שתף קטע נבחר

רוסיה שוקלת לפרוש מפרויקט הקמת תחנת חלל סביב הירח

בשנה שעברה הודיעו ארצות הברית ורוסיה על הכוונה להקים תחנת חלל חדשה שתימצא במסלול סביב הירח. אבל ייתכן שהפרויקט המשותף לא ייצא לפועל. ראש סוכנות החלל הרוסית: "לא נוכל להרשות לעצמנו לשחק את התפקיד המשני"

לא יגיעו יחד לירח? רוסיה שוקלת לפרוש מפרויקט משותף עם סוכנות החלל האמריקנית להקמת תחנת חלל שתקיף את הירח. בכיר במוסקבה אמר כי הרוסים אינם מוכנים לקבל "תפקיד משני" בתחנה.

 

אילוסטרציה (אילוסטרציה: Shutterstock) (אילוסטרציה: Shutterstock)
אילוסטרציה(אילוסטרציה: Shutterstock)

 

בספטמבר שעבר הודיעו ארצות הברית ורוסיה על שיתוף פעולה ייחודי מסוגו, בכוונה להקים תחנת חלל חדשה שתימצא במסלול סביב הירח. הפרויקט, בהובלת סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א), אמור לסייע בהעמקת חקר החלל ובהגעה אל מחוזות רחוקים - בהם גם שליחת משימות מאויישות לראשונה גם לכוכב הלכת מאדים.

 

אבל ראש סוכנות החלל הרוסית רוסקוסמוס, דמיטרי רוגוזין, אמר כי ארצו שוקלת לפרוש מהתוכנית המשותפת. לדבריו, מוסקבה שוקלת להקים בעצמה תחנת חלל שתקיף את הירח. "רוסיה לא יכולה להרשות לעצמה לשחק את התפקיד המשני", צוטט רוגוזין על ידי סוכנות הידיעות RIA.

 

 

דובר מטעם סוכנות החלל הרוסית אמר כי לארצו אין תוכניות מיידיות לפרוש מהפרויקט. "רוסיה לא סירבה לקחת חלק יחד עם ארצות הברית בפרויקט התחנה", צוטט הדובר ולדימיר אוסטימנקו בסוכנות הידיעות הרוסית TASS.

 

כרגע לא ידועים פרטים נוספים בנוגע לשיתוף הפעולה המסקרן בין המעצמות הגדולות, אולם ניתן לשער כי הקמתה של חתנת חלל בסדר גודל כזה תוביל להתקדמות משמעותית בחקר החלל - ותסייע לגילויים נרחבים באיזורים שטרם נחקרו.

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
אילוסטרציה
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים