שתף קטע נבחר

קולו של סטיבן הוקינג שוגר לעבר חור שחור

ביום שישי נטמן אפרו של המדען המפורסם בין אלו של ניוטון ודרווין. במקביל נשלח קולו מספרד לעבר החור השחור 1A 0620-00, הנמצא 3,457 שנות אור מאיתנו

כבוד אחרון: קולו של האסטרו-פיזיקאי הנודע סטיבן הוקינג, שהלך לעולמו לפני כשלושה חודשים, "שוגר" בסוף השבוע מספרד לעבר חור שחור לאחר שאפרו של המדען נטמן במנזר וסטמינסטר המפורסם בלונדון.

 

 

המסר ששוגר לעבר החלל החיצון, כשברקע שלו מושמעת מנגינתו של המלחין היווני ואנגליס, עוסק בחשיבות השלום והתקווה. הוא נשלח על ידי סוכנות החלל האירופית לעבר החור השחור 1A 0620-00, שנמצא במערכת כוכבים כפולה, שבה נמצא גם כוכב מסוג רגיל יותר מסוג "ננס כתום", הנמצא 3,457 שנות אור מאיתנו. כך מסרה בהודעה לוסי הוקינג, בתו של המדען המנוח.

 

"זהו מסר של שלום ותקווה, על אחדות ועל הצורך לחיות יחד בהרמוניה", אמרה בתו. "זוהי מחווה יפה וסמלית, היוצרת קשר בין נוכחותו של אבינו על כוכב הלכת הזה, רצונו להגיע לחלל ולחקור את היקום".

 

מארק מק'קוריין, יועץ בכיר למדע בסוכנות החלל האירופית, אמר ל-CNN כי אורכו של הקטע המוזיקלי הוא שש דקות וחצי. לדבריו, קולו של הוקינג צורף באמצע הקטע. "זו מחווה מאוד מכובדת", הוא אמר.

 

פרופ' הוקינג. קול בחלל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פרופ' הוקינג. קול בחלל(צילום: AFP)

 

הוקינג, בן 76 במותו, היה ככל הנראה המדען המוכר ביותר בעולם. הוא מת ב-14 במרץ לאחר שבילה חיים שלמים במחקר על אודות מקורותיו של היקום, על התעלומות שמאחורי חורים שחורים ועל טבעו של הזמן. כבר בגיל הצעיר 21 אובחן כחולה במחלת ניוון השרירים ALS, ומאז הוא היה משותק כמעט לגמרי בכל גופו ומרותק לכיסא גלגלים. לאחר שהמצב שלו עוד הלך והחמיר, הוא נאלץ להתחיל לתקשר דרך מכשיר קולי מיוחד שהופעל על ידי הזזת גבותיו.

 

מנזר וסטמינסטר מהווה את מקום מנוחתם האחרון של 17 בני מלוכה ושל כמה מן הדמויות המשמעותיות ביותר בהיסטוריה הבריטית. "שכניו" של הוקינג הם אייזק ניוטון, שניסח את חוק הכבידה האוניברסלית והנחית את היסודות של המתמטיקה המודרנית, נקבר במנזר וסטמינסטר ב-1727. צ'רלס דארווין, שתיאוריית האבולוציה שלו היא כנראה אחת מפריצות הדרך הכי גדולות בהיסטוריה המדעית של האנושות, נקבר בסמוך לעמיתו ניוטון ב-1882.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים