שתף קטע נבחר

בדיקת פוריות לא מהעולם הזה: נאס"א שלחה זרע אדם לחלל

לאחר הפשרת הדגימות, האסטרונאוטים שמוצבים בתחנת החלל הבינלאומית יפעילו את הזרע בעזרת תרכובת כימית מיוחדת. תנועת הזרע במסגרת הניסוי תתועד בווידיאו, והמדענים יעקבו אחר ניסיונותיו למצוא ביצית ולהתאחד איתה

השאלה אם כבר יצא לבני האדם לקיים יחסי מין בחלל או לא היא עדיין לכאורה סוגיה לא פתורה שממשיכה להעסיק דיוני רשת רבים ועסיסיים. בסוכנות החלל האמריקנית (נאס"א), עם זאת, רוצים דווקא להתמקד בשאלה התיאורטית אם בני האדם בכלל יכולים להרות בחלל - ולשם כך שלחו לאחרונה אל תחנת החלל הבינלאומית דגימות זרע קפואות של שוורים ושל בני אדם.

 

אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

 

באתר CNET דווח כי ה"אספקה", כחלק מניסוי שנקרא Micro-11, נשלחה לתחנת החלל הבינלאומית כבר לפני כשבועיים על גבי החללית Dragon של החברה הפרטית SpaceX. לאחר הפשרת הדגימות, האסטרונאוטים שמוצבים בתחנת החלל הבינלאומית יפעילו את הזרע בעזרת תרכובת כימית מיוחדת. תנועת הזרע במסגרת הניסוי תתועד בווידיאו, והמדענים יעקבו אחר ניסיונותיו למצוא ביצית ולהתאחד איתה.

 

לאחר התצפיות, האסטרונאוטים יוסיפו לזרע חומרים משמרים ואז ישלחו את הדגימות בחזרה לכדור הארץ יחד עם ניסויים אחרים שהושלמו לאחרונה בתחנת החלל הבינלאומית לאחרונה, כך דווח במגזין "ניוזוויק".

 

 

"בהתבסס על ניסויים קודמים, נראה כי תנאי חוסר כבידה מאפשרים ניידות גבוהה יותר של זרע", הסביר פתהי קארולה, המדען הראשי של פרויקט Micro-11 של נאס"א, בהודעה רשמית לעיתונאים. "זה מתיישב גם עם בדיקות נוספות שנערכו על אורגניזמים אחרים, שהראו שסביבה של חוסר משקל גורמת להתחדשות מהירה יותר של תאים".

 

ניסוי קודם שנערך בשנה שעברה הראה כי זרע עכברים יכולים לשרוד עד תשעה חודשים בחלל. בסופו של דבר הזרע שימש בהצלחה להפריית עכברים בכדור הארץ. הניסוי החדש עם זאת יהיה הראשון שיבדוק פוריות של זרע אנושי וכן זרע בקר בחלל.

 

"אנחנו עדיין לא יודעים איך טיסות ארוכות-טווח בחלל עשויות להשפיע על הפוריות של האדם, והבדיקה שאנו עורכים כעת תהיה הצעד הראשון לקראת הבנת יכולת הקיום של פוריות והתרבות בתנאי חוסר כבידה", נמסר מסוכנות החלל האמריקנית.  בנוגע לשאלה אם בני האדם כבר ניסו לקיים יחסי מין בחלל, מרבית המומחים מאמינים, לצערם של רבים ברשת, שהתשובה היא שלילית. בנאס"א הצהירו נחרצות שהאסטרונאוטים של הסוכנות מעולם לא קיימו יחסי מין בחלל. העדות היחידה לכך, לפי נאס"א, היא לא יותר מסתם השערה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים