שתף קטע נבחר

לפני שנת הלימודים האקדמית: יוצאים לחו"ל ברגע האחרון

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים האקדמית בדקנו מה היעדים המועדפים על סטודנטים וגם מה עשו סטודנטים בקיץ האחרון

שנת הלימודים האקדמית תיפתח בעוד קצת יותר משבוע ומאות אלפי סטודנטים יחזרו להרצאות, לספריות וגם לקפיטריה. רגע לפני סוף החופש הגדול של הסטודנטים - בדקנו עם שלושה סטודנטים מה ההממלצות שלהם לחופשה לא יקרה ממש לפני החזרה ללימודים. 

 

תומר בחר בפורטוגל

תומר מידזיגורסקי, סטודנט שנה ג' במחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר, בילה את חופשת הקיץ שלו בפורטוגל, יעד שהתייר הישראלי מתוודע אליו רק בשנים האחרונות. "חיפשתי יעד אקזוטי של בטן גב, אבל כזה שיהיה גם זול וקרוב מספיק", אומר תומר בן ה-27 שחזר לא מזמן מחופשה בת שבועיים בפורטוגל.

 

"שמעתי המלצות מחברים, על האווירה החמה, על האוכל הטעים והזול", ממשיך תומר ומסביר ש"ארוחה טעימה ומשביעה תעלה לסועד בממוצע בין 15 ל-20 אירו, כולל מנה ראשונה, עיקרית, קינוח ושתייה. במהלך החופשה שלהם, נסעו תומר וחברו למסע מליסבון הבירה, שאירחה לא מזמן את האירוויזיון האחרון שבו זכתה נטע ברזילי, לפורטו - עיר נמל תיירותית מדהימה הגובלת באוקיינוס האטלנטי.

 

תומר מידזיגורסקי, סטודנט שנה ג' במחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר (צילום: שחר מגל)
תומר מידזיגורסקי, סטודנט שנה ג' במחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר(צילום: שחר מגל)

 

 "אני לא יודע איך הייתה ליסבון לפני תחרות האירוויזיון, אבל אין ספק שהתיירים שהגיעו בזמן האחרון לשם נהנו מעיר יפהפיה, נקייה בטוחה וחמה. גם חיי הלילה הם ברמה גבוהה ומקומות הבילוי עבור צעירים נמצאים בכל פינה", הוא אומר. "קשה לחשוב שתוך 40 שנה המדינה הזאת התפתחה כל כך הרבה. התחבורה הציבורית מעולה, והכבישים הם ברמה של כביש 6 בארץ, אם מחפשים השוואה. חרשנו את המדינה מהצפון ועד לדרום, וישנו בדירות AIR B&B".

 

עוד מספר תומר כי רוב הפורטוגלים עמם שוחח ידעו לדבר אנגלית, ועם אלו שלא, הוא דיבר בספרדית. מבחינת תקציב, פורטוגל עדיין זולה מאוד, על אף שהפכה בשנים האחרונות ליעד תיירותי פופולרי בקרב אירופאים רבים: "חופשה של שבועיים, כולל טיסות, נסיעות, אוכל, לינה ושופינג עלו לי 7,500 שקלים. בפורטוגל יש לא מעט קניונים, ויש הרבה מקומות לעשות בהם שופינג".

 

לוטם בוחרת בעין עבדת

לוטם בלנק, סטודנטית במסלול לאדריכלות נוף בטכניון שנה רביעית, סיפרה על החופשה שלה: "לרגל תחילת עונת הסתיו, אני ממליצה בחום על טיול בגן הלאומי עין עבדת, שנמצא סמוך לאחוזת הקבר של בן גוריון ומדרשת שדה בוקר. זהו מסלול מקסים, שעובר לאורך הקניון הטבעי. מוצל יחסית עם אלמנט מים לאורכו, בעל נקודת שהייה לצד המפל.

 

לוטם בלנק, סטודנטית במסלול לאדריכלות נוף בטכניון, שנה רביעית (צילום: איגוד אדריכלי הנוף הישראלי)
לוטם בלנק, סטודנטית במסלול לאדריכלות נוף בטכניון, שנה רביעית(צילום: איגוד אדריכלי הנוף הישראלי)

 

המסלול מאפיין בצורה מדויקת את ההתערבות המטיבה של אדריכלי הנוף (איגוד אדריכלי הנוף הישראלי יקיים את הכנס השנתי ב-18-19 באוקטובר במרכז הירדים בתל-אביב) בשמורות טבע וגנים לאומיים בישראל. הפרויקט המדהים תוכנן על ידי אדריכלי הנוף דן צור וליפא יהלום ומהווה תקדים תכנוני ממנו אנו מקבלים השראה בלימודנו בתקווה ליישם את המורשת גם בעתיד". 

 

מתאילנד ועד רומניה

שנת הלימודים לסטודנטים מתחילה כשבועיים אחרי שנגמרים החגים.  דנה לביא, מנכ"לית קבוצת הדקה ה- 90, אמרה: "לימים אלה יש מספר יתרונות משמעותיים . מדובר בתקופה שאחרי החגים ואחרי החופשות המשפחתיות ביולי ואוגוסט. לכן, אפשר להגיע לשדה התעופה בראש שקט בלי לחץ של התורים הארוכים בדלפקי הצ'ק אין ובלי העומס שיש ברחבי השדה והדיוטי פרי. בנוסף, המחירים נוטים לצנוח אחרי הקיץ ואחרי החגים, מה שיאפשר לסטודנטים למצוא טיסות זולות יותר ונוחות".

 

דנה לביא, מנכ
דנה לביא, מנכ"לית קבוצת הדקה ה- 90(צילום: ענבל מרמרי)

 

לביא מוסיפה כי אחד היעדים הפופולריים לחופשה, בייחוד לסטודנטים שרוצים להירגע שנייה לפני הלימודים, הוא ללא ספק תאילנד. לדבריה, זהו יעד שאפשר לנצל אותו לכל הסגנונות, לחופשת בטן גב, טיולים ונופים. שכיבה על חופי האיים האקזוטיים, הנאה מאננס טרי ולהתפנק עם מסג' בכמה שקלים בודדים בלבד. תאילנד היא חופשה נהדרת שממלאת את המצבורים לפני תחילת הלימודים.

 

היא הוסיפה כי הפלוס הגדול בחופשה בתאילנד הוא כמובן המחיר, מלבד הכרטיס טיסה, אפשר ליהנות מרמת חיים גבוהה ומפינוקים במחירים נוחים. נראה כי ההפרש בכרטיס הטיסה לתאילנד לפני ואחרי החגים הוא 1,445 דולר.

 

לסטודנטים שלא רוצים להתרחק יותר מדי ומעדיפים לטייל ולגלות מקומות חדשים בערים המוכרות של אירופה, אפשר למצוא אחרי החגים כרטיסי טיסה לאמסטרדם, העיר המועדפת על הצעירים, אפשר למצוא שם הכל מהכל, טיולים טבע וכפרים מחוץ לעיר, טיולי אופניים בסמטאות היוצאות מכיכר דאם ושיט בתעלות המים היפות של העיר לחובבי האקשן, יוכלו ליהנות ממבשלת היינקין, מסעדות ומועדון המילק ווג, האסקייפ, השוגר פקטורי ועוד רבים הפונים לקהל הצעירים בתוך העיר, טיול אופניים בסמטאות ושיט בנהר.

 

ולסטודנטים שרוצים ליהנות מחופשה קרובה עוד יותר, קצרה ויחסית זולה, מומלץ לבקר בבוקרשט, שם אפשר להתפנק וליהנות ממחירים נוחים במלונות פאר. טווח מחירים לטיסה עומד בין 200 ל-220 דולר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
חופשה קצרה לפני החזרה לקמפוסים. אילוסטרציה
צילום: shutterstock
מומלצים