שתף קטע נבחר

"פוליטיקה אנושית: מוות, חופש והחיפוש אחר משמעות": אלפים נרשמו לקורס מקוון באוני' ת"א

באוניברסיטת תל אביב אמרו כי הקורס זמין חינם לכל המתעניינים, סטודנטים ושאינם סטודנטים, בארץ ובעולם. הקורס אינו מחייב ידע אקדמי מוקדם. במקביל, אוניברסיטת בן-גוריון הכריזה על פתיחת תוכנית ייעודית של תואר במדעי המחשב עם התמחות במדעי המחשב בשנת הלימודים הבאה. חדשות האקדמיה - מדור שבועי

מחדרי ההרצאות לרשתות: אוניבסיטת תל אביב השיקה קורס מקוון בינלאומי חדש - "פוליטיקה אנושית: מוות, חופש והחיפוש אחר משמעות". הקורס המקוון הוא פרי פיתוח משותף של אוניברסיטת פרינסטון ואוניברסיטת תל אביב ועוסק בנושאי חברה ופוליטיקה

 

באוניברסיטת תל אביב אמרו כי הקורס זמין חינם לכל המתעניינים, סטודנטים ושאינם סטודנטים, בארץ ובעולם. הקורס אינו מחייב ידע אקדמי מוקדם ומוצע באנגלית, עם תרגום לעברית ולערבית. עוד אמרו באוניברסיטה כי עד כה נרשמו לקורס אלפי תלמידים מ-110 ארצות ברחבי העולם.

 

אוניברסיטת תל אביב (צילום: ירון ברנר)
אוניברסיטת תל אביב. ארכיון(צילום: ירון ברנר)

 

הקורס כולל 44 הרצאות קצרות ועשירות בקטעי סרטים, טלוויזיה, יצירות אומנות וקטעי מוזיקה. במהלך הקורס מוצגות תובנות חדשות על שורת בעיות בוערות, הניצבות בלב השיח הציבורי, ובהן: "בני-מזל אומללים": להלכה, מעולם לא ידעה האנושות שפע ושלום כה עצומים. לכאורה, אנחנו צריכים להודות על מזלנו הטוב; למעשה תחושת אי-נחת גואה בחברות רבות. מדוע? "שיבת השבט": אנו עדים לגלובאליזציה חסרת-תקדים של מסחר, שירותים, ידע ואנשים - מדוע אפוא נוהים רבים כל-כך אל חיק ה"שבטיות" ועוד.

 

מפתח הקורס הוא ד"ר אוריאל אבולוף, מרצה בכיר בבית הספר למדע המדינה באוניברסיטת תל-אביב, ועמית מחקר במכון להגדרה עצמית שבבית-הספר וודרו ווילסון באוניברסיטת פרינסטון ובמכון טרומן לקידום השלום.

 

תוכנית התמחות חדשה במדעי הנתונים

המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בן-גוריון בנגב תשיק בשנת הלימודים הבאה (תש"פ) תוכנית ייעודית של תואר במדעי המחשב עם התמחות במדעי הנתונים.

 

באוניברסיטת בן-גוריון אמרו כי מעבר להקניית כלים מעשיים שאיתם הסטודנטים יוכלו להשתלב בשוק העבודה, הבוגרים יוכלו להשתלב במחקר ופיתוח של דור האלגוריתמים הבא ובאופן כללי במחקר בתחום זה, הנהנה מפריחה גלובלית. עוד נמסר כי כבר בימים אלו מתבצעים מחקרים בתחום זה במחלקה למדעי המחשב. ביניהם למשל: רובוטים הלומדים בעצמם כיצד לבצע משימות, מערכות ראייה ממוחשבות מתקדמות, שיטות גרפיקה ומציאות רבודה חדשניות, שיטות מתקדמות להסקת מסקנות מנתונים, כלים לשיפור אוטונומי של המחשב, ומחקרים מבוססי נתונים במדעי המוח ורפואה דיגיטלית.

 

תוכנית ההתמחות, המועברת על ידי הסגל האקדמי הבכיר במחלקה למדעי המחשב, בהובלת ד"ר סיון סבתו, תכלול קורסי ליבה בנושאים כמו מדעי הנתונים, למידה חישובית, שיטות אלגוריתמיות ייחודיות למדעי הנתונים ורשתות עמוקות. התוכנית מספקת קורסי בחירה המאפשרים רכישת כלים בתחום מדעי הנתונים וביניהם: בינה מלאכותית, ראייה חישובית, עיבוד תמונה, מדעי הרוח הדיגיטליים, רובוטיקה, פרטיות מידע, מחשוב ענן ועוד. כמו כן, במסגרת ההתמחות הסטודנטים יתנסו בפרויקטים מעשיים בתחום מדעי הנתונים.

 

"במהלך הרצת תוכנית הפיילוט שלנו להתמחות במדעי הנתונים, ראינו את הביקוש הרב לשילוב של נושאים אלו עם תואר במדעי המחשב. התוכנית תאפשר לבוגריה שילוב מנצח בין רקע מעמיק במדעי המחשב, שהוא תחום מבוסס שחשיבותו רק הולכת וגוברת משנה לשנה, לבין התמחות מודרנית ונדרשת ביותר בשוק העבודה ובמחקר", אמרה ד"ר סבתו. לאור זאת, תוכננה התוכנית כך שלצד הקורסים הייחודיים להתמחות, היא תכלול את קורסי החובה והליבה בתואר היסוד במדעי המחשב – אלגוריתמים, שיטות חישוב, שפות תכנות, לוגיקה, קומבינטוריקה, חשבון אינפיניטסימלי וכיוצא באלה.

 

לדברי פרופ' אהד בן שחר, ראש המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטה, תחום מדעי הנתונים הוא תחום מרכזי בפעילות המחלקה מזה מספר שנים, לצד תחומים חדשים נוספים כמו אינטליגנציה מלאכותית, למידת מכונה, חישוב ויזואלי וביולוגיה חישובית. זאת בנוסף לתחומים המסורתיים כמו תיאוריית מדעי המחשב, מערכות מחשב ורשתות תקשורת, שפות תכנות, הנדסת תוכנה ואבטחת המרחב המקוון. לדבריו, "כחלק מהעובדה שתחום מדעי הנתונים נושק כיום לכמעט כל שאר תחומי מדעי המחשב, כמו גם לדיסציפלינות רבות במדעי הטבע, הרוח והחברה, מדעי ההנדסה והבריאות, התכנית החדשה היא תכנית דגל המתוכננת להיות אבן שואבת לסטודנטים מצטיינים ולהכשרת הדור הבא של אנשי ההייטק וחוקרים באקדמיה". באוניברסיטת בן-גוריון הדגישו כי התוכנית מאושרת על-ידי המועצה להשכלה גבוהה וניתן יהיה להירשם אליה כבר בשנת הלימודים הקרובה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים