזה נזק נגרם לחברה שהם מבקשים 25 אחוז דמי ביטול?" הוא תוהה, "בוא נרחיק לכת ונאמר וביקשה לבטלו אחרי שבוע, איזה נזק נגרם לסוכנות שהיא גובה דמי ביטול? ובכלל - אדם שמבקש לבטל את החוזה בטרם ניתנה לו התמורה - צריך לקבל את מבוקשו".
אבל עבור איזה תפקיד בעצם נבחנים האנשים שמגיעים למשרדי הסוכנות ומוחתמים אצלן? אם תשאלו בסוכנות, יגידו שזה תפקיד קטן בסדרה מוכרת. הזדמנות חד פעמית לכמה שניות של תהילה ואולי כרטיס הכניסה שלהם לעולם הטלוויזיה. אבל שיחות עם בכירים מעוררות לא מעט תהיות לגבי הפרקטיקה הזו.
"לא מעניין אותי מאיפה באים הניצבים", אומר במאי טלוויזיה בכיר, ומוסיף על ביטים ש"בדרך כלל לא עושים להם אודישנים, הם רק שולחים אודישן מצולם עם הטקסט". מפיק בכיר מסכים עם הקביעה הזו: "אין אודישנים לניצבים", הוא אומר, "אתה פשוט נותן תיאור דמות ואז שולחים לך תמונות. זה לא משהו שעושים לו אודישן". לגבי ביטים, הוא מוסיף, "הם בדרך כלל מצלמים את עצמם בווידאו עם טקסט מהסדרה".
הסוכנויות, יש לציין, כן מספקות ניצבים וביטים ללא מעט סדרות. אבל פעמים רבות, כפי שעלה משיחות שערכנו עם גורמים בהפקות השונות, האודישנים שעורכות הסוכנויות מתהדרים בשמות של סדרות מוכרות - כשבפועל עדיין לא נערכו להן שום אודישנים, אפילו לא לתפקידים גדולים יותר. כמו כן, ברוב העדויות שהגיעו אלינו דובר על טקסט אקראי שניתן להן באודישן - בעוד שבכירי התעשייה, כמו מפיקי הסדרות שאליהן נבחנו באודישנים הללו, הדגישו שליהוק של ביטים נעשה על בסיס הקראה של טקסט מוגדר מראש.
גם ההבטחות שמהתפקידים הקטנים הללו יגיעו נוספים, גדולים יותר, מעוררות תהיות בקרב בכירים בענף. "מעולם לא יצא לי לראות ביט או ניצב שהפך לשחקן רציני", אומר במאי ותיק, "ואני גם לא חושב שזו הדרך הנכונה: מי שרוצה להיות שחקן צריך ללכת ללמוד משחק, לא להגיע דרך ניצבות".
מה שמביא אותנו לקורס המשחק עצמו. רבות מהצעירות שעדויותיהן הגיעו אלינו החליטו לקחת צעד אחורה ברגע ששמעו את מחיר הקורס, אבל לא כולן. ורבות מאלו שכן שילמו - התחרטו, אך זה כבר היה מאוחר מדי.
"ניצלו את החלום שלי"
כזה הוא המקרה של ל', בת 30, שהגיעה לסוכנות אימג' לאחר שנתקלה בפרסומים בפייסבוק על ליהוק ניצבים ל"תאג"ד". "זה הגיע לי בדיוק בזמן, חיפשתי משהו בתחום המשחק", היא מספרת. "השארתי פרטים וחזרו אליי מאוד מהר, תוך כמה דקות. שלחו לי הודעה בווטסאפ ותיאמו איתי פגישה במשרדים במיד טאון".
"הם סיפרו לי על הקורס, שמתחילים אותו מיד וברגע שמסיימים יש הרבה הצעות, ושיש להם אינטרס משותף כי כולם מרוויחים מזה. הסבירו לי שאני לבד לא יכולה להגיע לתפקידים האלה, כי אני לא מקושרת מספיק בלי סוכנות. שלחו אותי לחדר ליד לעשות אודישן מול מצלמה. אחרי זה קראו לי שוב למשרד, שאלו 'איך הלך?' ואמרתי שלא משהו, שהייתי לחוצה כי זו הפעם הראשונה שלי מול מצלמה. מי שדיבר איתי אמר שזה היה מעולה ושיש לי כל כך הרבה כישרון. אחרי זה הוא נתן לי הצעת מחיר. הקורס עלה לי בערך 6,000 שקל".
גם עבור ל' היה מדובר בהוצאה לא פשוטה: "הייתי צריכה לעשות טיפול שיניים ואמרתי לעצמי - או טיפול שיניים, או קורס משחק, והעדפתי לשלם להם. בשבילי זה היה השקעה לטווח ארוך, לעשות משהו שאתה באמת אוהב".
ומאז? "במשך שנה קראו לי רק לדבר אחד - להיות ניצבת בצילומים של פרסומת", היא טוענת. "בסוף אני מרגישה שנוצלתי. אני בן אדם שלוקח אחריות על מה שהוא עושה. אף אחד לא הכריח אותי להגיע לשם, אבל זה מבאס. כשאתה מסיים את הקורס אף אחד לא באמת דואג שיהיו לך תפקידים".
י', בת 20 מאבן יהודה, שנרשמה לקורס משחק אצל רוברטו, מספרת שהתחרטה על ההחלטה שקיבלה עוד לפני שהשיעורים הסתיימו. "שילמתי 7,500 שקל - חצי-חצי עם ההורים שלי", היא מספרת, אחרי שבחנו אותה ואמרו לה שרוצים "להכניס אותה בתור טאלנטית".
"ברוב השיעורים שהייתי בכלל לא עליתי לבמה, והגעתי רק לשישה שיעורים מתוך 12", היא אומרת. "בדיעבד הייתי פזיזה מדי, היה שם לחץ של 'אין מקום, תירשמי כי זה המקום האחרון'. אחרי שני שיעורים הרגשתי שזה לא המקום בשבילי, שאלתי אם יש אופציה לקבל החזר של הכסף. הם לא היו מוכנים לשמוע כלום על החזר כספי - אפילו לא חלקי. הם ניצלו את החלום שלי".
חשוב לציין כי אף אחת מהסוכנויות לא מתחייבת בפני הצעירות שמגיעות אליהן לתוצאות ולתפקידים. מדובר גם בסוכנויות ותיקות ומוכרות, שכן עובדות עם חברות הפקה גדולות, מספקות ניצבים לתוכניות ומייצגות שחקנים פעילים. עם זאת, התמונה שעולה מהסיפורים שהצגנו כאן - ואחרים שהגיעו לידינו - מעוררת לא מעט תהיות ואי נוחות מאופי ההתנהלות שאולי כשר, אבל מסריח.
במועצה לצרכנות מכירים היטב את התופעה. שם מספרים כי בעבר התקבלו במועצה "תלונות רבות" על סוכנויות שונות (לאו דווקא אלה שהוזכרו בכתבה), שפרסמו מודעות ברשתות החברתיות "כדי לפתות" מועמדים להגיע למשרדיהם. עו"ד יעל כהן-שאואט מהמועצה מתארת את ההתנהלות במשרדים של סוכנויות כדוגמת אלו שהוזכרו בכתבה, באופן דומה מאוד לזה שתואר בעדויות שהגיעו אלינו: "שם בוצע מבחן בד כביכול, ונמסר לכולם שמצפה להם הצלחה רבה בתחום הדוגמנות או הניצבות. החברות הבטיחו לתת שירותי ייצוג אולם כתנאי לכך הן דרשו רכישה של שירותים שונים (קורס משחק, שירותי צילום לפרסום בּוּק באתר הסוכנות) באלפי שקלים". עוד מוסיפה עו"ד כהן-שאואט כי "המועצה ייצגה עשרות צרכנים בתביעתם בבית המשפט לתביעות קטנות".
המועצה לצרכנות הפנתה אותנו לכמה פסקי דין וכתבי אישום שעסקו בתופעות דומות (עם זאת, יש להדגיש כי התיקים הללו עסקו בסוכנויות אחרות, ולא באלה שהוזכרו בכתבה). כך למשל, בפסק דין אחד נקבע כי "הוכח חוסר תאימות מהותי בין המצג שהציגה (הנתבעת) למתקשרים בדבר סיכוייהם להיות מזומנים למבחני בד ולהצליח לבין אופיו הדל של השירות שהתחייבה לספק להם. פער זה הטעה את המתקשרים. לא זו בלבד שלא עמדה בחובת הגילוי, אלא שהפעילה לחץ לחתום על ההסכם מיד כדי לחייב את המתקשרים ללא דרך חזרה; וכשאלה התעשתו זמן קצר לאחר החתימה וביקשו לבטל את ההסכם - עשתה הנתבעת שימוש בהלכה הקובעת שחזקה עליהם שהבינו והסכימו לתוכנו, ושהם מנועים מלהסתמך על כל מצג בעל פה שקדם להסכם. שימוש כזה בהלכה הנוהגת ובסעיף המקפח הוא כשלעצמו חסר תום לב, ואין לתת לו יד".
מנכ"ל המועצה, עופר מרום, סיכם כי "מדובר בתופעה של ניצול, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות או הורים הרוצים שהילדים יתפרסמו", וממליץ לאור ניסיון המועצה במקרים דומים, "שלא להתפתות לסוג זה של מודעות דרושים בשל החשש שהמטרה היא למכור שירות בעלות של אלפי שקלים ללא כל כוונה אמיתית לתת שירותי ייצוג".
באיגוד שחקני המסך ביקשו להוסיף כי הארגון "מוקיע את בתי הספר אשר אינם פועלים בצורה ישרה ואתית. פעלנו רבות בתחום וכחלק מכך אנו מפרסמים באתר שח"ם את בתי ספר המורשים אותם בדקנו והם עומדים בקריטריונים הנדרשים לשם לימוד משחק מקצועיים. אני קורא לכל מי שרוצה להיות שחקן להבין שאין קיצורי דרך ויש לשאול ולבחון כל פניה המגיעה מבתי ספר מדומים למשחק".
הצגנו את הטענות הללו גם בפני אנשי yes, שליהוק ניצבים וביטים לסדרות שלה כיכב פעמים רבות בפרסומים של הסוכנויות שהוזכרו בכתבה. בחברה מסרו כי "בדומה לגופי שידור אחרים, בכל הנוגע לבחירת ניצבים אנו נסמכים על חברות הפקה, העובדות באופן שוטף מול מלהקים וסוכנים. הטענות המובאות בכתבה אינן מוכרות לנו. אם אכן הן נכונות, הרי שמדובר בדפוס התנהלות פסול וחמור, המצריך קיום בירור דחוף ומקיף מול הסוכנויות שאוזכרו".
תגובות
מהסטודיו למשחק של רוברטו נמסר: "בתקופה שבה כל ילד רוצה להיות מפורסם ושל הורים שיעשו הכול למען ילדיהם וחלומם, האכזבה מתעשיית הבידור המאוד לא יציבה, מאוד מובנת. בשום שלב אנחנו לא מבטיחים תפקידים ולא מכריחים אף אחד לשום דבר. כמובן, כעסק אנחנו עובדים בשביל מי שמיוצג אצלנו ולא אנשים רנדומלים ולכן כאשר אנחנו חושבים שיש פוטנציאל אנחנו ממליצים על מיצויו, על ידי חתימה בסוכנות או על ידי התמקצעות בהדרכות משחק. לא כל מי שמגיע לסוכנות מתקבל ועובר את הסינון שלנו. כמובן, כאשר מגיעים בעקבות פרסום על אודישנים הם קורים בזמן מיידי - לכן פרסמנו אותם.
"אנחנו כסוכנות הטאלנטים המובילה בישראל, עם ניסיון רב ביצירת כוכבות וסדרות לא מחליטים לבסוף על הליהוק אבל נותנים את כל הכלים האפשריים למיוצגים. אנו מעודכנים תדיר על כל האודישנים הקיימים ואת חלקם אנחנו אף מובילים כחלק מחברת ההפקות שלנו, שבאמצעותה עשינו עשרות סדרות לערוצים השונים בשנים האחרונות.
"רק קצת מספרים של הסטודיו והסוכנות במהלך שנת 2019 השתתפו מיוצגיי הסוכנות בכ-2,700 ימי ניצבות, וכ-450 בתפקידי ביטים בהפקות השונות ופרסומות. כמו כן לקחו חלק בהפקות פרסומות, דוגמנות וכו' כ-570 מיוצגים.
"יחד עם כל האמור לעיל, בשל הדברים שהועלו מהפנייה שלכם, נעשה בדק בית ונסיק מסקנות בהתאם לרצון להשתפר ולתת את השירות הטוב ביותר".
מסוכנות אימג' מסרו בתגובה: "סוכנות אימג' הינה סוכנות עם ותק ומוניטין רב והנחשבת לגדולה ביותר בתחום. ומבדיקה שנערכה עקב הכתבה לא נמצא שום פגם בהתנהלות הסוכנות. במידה וקיימת בעיה פרטנית עם אחד ממיוצגי הסוכנות נשמח לטפל בה במועד הפנייה. סוכנות אימג' פועלת באופן חוקי עם ליווי ופיקוח משפטי הדוק במטרה לשמור על זכויות המיוצגים".
בא כוחה של סוכנות אימג׳, עורך הדין שי אליאס הוסיף בתגובה: ״מרשתי הינה חברת בעלת שם ומוניטין עולמי הקיימת משנת 1983 ובמרוצת השנים הפכה למובילה בתחומה ואף מייצגת מיוצגים רבים ומגוונים בישראל ובחו"ל. הפרסום מכיל דברי בלע במסווה של עובדות שאף אחד מהן אין בה שמץ של אמת. מעולם לא התקבלה בידי מרשתי בכל השנים ולו תלונה אחת של מועמד או מיוצג שאינם מרוצים".