שתף קטע נבחר
 

לוויין חקר הסביבה "ונוס" נפרד מישראל בדרך לחלל

הלוויין יעקוב אחר שדות וחלקות אדמה מהחלל למטרות מחקרי סביבה, תוך ניטור מצב קרקע, צמחייה, ייעור, חקלאות, איכות מקווי מים ועוד. הוא נבנה בתעשייה האווירית כחלק מפרויקט של סוכנויות החלל של ישראל וצרפת. הלוויין ישוגר בקיץ לחלל

עוד לוויין ישראלי בדרך לחלל: לאחר שהושלמה בנייתו, ישראל נפרדת היום (ה') מהלוויין "ונוס" - הלוויין הישראלי הראשון למטרות חקר הסביבה - שייצא בימים הקרובים בדרכו למשגר בגיאנה הצרפתית, משם ישוגר לחלל ב-1 באוגוסט. הלוויין אמור לפעול על-פי התכנון במשך ארבע שנים ושלושה חודשים. 

 

הלוויין ונוס, היום בתעשייה האווירית

הלוויין ונוס, היום בתעשייה האווירית

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בטקס רשמי שהתקיים היום מסרה התעשייה האווירית את הלוויין "ונוס" לסוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, ולשותפתה לפרויקט סוכנות החלל הצרפתית (CNES). הלוויין יעבור לשילוב עם המשגר של חברת "אריאן ספייס" ולהכנה לשיגור המתוכנן להתקיים מגיאנה הצרפתית.

 

הלוויין, פרויקט הדגל המשותף של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע וסוכנות החלל הצרפתית, נבנה בשנים האחרונות במפעל חלל בתעשייה האווירית בשיתוף אלביט, שפיתחה את הטלסקופ ורפאל שפיתחה את מערכת ההנעה.

 

נפרדים מהלוויין בתעשייה האווירית (צילום: ירון דרוקמן) (צילום: ירון דרוקמן)
נפרדים מהלוויין בתעשייה האווירית(צילום: ירון דרוקמן)

 

הלוויין יעקוב אחר שדות וחלקות אדמה מהחלל למטרות מחקרי סביבה, תוך ניטור מצב קרקע, צמחייה, ייעור, חקלאות, איכות מקווי מים ועוד. "ונוס" מצויד במצלמה מיוחדת שיכולה לקלוט פרטים על פני כדור הארץ ב-12 אורכי גל, בהם גם פרטים שאינם נראים לעין. הלוויין יצלם שטחים עצוּמים ויספק לחוקרים עשרות תמונות מדי יום שכל אחת מהן תציג כ-700 קמ"ר. פעם ביומיים יפיק הלוויין צילומים של כל ארץ ישראל לשימוש החוקרים. הלוויין ישקול 265 ק"ג בעת השיגור וייכנס למסלול מסונכרן שמש בגובה של 720 ק"מ בתוך יומיים מהשיגור.

 

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס אמר בטקס: "ונוס הוא פאר היצירה של תעשיית החלל הישראלית. אני גאה מאוד שבקרוב ישוגר לוויין המחקר הראשון ביוזמת הממשלה ומשרד המדע. אני רואה כיעד מרכזי את עידוד הדור הצעיר להיות מדענים פורצי דרך, להיות יצירתיים, לפעול למען הסביבה ולקדם חדשנות. שיתוף הפעולה עם ממשלת צרפת הוא הוכחה נוספת להערכה הכבירה שלה זוכה הטכנולוגיה הישראלית בכל העולם".

ונוס. בקיץ הוא ישוגר לחלל (צילום: ירון דרוקמן) (צילום: ירון דרוקמן)
ונוס. בקיץ הוא ישוגר לחלל(צילום: ירון דרוקמן)

 

מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס, אמר: "אנו שמחים למסור את הלוויין המחקרי ונוס לסוכנויות החלל הישראלית והצרפתית. מיטב המהנדסות והמהנדסים בתחום הלוויינות והחלל בתעשייה הישראלית לקחו חלק בפרויקט דגל ייחודי זה, המהווה עוד הישג טכנולוגי לתעשייה האווירית בפרט ולתעשייה החלל הישראלית בכלל. שיתוף הפעולה עם צרפת בתחום החלל נתן לנו הזדמנות להרחיב את שיתופי הפעולה הבין-לאומיים הקיימים בתחומים רבים לעולמות תוכן נוספים, ואני מאמין כי זהו בסיס איתן להמשך עבודה משותפת".

 

ראש סוכנות החלל הצרפתית, ז'אן איב לגאל, אמר: "ללוויינים יש תפקיד מרכזי היום בחקר ובשימור הסביבה והאקלים. אני נרגש לראות את המהנדסים שלנו מהשורה הראשונה שותפים לפיתוח ונוס, משימה אשר תסייע לקהילה הבין-לאומית בהתמודדות עם שינויי האקלים. אנו נמשיך את שיתוף הפעולה גם בתחומים נוספים".

 

תג המשימה של החללית
תג המשימה של החללית

 

באירוע שנערך בתעשייה האווירית הציג מנהל סוכנות החלל הישראלית, אבי בלסברגר, לראשונה את תג המשימה (פאטצ') של הלוויין שנבחר מבין עשרות הצעות בתחרות שקיימה סוכנות החלל הישראלית. התג הזוכה, של נעמה גלאובר, סטודנטית למדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית, עוצב ברוח המשימה של ונוס: השדה הצבעוני בחזית מחולק ל-12 חלקים כמספר ערוצי הצבע בלוויין; הצבעים הם "צבעי אדמה", המתארים מצבים שונים בחקלאות, מבין מטרות המשימה של הלוויין; ברקע ניתן לראות את המון בלאן, כרקע לשטחי האדמה המסמל את שותפות צרפת; ישראל מיוצגת דרך הקשר החקלאי-חלוצי של המדינה - תפוזים וטרקטור; המספר 2017 מופיע כחלק מאלומת הסריקה ובכך מבטא קדמה, טכנולוגיה וחדשנות; בחלל ניתן לראות את נוגה (ונוס) שהוא הזוהר ביותר, אחריו מאדים (האדמדם) ולמעלה שבתאי; הלוגו של ונוס מולבש כחלק מעיצוב של אנטנה קרקעית.

 

חוקרים מישראל ומהעולם יוכלו לקבל את תמונות הלוויין ולערוך מחקרים. אחד הפרויקטים המחקריים הראשונים שיופעלו על גבי הלוויין הוא של תלמידי תיכון.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון דרוקמן
הלוויין ונוס
צילום: ירון דרוקמן
מומלצים