שתף קטע נבחר

"אחלה טרמפ": הגשושית InSight נערכת להמראה למאדים

בחודש מאי תשוגר החללית, שאמורה לחקור את כוכב הלכת השכן באמצעות מבחן חום ומודד רעידות אדמה. הגשושית אמורה להגיע למאדים בנובמבר

 

 

חללית של סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א), שאמורה לחקור את מאדים הגיעה בימים האחרונים מהמפעלים של חברת "לוקהיד מרטין" בדנבר, שם נבנתה, לאתר השיגור שלה בקליפורניה - לקראת ההמראה המיוחלת במאי הקרוב. הנחתת המדוברת, InSight, הגיעה לבסיס חיל האוויר האמריקני "ונדנברג" על גבי מטוס מטען מסוג C-17, כך נמסר מנאס"א.

 

"הצוות של חיל האוויר נתן לנו יופי של טרמפ", מסר מנהל פרויקט InSight, טום הופמן, מהמעבדה להנעה סילונית של נאס"א. "בפעם הבאה ש-InSight יהיה במהירות הזו ובגובה הזה, זה יהיה בערך 23 שניות אחרי השיגור שלו - בדרך למאדים".

 

 (צילום: נאס"א) (צילום: נאס
(צילום: נאס"א)
 

 

באתר Space.com דווח כי השיגור העתידי צפוי להתקיים במסגרת חלון הזדמנויות בן חמישה שבועות שמתחיל ב-5 במאי. הנחתת, שמונעת באמצעות אנרגיה סולארית, הייתה אמורה לעשות את דרכה למאדים כבר במרץ 2016, אולם דליפה שהתגלתה באחד מכליה עיכבה את השיגור למאי של השנה, מכיוון שמאדים וכדור הארץ מתיישרים באופן אידיאלי עבור משימות בין-כוכביות פעם ב-26 חודשים.

 

החללית החדשה תשוגר על גבי טיל United Launch Alliance Atlas V מכן השיגור בוונדנבורג קליפורניה ובכך יהפוך למשימה הראשונה לחקר כוכבי לכת שמשוגרת מהחוף המערבי של ארצות הברית. עד לזמן השיגור עצמו, יעמלו הטכנאים והמהנדסים של נאס"א על מבחנים שונים לכלי הטיס כדי לוודא שהוא אכן שרד היטב את הנסיעה שלו לקליפורניה ומוכן לשיגור.

 

כל עוד הכול ימשיך לפי המתוכנן, הגשושית תנחת על פני שטח המאדים בנובמבר הקרוב, ואז תחל ללמוד את פנים כוכב הלכת האדום בעזרת שני כלים מדעיים עיקריים: האחד, מבחן חום שיקדח כ-5 מטרים אל תוך הקרקע, והשני, מדידת רעידות באדמה. התצפיות יכולות לספק לא מעט מידע על המבנה וההרכב של מאדים, ובכך גם להביא להבנה טובה יותר של האופן שבו כוכבי לכת סלעיים נוצרים ומתפתחים, כך לפי המדענים המעורבים בפרויקט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נאס"א
הדמיה של הגשושית
צילום: נאס"א
מומלצים