שתף קטע נבחר

"אסטרואיד הגולגולת" יחזור לבקר אותנו בשנה הבאה

האסטרואיד 2015 TB145, שמעורר סקרנות רבה בגלל צורתו, צפוי לשוב לאזורינו בנובמבר 2018

לפני כשנתיים, אסטרואיד בצורת גולגולת אנושית, שזכה לשם הקליט 2015 TB145, חלף על פני כדור הארץ דווקא בליל כל הקדושים של שנת 2015. לפי מחקר חדש, מסתמן שנזכה לביקור נוסף של הגולגולת המעופפת בנובמבר של השנה הבאה.

 

הדמיה של האסטרואיד (הדמיה: חוזה אנתוניו פאנס / SINC) (הדמיה: חוזה אנתוניו פאנס / SINC)
הדמיה של האסטרואיד(הדמיה: חוזה אנתוניו פאנס / SINC)

 

אסטרונומים בכל העולם, ובהם המדענים של סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) חקרו את האסטרואיד בגיחתו הקודמת. לפי החישובים החדשים, חוקרים טוענים כי הוא יהיה במרחק פי 105 מהמרחק הממוצע לירח כשיבוא לבקר אותנו שוב - מרחק גדול בהרבה מהפעם הקודמת.

 

עם זאת, האסטרופיזיקאי פבלו סנטוס-סאנס מהמכון לאסטרופיזיקה באנדלוסיה מאמין כי החוקרים יצליחו לשאוב הרבה מידע מה"גולגולת" שהגיעה לביקור בליל כל הקדושים לפני שנתיים. "אפילו שהגיחה הקרובה לא תהיה מאוד קרובה, אנחנו נצליח להשיג מידע חדש שיכול לשפר את המידע שיש לנו על העצם הזה ועצמים דומים אחרים שמתקרבים לכדור הארץ", הסביר החוקר לאתר Phys.org.

 

 

אסטרונומים בהוואי קלטו לראשונה את האסטרואיד באוקטובר 2015. מבט חטוף בתיעוד האסטרואיד מסביר למה הוא היה כל כך פופולרי ברשת, וזה לא היה קשור רק לעובדה שהוא היה יחסית קרוב לכוכב הלכת שלנו.

 

באתר Tech Times דווח כי בגיחה ההיא הגיע האסטרואיד למרחק 486 אלף קילומטרים מאיתנו - בערך פי 1.3 מהמרחק הממוצע לירח. אורכו של האסטרואיד נע בין 625 מטרים ל-700 מטרים.

 

ממצאי המחקר החדש על האסטרואיד יפורסמו בחודש פברואר הקרוב בכתב העת Astronomy & Astrophysics. לפי המומחים, האסטרואיד הוא שביט מת שכבר אין בו תרכובות נדיפות מכיוון שהוא הקיף את השמש יותר מדי פעמים.

 

הביקור החטוף של האסטרואיד בשכונתנו בשנה הבאה לא יהיה האחרון. לפי התחזיות, גם בסביבות ליל כל הקדושים של שנת 2088 נזכה לדרישת שלום מאסטרואיד הגולגולת, אז הוא יגיע למרחק של פי 20 מהמרחק הממוצע לירח.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: חוזה אנתוניו פאנס / SINC
הדמיה של האסטרואיד
הדמיה: חוזה אנתוניו פאנס / SINC
מומלצים