שתף קטע נבחר

שפכים הוזרמו לנחל לכיש, גם חופי אשדוד זוהמו

בשל עומס יתר על דפנות מאגר תימורים בבאר טובים זורמים שפכים לנחל לכיש מ-22 בדצמבר. בעיריית אשדוד זועמים: "הדבר מסכן את בריאות הציבור, הדגה בנחל, ויתר בעלי החיים בסביבתו"

המועצה האזורית באר טוביה הזרימה בימים האחרונים שפכים ממאגר תימורים לנחל לכיש ללא אישור. כתוצאה מכך זוהמו נחל לכיש וחופי אשדוד. המשרד להגנת הסביבה זימן את הגורמים האחראים בבאר טוביה לבירור. במקביל, שלחה היום (ד') עיריית אשדוד מכתב התראה למועצה האזורית השכנה בדרישה להפסיק לאלתר את הזרמת השפכים המזהמת את הנחל. בעירייה מאיימים לנקוט בהליכים משפטיים נגד המועצה המזהמת וגם פרסמו סרטון בנושא.

 

 

הזיהום בנחל לכיש (צילום: עיריית אשדוד)
הזיהום בנחל לכיש(צילום: עיריית אשדוד)

 

מאגר תימורים מופעל על ידי ובאחריות המועצה האזורית באר טוביה ותאגיד המים "תמר". מ-22 בדצמבר ועד היום זרמו כמויות גדולות של מי קולחים שניוניים מהמאגר לנחל האלה המתנקז לנחל לכיש. "חמור מכך, גם עכשיו, באין מפריע, זורמים הקולחים המזוהמים מהמאגר לעבר נחל לכיש", כתב נציג עיריית אשדוד עו"ד אמיר ברק למועצה השכנה. "הזרמת הקולחים גרמה וגורמת לזיהום חמור של נחל לכיש, לאחר שטוהר ושוקם על ידי עיריית אשדוד בהשקעה כספית אדירה. בנוסף גורם הדבר לזיהום של מי וחופי הים באשדוד".

 

עוד נכתב בפנייה של עיריית אשדוד, כי "בפועל נכפה על תושבי העיר אשדוד לקלוט את שפכי מט"ש תימורים אשר 'מושלכים' עליהם ממעלה הנחל. מיותר לציין כי הדבר גורם פגיעה סביבתית חמורה, מסכן את בריאות הציבור, הדגה בנחל, ויתר בעלי החיים בסביבתו".

הזיהום בנחל לכיש (צילום: עיריית אשדוד)
הזיהום בנחל לכיש(צילום: עיריית אשדוד)

הזיהום בנחל לכיש (צילום: עיריית אשדוד)
הזיהום בנחל לכיש(צילום: עיריית אשדוד)

 

במשרד להגנת הסביבה אמרו כי "הזרמת הקולחים ממאגר תימורים לנחל האלה בוצעה מבלי שנתקבל צו הרשאה להזרמה לנחל מרשות המים. המועצה האזורית באר טוביה החליטה להזרים את הקולחים בשל עומס יתר על דופנות המאגר, שעלול היה לגרום לקריסתן ולזרימה בלתי מבוקרת". עוד ציינו במשרד כי "יש להבהיר שהעומס במאגרים נוצר כהשתלשלות של כניסת שפכים חריגים מהמפעלים אל המט"ש ושל תפקוד לקוי של המט"ש".

 

אנשי המשרד להגנת הסביבה זימנו את הגורמים האחראיים לבירור בעניין תפקוד המט"ש, לצורך הסדרת המצב. "כמו כן, המשרד פעל כנגד מפעל מעין יסכה, המזרים שפכים למט"ש, אשר הזרים מלחים בכמויות גדולות מהמותר והפך לאחד מהגורמים שמנעו את ניצול קולחי המט"ש. בעקבות זאת, המשרד החל הליך אכיפה נגד המפעל, שכלל צו סגירה מותנה, וכתוצאה מכך השפכים המוזרמים כיום למט"ש מהמפעל עומדים בדרישות", נמסר. "המשרד ימשיך ויעשה כל שבסמכותו כדי להוביל את הגורמים האחראים להתנהלות נכונה יותר בכל הנוגע לטיפול בשפכים באזור קריית מלאכי-תימורים, בשיתוף עם הרגולטורים האחרים האחראיים על הנושא ובהם רשות המים ומשרד הבריאות".

 

מהמועצה האזורית באר טוביה לא נמסרה תגובה, למרות פניית ynet.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עיריית אשדוד
נחל לכיש , השבוע
צילום: עיריית אשדוד
מומלצים