שתף קטע נבחר

ב-2016 נשרפו יערות בשטח גדול מזה של ניו-זילנד

חוקרים מצאו כי בשנה שעברה עלו באש ברחבי העולם 297 אלף קמ"ר של יער. הגורם: התחממות כדור הארץ

 

 

שריפות של יערות בברזיל ואינדונזיה הובילו למספר שיא באבדן שטח היערות העולמי במהלך שנת 2016. השטח הכולל שנשרף גדול משטחה של ניו זילנד, והוא עשוי להוביל למצב של חוסר בשטחים מיוערים ובעצים - אחד הגורמים המרכזיים לשינויי האקלים.

 

התחממות כדור הארץ גרמה, לדברי החוקרים מ"ארגון שומרי היערות העולמי", לעלייה במספר השריפות הקשות והבצורת. השנה פרצו שריפות ענק בקליפורניה ובפורטוגל, שבהן נספו יחד יותר מ-100 בני-אדם.

 

שריפת ענק בפורטוגל, החודש (צילום: EPA) (צילום: EPA)
שריפת ענק בפורטוגל, החודש(צילום: EPA)

 

בדו"ח שפרסמו אתמול (יום ב') החוקרים נכתב כי השילוב של שריפות יער עם שינוי שימושי קרקע יחד עם התחממות כדור הארץ עלול להאיץ את הרס היערות באזורים כמו האמזונס בדרום אמריקה ובכך לתרום לפליטם פחמן דו-חמצני, אחד הגזים התורמים להתחממות כדור הארץ.

 

על פי נתוני אוניברסיטת מרילנד, שהושלמו על-ידי "ארגון שומרי היערות העולמי", בשנת 2016 חל זינוק של 51% ביערות שנפגעו משריפות לעומת השנה הקודמת ובסך הכל עלו באש 297 אלף קמ"ר של יער.

 

"ראינו עלייה דרמטית למדי ב-2016", אמרה מיקאלה ווייס, חוקרת מארצות-הברית. "הדבר קשור לשריפות יער בברזיל, אינדונזיה ופורטוגל". יש לציין כי חלק מהשריפות הן יזומות, כדי לפנות שטח בעיקר לחקלאות. בארגון אמרו כי באזור האמזונס נשרפו 37 אלף קמ"ר של יער בשנה שעברה, פי 3 משנת 2015.

 

בברזיל אמרו כי בשנת 2016 נכרתו פחות עצים במדינה, אך השריפות גרמו לנזק רב. "מזג האוויר היבש ורשלנות של בני אדם גרמה שהשריפות יגרמו נזק גדול יותר", אמרו בסוכנות לאיכות הסביבה בברזיל. גם באינדונזיה נשרפו עצים רבים בשנתיים האחרונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
שריפת יער גדולה בקליפורניה, החודש
צילום: AP
מומלצים