שתף קטע נבחר

ב-2019: אסטרונאוט ערבי ראשון בתחנת החלל הבינ"ל

איחוד האמירויות הודיעה כי באפריל הקרוב ישוגר האסטרונאוט הערבי הראשון שיגיע לתחנת החלל הבינלאומית. הראשון להגיע לחלל יהיה טייס קרב

גאווה באיחוד האמירויות: טייס הקרב הזאע אל מנצורי עשוי לעשות היסטוריה בשנה הבאה ולהפוך לאסטרונאוט הערבי הראשון המגיע לתחנת החלל הבינלאומית.

 

אסטרונאוטים חדשים מאיחוד האמירויות  ()
אל מנצורי. המועמד הראשון

אסטרונאוטים חדשים מאיחוד האמירויות  ()
אל ניאדי. האסטרונאוט שמגבה

 

אל מנצורי נבחר היום (ב') מבין 4,000 מועמדים ומועמדות שביקשו להפוך לראשונים מהאמירויות בחלל. אל מנצורי (34) הוא בעל 14 שנות ניסיון כטייס קרב. הוא השתתף בעבר באימון בארצות-הברית.

 

אם הוא לא יוכל לטוס לחלל, יחליף אותו ד"ר סולטן אל ניאדי, מומחה לאבטחת מידע בוגר אוניברסיטת גריפית' באוסטרליה, ובוגר תואר ראשון מאוניברסיטת ברייטון הבריטית.

 

 

השניים נבחרו לאחר שעברו שישה שלבים של מיונים, שכללו בין היתר מבדקים רפואיים, פסיכולוגיים, ראיונות אישיים בשיתוף סוכונת החלל האמריקנית נאס"א ומבדקים רפואיים שבוצעו בסוכנות החלל הרוסית. אם הכל יילך כמותכנן, האסטרונאוט מהאמירויות ישוגר לחלל באמצעות חללית סויוז MS-12 בחודש אפריל.

 

בעבר היו שני אסטרונאוטים ערבים בחלל. האסטרונאוט הסעודי, הנסיך סולטאן סלמאן אס-סעוד, ששוגר במעבורת החלל דיסקברי ב-17 ביוני 1985. מוחמד פארס הסורי שוגר לחלל ב-1987 בחללית של ברית המועצות. הוא היה בחלל כמעט שמונה ימים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אל מנצורי (מימין) ואל ניאדי
מומלצים