שתף קטע נבחר

מטאור או פצצה? תעלומת המפולת ברוסיה

נהר גדול נחסם חלקית מנפילת סלעים אדירים שיצרו תל בגובה 160 מטר. התיאוריות: פגיעת מטאור, רעש אדמה או נחיתת עב"ם

 

 

 

מה הוביל לקריסת הר לתוך נהר במזרח רוסיה? רבים סבורים שמטאוריט הוביל לשינוי הדרמטי של פני השטח, אחרים מעריכים כי רעידת אדמה או פיצוץ מעשה ידי אדם הביאו לחסימת הנהר - ויש גם מי שחושד שעב"ם נחת שם. בתמונות ממחוז חברובסק נראה נהר בורייה, שאורכו 620 ק"מ, חסום חלקית בעקבות נפילה של סלעים אדירים מהר סמוך.

 

אותם סלעים יצרו גבעה שגובהה 160 מטר מעל קרקעית הנהר. באתר "סייביריאן טיימס" צוין כי בנוסף התקבלו דיווחים על "סלעים חמים" ו"שברי מטאוריטים". אלכסיי מסלוב, ראש מחוז ורקנבורינסקי, אמר לאחר שבחן את הגבעה החדשה: "אנחנו מנסים למצוא הסבר לתקרית. אני בטוח שזה היה מטאוריט".

 

קרח שלג נהר בורייה רוסיה סיביר אולי מטאור ()
נהר בורייה. נחסם חלקית

קרח שלג נהר בורייה רוסיה סיביר אולי מטאור ()

הוא אומנם ציין כי קיימת אפשרות שהדבר אירע בעקבות "פיצוץ, פצצה או מטוס שנפל" - אבל לא התקבלו דיווחים על ירי טילים, ניסוי צבאי או התרסקות מטוס. ד"ר יבנגני זובקו ציין כי תושבים באזור שמעו "גל הדף". עם זאת, הוא הוסיף: "האפשרות למצוא את שברי המטאוריט תלויה במאפייני הנפילה - ובמזל".

 

לפי מסלוב, לא נמדדה במקום קרינה גבוהה מהרגיל. הוא העריך כי "החפץ נכנס בזווית חדה, הרס את ההר ופיזר אותו לאורך הנהר". לדבריו, לאלו שראו את האזור ברור מאליו שזה לא מעשה ידי אדם". עד ראייה הוסיף: "או שהחל פרויקט בנייה עצום בגודלו או שעב"ם התרסק כאן".

 

הצייד אנטון איבנוב היה הראשון שגילה שפני השטח השתנו. זה קרה ב-14 בדצמבר, אבל התמונות נחשפו רק כעת. "אתה לא רואה דבר כזה כל יום", אמר. "זה נראה שמשהו עף לכאן, נגע בראש ההר ונחת במים. זה הריח כמו מימן גופרתי, כמו קיטור. אפילו מצאנו אבנים חמות בראש ההר. שמרנו עליהן כדי לחמם את ידינו".

 

על פי תיאוריה אחרת, המפולת נגרמה עקב רעידת אדמה. בעקבות הסכר שנוצר, תחנת הכוח הקרובה מקבלת פחות מים ויש חשש מהצפות בכפרים סמוכים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים