שתף קטע נבחר

התגלו 5 כוכבי לכת דמויי כדור הארץ

שלושה כוכבי לכת, אחד מהם בדיוק בגדול של כדור הארץ, נמצאים במרחק של 160 שנות אור מאיתנו. בנוסף התגלתה מערכת שמש עם שני כוכבי לכת גדולים פי 2 מכדור הארץ. אבל הסיכוי לחיים של אפסי - בשל קרבתם לכוכב שלהם

שתי מערכות שמש, ובהן שלושה כוכבי לכת דמויי כדור הארץ, התגלו על-ידי חוקרים מהמכון לאסטרופיזיקה באיים הקנאריים ומאוניברסיטת אוביידו בספרד. אבל הסיכוי לחיים באותם כוכבי לכת הוא אפסי, כיוון שהם קרובים לכוכב שלהם ולכן הטמפרטורה בהם אינה מאפשרת חיים. החוקרים ניתחו צילומים של טלסקופ החלל קפלר, שהחלו בנובמבר 2013. ממצאי המחקר יתפרסמו בקרוב ב- the Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

 

הדמיה של מערכת השמש K2-239 (איור: המכון לאסטרופיזיקה באיים הקנאריים)
הדמיה של מערכת השמש K2-239(איור: המכון לאסטרופיזיקה באיים הקנאריים)

 

המערכת הראשונה נמצאת 160 שנות אור מאיתנו וכוכבי הלכת מקיפים את הכוכב K2-239, שהוא למעשה ננס אדום. כוכבי הלכת הסלעיים, שגודלם בערך כמו של כדור הארץ, מקיפים את הכוכב כל 5.2, 7.8 ו-10.1 ימים בהתאמה.

 

במערכת השנייה, מקיפים שני כוכבי לכת שגודלם כפול מזה של כדור הארץ את הכוכב K2-240.

 

 

הטמפרטורה בשני הכוכבים הם 3,450 מעלות קלווין ו-3,800 מעלות קלווין, נמוך בכ-50% מהטמפרטורה של השמש שלנו. החוקרים מעריכים כי הטמפרטורה בכל כוכבי הלכת שהתגלו, הסובבים סביב הננסים האדומים, גבוהות בעשרות מעלות מזה שעל כדור הארץ, מפני שהם קרובים יחסית לכוכב שלהם.

 

החוקרים אמרו כי הם ינסו להמשיך לעקוב ולנסות לגלות מידע על האטמוספרה של אותם כוכבי לכת באמצעות טלסקופ החלל ג'יימס וב, שאותו אמורה נאס"א לשגר לחלל בעשור הבא ובאמצעות טלסקופים המצויים על כדור הארץ.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איור: המכון לאסטרופיזיקה באיים הקנאריים
מערכת K2-239
איור: המכון לאסטרופיזיקה באיים הקנאריים
מומלצים