שתף קטע נבחר

העליון הוציא צו לעיכוב ריקון מכל האמוניה

ההחלטה ניתנה בתגובה לעתירה שהגישה היום חיפה כימיקלים, לערעור ועיכוב פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה, אשר הורה לרוקן את מכל האמוניה במפרץ חיפה עד לתאריך 1 באפריל

בית המשפט העליון הוציא היום (ד') צו המעכב את ביצוע פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה, שהורהלרוקן את מכל האמוניה במפרץ חיפה עד לתאריך 1 באפריל. ההחלטה ניתנה בתגובה לעתירה שהגישה היום חיפה כימיקלים על החלטת בית המשפט המחוזי.

 

החלטת המחוזי: מכל האמוניה ירוקן עד 1 באפריל

חיפה כימיקלים: "אין מספיק אמוניה לייצור תעשייתי בישראל"

האוצר ביקש מכיל להשתתף בהשקעה במתקן אמוניה חדש בנגב

סכסוך עבודה בתעשייה על רקע סגירת מכל האמוניה

 

העליון קבע כי הבקשה של חברת חיפה כימיקלים לרשות ערעור והבקשה לעיכוב ביצוע פסק דינו של בית המשפט המחוזי יובאו לדיון בפני הרכב של שלושה שופטים, בהקדם האפשרי. עוד הורה בית המשפט, כי המשיבים לערעור – עיריית חיפה, היועץ המשפטי לממשלה, התאחדות התעשיינים ועמותת צלול, יעבירו את תגובתם לבקשות שבכותרת, עד 7 ימים לפני מועד הדיון שיקבע.

 

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "משחקי ההון שלטון מבית חיפה כימיקלים נמשכים, עיריית חיפה תפנה מחר לבית המשפט בבקשה לצמצם את צו העיכוב ולמנוע כניסת אונייה ואת מילוי המיכל. כמו כן, נפעל להקדמת הדיון במהירות האפשרית. כל יום שעובר מהווה איום על מעל למיליון תושבי מדינת ישראל".

 

ראש העיר חיפה, יונה יהב, מסר: "אני קורא לראש הממשלה ולשר להגנת הסביבה להמשיך ולתמוך בהסרת הסכנה מעל ראשיהם של כמיליון מתושבי המטרופולין ולהעדיף את האינטרס הציבורי על פני אינטרס בעל ההון".

 

צפו: עובדי חיפה כימיקלים מפגינים היום בירושלים 

 
בימים האחרונים הפעילו עובדי חיפה כימיקלים וההסתדרות לחצים כבדים במחאה על הכוונה לפטר אותם במסגרת מאבק הנהלת החברה בסגירת מכל האמוניה. כ-100 עובדי החברה הפגינו הבוקר מול בית ראש הממשלה בירושלים, בדרישה מראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשבר ולמנוע את פיטוריהם.  
 
בהודעה שהפיצו העובדים נכתב: "אדוני ראש הממשלה, הצילו! סגירת מפעל חיפה כימיקלים, בצפון ובדרום, שולחת אותנו, 1,500 משפחות, לרחוב ערב חג הפסח. אתה מחזיק את המפתח לפתרון. רק אתה יכול לעצור את הסיוט הזה ולהציל אותנו". מאות מעובדי החברה חסמו אתמול את צומת עזריאלי בתל אביב.

 

"סיכון של ממש לכל מי שנמצא בתחום העיר חיפה"

ב-1 במרס קבעה השופטת תמר שרון נתנאל מבית המשפט המחוזי בחיפה, כי צו סגירת מכל האמוניה יעוכב עד ל-1 באפריל ועד לתאריך זה "חייב המכל להיות ריק מאמוניה". כמו כן אסרה על מילוי המכל בכל דרך שהיא, ועל הבאת אוניות אמוניה נוספות.

 

השופטת קבעה בסיכום הדברים כי "המכל, כמו גם אוניית האמוניה, מהווים סיכון של ממש לכל מי שנמצא בתחום העיר חיפה בכל זמן שהוא. ההסתברות לקרות תרחיש שיביא לשחרור כמויות משמעותיות של אמוניה מהמכל איננה זניחה כלל ועיקר, וההסתברות לקרות תרחיש שכזה בכל הנוגע לאוניית האמוניה משמעותית היא ואינה נמוכה. הנזק שעלול להיגרם מהתממשות הסיכוי הוא בלתי נסבל בכל קנה מידה. מדובר באובדן חיי אדם רבים ובפגיעה קשה בבריאותם של רבים אף יותר ובאסון שלא ניתן להגדירו אלא כאסון בקנה מידה לאומי.

  

"על כף אחת של המאזניים מונחים חייהם ובריאותם של לפחות מאות ואלפי אזרחים, אנשים נשים וטף, תושבי חיפה ואלה הבאים בשעריה, לעבודה לקניות ולבילויים. בעוד שעל הכף האחרת מונחים אינטרסים כלכליים. בנסיבות אלה קיים רק פתרון אחד אפשרי והוא דחיית הערעור בכל הנוגע לעצם מתן צו הפסקת העיסוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים