שתף קטע נבחר

מפקח במשטרה הירוקה הותקף על-ידי משליכי פסולת בניין

המפקח, שהיה לבוש מדים, דרש מנהג משאית שהשליך פסולת באתר פיראטי בגליל המערבי להזדהות. בתגובה הוא הותקף. שמשת הרכב שלו נופצה. הנהג ושני חשודים נוספים עוכבו לחקירה - ושוחררו

מפקח במשטרה הירוקה הותקף על ידי תושבי הצפון שזרקו על רכבו אבנים, ניסו לחנוק אותו וחטפו את הטלפון הנייד שלו. החשודים בתקיפה, שאירעה בתחנת מעבר פיראטית של פסולת בניין, עוכבו לחקירה.

 

המקרה החמור של תקיפת המפקח אירע השבוע. אל המשטרה הירוקה הגיע מידע על הקמתה של תחנת מעבר פיראטית של עודפי עפר ופסולת בניין הנמצאת ביאנוח-ג'ת שבגליל, וגורמת למפגעים סביבתיים לתושבים. מפקח המשטרה הירוקה הגיע למתחם בעקבות תלונות תושבים, ולאחר תצפית סמויה - זיהה שפסולת מושלכת בשטח.

 

רכבו של המפקח (צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה)
רכבו של המפקח(צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה)
 

 

המפקח, שהיה לבוש מדים, הזדהה באמצעות תעודת משטרה ירוקה - ודרש מהנהג שהשליך את הפסולת להזדהות. הנהג, ושני אזרחים נוספים, תקפו מילולית את המפקח, ואחד מהם חטף את הטלפון הסלולרי שלו והטיח אותו על הקרקע. השלושה ניסו גם לזרוק לעברו אבנים, לחנוק אותו, וניפצו את השמשה הקדמית של רכבו.

 

המפקח הגיש תלונה במשטרה. שלושת החשודים במעורבות בתקיפה עוכבו לחקירה, אך לא נעצרו. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי הם יעקבו אחר הטיפול באירוע החמור. "המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה תפעל במלוא הכלים העומדים לרשותה לסגירת תחנת המעבר הפיראטית ונקיטת הליכים אכיפתיים מול המעורבים".

 

יש לציין כי במקביל, המשרד מקדים את חוק פסולת בניין, שעבר קריאה ראשונה בכנסת, וצפוי לשנות את השוק ולנתק את המוטיבציה הכלכלית לפשיעה בתחום. השר להגנת הסביבה, זאב אלקין אמר כי "תקיפת עובד המשרד, מפקח המשטרה הירוקה, היא מקרה חמור שאסור לעבור עליו בשתיקה. אני בטוח שמשטרת ישראל תפעל בנחישות ותמצה עם אותם עבריינים את הדין. המקרה הזה לא ירתיע אותנו, המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול כנגד כל עבריינות סביבה למען בריאות הציבור והסביבה. בקרוב נעביר בכנסת בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק שיזמתי, חוק פסולת בניין, שתהפוך את השלכת פסולת הבניין בתחנות מעבר פיראטיות ל-לא משתלמת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה
רכבו של המפקח
צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה
מומלצים