שתף קטע נבחר
 

מתחילים לספור לאחור: עוד צעד לחללית הישראלית בדרך לירח

שלבי התכנון של החללית הישראלית כבר הסתיימו וכעת מתכוננים במפעל החלל של התעשייה האווירית ובעמותת SPACE IL לשלבי הבנייה והניסוי. הצפי לשיגור: בשנת 2018

האם מדינת ישראל תגיע לירח כבר בשנה הבאה? הניסויים לשיגור החללית הישראלית הראשונה כבר החלו ומותר כבר לספור לאחור. ענבל קרייס, סגנית מנהל מפעל החלל בתעשייה האווירית, וכפיר דמרי מעמותת SPACE IL הגיעו לאולפן ynet וסיפרו איך מנחיתים חללית ישראלית על הירח. צפו בראיון המלא:

 

 

צפו בראיון המלא:    (צילום: אלי סגל)

צפו בראיון המלא:    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"התחרות עם גוגל עדיין נמשכת, אנחנו עדיין במשחק ואפילו עדיין בתחרות", מספר דמרי, "זה פרויקט הנדסי וככזה - יש עיכובים, אנחנו מתכננים לשגר ב-2018 ובכל מקרה אנחנו ממשיכים גם במשימה להנחית חללית ישראלית ראשונה על הירח וגם לעבוד על לתת השראה לדור הבא של המהנדסים והמדענים".

 

קרייס מספרת כי שלבי התכנון של החללית כבר הסתיימו, וכי כרגע מתקדמים לשלב ההרכבה של החללית עצמה ובמהשך גם לשלב הניסויים, שבודקים את החללית לקראת יציאתה לשיגור ולמשימה בחלל. "אנחנו ממשיכים לשלב ההרכבה, השילובים והבנייה של החללית", היא אומרת, "זה קורה ממש אצלנו בתעשייה האווירית באותו מקום שבו אנחנו גם בונים את הלוויינים שלנו. שם אנחנו גם מרכיבים היום את החללית ומתקדמים לפי התכנית". 

 

פרויקט שיגור החללית השאפתני החל בשנת 2011 כפרויקט התנדבותי, אבל מהר מאוד הצטרפו גם התעשייה האווירית, שהיא גם המקום היחידי שבו אפשר לבנות את החללית, וגם מכון וייצמן, סוכנות החלל, אוניברסיטת תל אביב ותורמים פילנתרופים נוספים. 

 

החללית הישראלית היא הקטנה ביותר שאי פעם נבנתה במטרה לנחות על הירח, ומדובר בחללית ייחודית. "החשיבות של המשימה הזאת היא דווקא חשיבות ברמה הלאומית", מסבירה קרייס, "מפני שלנחות על הירח זה משלהב את הדמיון של הרבה צעירים ומעורר השראה. אנחנו רואים בזה תרומה משמעותית לדור העתיד שתחום החלל יהיה נגיש אליו יותר והוא יבחר בעתיד ללכת וללמוד טכנולוגיה ומדעים והנדסה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים