שתף קטע נבחר

לווייתן קטלן גררה את הגור המת שלה 17 ימים

האם מנעה מגופת הגור שלה לשקוע במי האוקיינוס השקט, באזור החופים של ארצות-הברית וקנדה. כעבור 17 ימים היא נראתה ללא הגור המת

 

האם והגור המת מול חופי קנדה (צילום: מייקל וייס, המרכז לחקר הלווייתנים)
האם והגור המת מול חופי קנדה(צילום: מייקל וייס, המרכז לחקר הלווייתנים)

 

במשך 17 ימים גררה נקבת לווייתן קטלן את הגור המת שלה, באזור החוף המערבי של קנדה. היא נצפתה לראשונה עם הגור המת ב-24 ביולי ומאז היא נצפתה גוררת אותו למרחק של למעלה מ-1,500 ק"מ. בסוף השבוע דווח ב"סיאטל טיימס" כי הקטלן, המכונה J35, נראתה לראשונה ללא הגור.

 

האם, כך על-פי החוקרים, מנעה באמצעות גופה מגופתו של הגור שלה לשקוע במי האוקיינוס מאזור צפון מערב ארצות-הברית ועד דרום מערב קנדה.

 

"J35 חלפה על פני החלון שלי היום עם לווייתנים אחרים והיא נראית נמרצת ובריאה", כתב קן בלקומב, המנהל המייסד של המרכז לחקר לוויתנים, בהודעת דואר אלקטורני ל"סיאטל טיימס". "הסבל של לשאת גור מת לפחות 17 ימים ו-1,000 מייל נגמר עכשיו. תודה לאל".

 

על-פי ה-BBC, נקבות של לווייתני קטלן גוררות את הגורים המתים שלהם בערך שבוע, אך J35 "שברה שיא". בלקומב אמר: "אולי זו דרכה להיפרד מהגור שלה. היא כנראה איבדה שני גורים נוספים בעשור האחרון. זה אמור להיות מקרה טראגי עבור בעלי החיים האלה וזה קורה בקצב שיא".

 

הלוויתנים הקטלנים, הם למעשה הגדולים במשפחת הדולפינים ונחשבים לציידים מתוחכמים שנוהגים לשתף פעולה בהתאם לסוג הטרף. הם ניזונים לא רק מכלבי ים, דולפינים וכרישים, אלא גם ממינים שונים של לוויתנים גדולים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מייקל וייס, המרכז לחקר הלווייתנים
התמונה העצובה
צילום: מייקל וייס, המרכז לחקר הלווייתנים
מומלצים