שתף קטע נבחר

52% מהישראלים: תחום הסביבה ישפיע על בחירת ראש עיר

אמנם תחום התשתיות והחינוך מקבל חשיבות גדולה יותר, אך גם נושאי הסביבה ישפיעו על החלטת הבוחרים בבחירות לרשויות המקומיות. בחברה להגנת הטבע הקימו אתר מיוחד, שבו יהיה ניתן לשאול את המועמדים שאלות בנושאי סביבה

52% מהישראלים אומרים כי נושאים הקשורים לאיכות הסביבה, כמו שטחים פתוחים וירוקים, מסלולי אופניים, ניקיון וריבוי אתרי טבע - ישפיעו על החלטתם במי לבחור בבחירות לרשויות המקומיות, שיתקיימו בסוף חודש אוקטובר. כך עולה מסקר מיוחד, שבוצע עבור החברה להגנת הטבע, על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה.

 

במסגרת פעילותה של החברה להגנת הטבע לקראת הבחירות הקרובות לרשויות המקומיות, בחן  הסקראת חשיבות הנושאים הסביבתיים, בקרב המצביעים. על-פי הסקר, יש נושאים חשובים מאיכות הסביבה עבור המצביעים - כמו נושא החינוך והתשתיות.

 

הבחירות ב-2013 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
הבחירות ב-2013(צילום: עידו ארז)

 

עוד עולה מהסקר כי כשני שלישים מהציבור מעידים כי הם נוהגים לבקר בשטחים הפתוחים בקרבת מקום מגוריהם לפחות אחת לחודש. כמחצית מהם מבקרים לפחות פעם בשבוע. תדירות ביקור של לפחות פעם בשבוע שכיחה יותר בקרב המגזר היהודי. כמחצית מהציבור (52%) מציינים כי השטחים הפתוחים משפיעים במידה רבה עד רבה מאוד על החלטתם לגבי מקום מגורים. שיעור זה גבוה בקרב מי שנוהגים לבקר בתדירות גבוהה (לפחות אחת לשבוע) בשטחים הפתוחים בקרבת מקום מגוריהם (74%).

 

אתר מיוחד 

במסגרת פעילותה, השיקה החברה להגנת הטבע בימים האחרונים אתר אינטרנט חדש, שבו היא מזמינה את הבוחרים לפנות לראשי הרשויות המכהנים ולמועמדים השונים, ולהפנות אליהם שאלות בנושאים שונים הקשורים לאיכות החיים שלהם בעיר.

 

האתר מחולק על פי כל הרשויות הקיימות בישראל, כשבכל רשות יש אפשרות לשאול שאלות בנושאים שונים, כמו תכנון, שמירת טבע, תחבורה, אופניים, בנייה ירוקה, חינוך סביבתי ועוד. עוד מציע האתר, שירות למועמדים השונים, שרוצים לתת מענה לציבור, לגבי השאלות שאותם הם נשאלו.

 

בחברה להגנת הטבע מבטיחים כי כל פנייה שתתקבל מהמועמדים, תפורסם באתר, על מנת שהציבור יוכל לבחון אותה ולהתרשם ממנה. בחברה להגנת הטבע מציינים, כי כך, כל אזרח, יוכל להתחשב בתשובות שאותן יקבל, או לא יקבל, מהמועמד, בבואו לבחור בקלפי, ביום הבחירות.

 

רכזת הפרויקט, יעל אילמר, אמרה: "האתר נבנה במיוחד לטובת ציבור הבוחרים והמתמודדים לראשות הרשויות המקומיות. לנו, התושבים, יש הזדמנות לשאול את השאלות, לקבל תשובות והתחייבויות, שיבטיחו שיפור באיכות החיים שלנו, שמירה וטיפוח של השטחים הירוקים, תכנון בר קיימא, הלוקח בחשבון שיקולים של שמירה על הטבע ובריאות הציבור ועוד. האתר יהיה דינאמי וימשיך להתעדכן, עד סמוך מאוד למועד הבחירות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים