שתף קטע נבחר

8 שנים אחרי: נמצאה גשושית הירח האבודה

צ'אנדריאן 1, גשושית מתוצרת הודו, ניתקה קשר עם כדור הארץ בשנת 2009. היא נמצאה בעזרת רדאר מיוחד של נאס"א, בדיוק איפה שהייתה אמורה להיות - 200 קילומטרים מעל פני השטח של הירח

נמצאה האבדה: גשושית הירח צ'אנדריאן 1, הראשונה מתוצרת הודו, ששוגרה לחלל בשנת 2008 והקשר עמה נותק באוגוסט 2009, אותרה השבוע בהצלחה באמצעות רדאר של נאס"א שממוקם על כדור-הארץ. באורח פלא, הגשושית נמצאה כשהיא עדיין מבצעת את מלאכתה נאמנה - חגה סביב הירח, כ-200 קילומטרים מעל פני השטח.

 

הצ'אנדריאן 1 מעוצבת כמו קוביה, כשמידות האורך, הרוחב והעומק שלה הן 1.5 מטרים בלבד. פירוש השם "צ'אנדריאן" בסנסקריט הוא "רכב החלל", והגשושית סיפקה דחיפה משמעותית עבור סוכנות החלל ההודית וחקר החלל באזור. השבוע, כמעט 8 שנים לאחר שנותק עמה הקשר, היא נמצאה בעזרת אנטנה באורך 70 מטרים הממוקמת במרכז מחקר של נאס"א בקליפורניה, באמצעותה חקרו את ה"הדים" שהגיעו בחזרה לכדור הארץ מהחלל.

 

 

הדהודים אלה נתקלו בצ'אנדריאן 1, הגשושית הראשונה מתוצרת הודו, ובנוסף נמצאה גשושית של נאס"א, ה-LRO, אולם במקרה הזה לא מדובר היה באתגר משמעותי מכיוון שהגשושית נחשבת עדיין פעילה, והיא למעשה זו שכיוונה את החוקרים למיקום המדויק שלה.

 

הצ'אנדריאן 1 זכורה גם כגשושית נושאת בשורה: ב-2008, התנגשות על פני השטח של הירח הולידה הוכחות לקיומם של מי קרח. בהודו מתכוונים לשגר את הצ'אנדריאן 2 במהלך שנת 2018, למשימת ירח נוספת.    

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים