שתף קטע נבחר

הזמר והשחקן מרדכי פופיק ארנון הלך לעולמו

מרדכי פופיק ארנון הלך לעולמו בגיל 78 לאחר מאבק במחלת הסרטן. הוא התפרסם עם שלישיית התאומים ועם הלהיט "בלדה בין כוכבים" והיה מחלוצי החוזרים בתשובה בשנות ה-70

הזמר והשחקן מרדכי פופיק ארנון הלך לעולמו היום (ו') בגיל 78, לאחר מאבק במחלת הסרטן. הלווייתו תתקיים היום בבית העלמין "שערי חפץ" בירושלים.

 

ארנון  שהיה מאנשי הבידור הידועים בשנות ה-60 וה-70, התפרסם כאחד משלישיית התאומים לצד אושיק לוי וחנן גולדבלט. השלישייה פעלה במהלך שנות ה-60 ובמסגרת הופעותיה כללה שירים לצד מערכוני בידור. בין שיריה המפורסמים היו "אני אוהב אותך" של יורם טהרלב, "שלגיה" שתרגמה נעמי שמר מצרפתית, "זה לא נורא" שתרגם דוד אבידן וכן גרסה עברית ל-Hit the Road Jack של ריי צ'רלס. השלישייה שחררה שני אלבומים: "הערב יוצאים" ו-"רבותיי פצצה".

 

אולם הלהיט הגדול ביותר של ארנון היה "בלדה בין כוכבים" שכתב יענקל'ה רוטבליט והלחין שלום חנוך, ויצא באלבום הסולו היחיד של ארנון משנת 1970 - "כל אחד".

 

מרדכי פופיק ארנון (קרדיט: HERMAN CHANANIA, לע
מרדכי פופיק ארנון(קרדיט: HERMAN CHANANIA, לע"מ)

ארנון נולד בשנת 1941, גדל בנחלת יהודה ולמד בבית הספר כדורי, הוא התגייס ללהקת הנח"ל ב-1959. לאחר שחרורו מהצבא שיחק בסרטים רבים כמו "אלדורדו", "סלאח שבתי" "שני קונילמל" ועוד וכן בתיאטרון. בראשית שנות ה-70 הוא הופיע גם בסרטים "שבלול" ו"מציצים" והיה חברם הקרוב של אריק איינשטיין ואורי זוהר. במלחמת יום הכיפורים חבר שוב לאושיק לוי וגם למתי כספי ואילנה רובינא ברביעייה שנקראה "רובינא, פופיק, כספי ואושיק" והופיעה מול חיילים.

 

ארנון המוכר גם כרב מרדכי ארנון, היה מחלוצי החוזרים בתשובה בתחילת שנות ה-70, לצד אורי זוהר ואחרים. בשנים האחרונות כתב לעיתון החרדי "משפחה" טור שבועי. הוא הותיר אחריו אישה ושישה ילדים.  

 

יוסי אליטוב עורך העיתון החרדי "משפחה" אמר עליו: "‏מירושלים מגיעה הבשורה המעציבה על פטירת הרב מרדכי ארנון ז"ל, מחלוצי גל החוזרים בתשובה בתחילת שנות ה-70, חברם של אריק איינשטיין ויבדל לחיים הרב אורי זוהר. מרדכי או כמו שקראו לו כולם פופיק, היה מהפכן ואיש מדהים שהלך עם האמת עד הסוף. בשנים האחרונות פרסם במגזין 'משפחה' טור שבועי בנושאי בריאות ותזונה נכונה וטלטל את המגזר בשורה של תובנות והצעות לאיכות חיים. בכל מה שעשה, היה מקורי ואותנטי. עמד בראש בית מדרש. יצר סרטים. הרצה ולימד. הכל עשה בנועם ובחן. הוא יחסר לכולנו".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרדיט: HERMAN CHANANIA, לע"מ
מרדכי פופיק ארנון
קרדיט: HERMAN CHANANIA, לע"מ
לאתר ההטבות
מומלצים