שתף קטע נבחר

סיבת המוות של הלווייתן הצעיר: 40 ק"ג פלסטיק

בבדיקה במעיו של פגר לווייתן זיפיוס חלול חרטום, שהתגלה מול חופי הפיליפינים, נמצאו שקי אורז וכמות גדולה של שקיות פלסטיק

40 ק"ג של פלסטיק נמצאו במעי פגר של לווייתן צעיר, שהתגלה בשבת מול חוף בפיליפינים. כך דיווח ארגון הפועל למען בעלי החיים במדינה, שפרסם תמונות של כמות הפלסטיק הגדולה שבלע הלווייתן מסוג זיפיוס חלול חרטום. (לפוסט של הארגון - זהירות תמונות קשות)

 

פגר הלווייתן (צילום: מתוך דף הפייסבוק של הארגון)
פגר הלווייתן(צילום: מתוך דף הפייסבוק של הארגון)

 

בארגון, D' Bone Collector Museum Inc, בדקו ממה מת הלווייתן הצעיר. במעיו נמצאו בין היתר 16 שקים גדולים של אורז, 4 יריעות גדולות של פלסטיק ששימשו לכיסוי מטעי בננות וכמות רבה מאוד של שקיות קטנות.

 

"מעולם לא ראינו כמות גדולה כל כך של פלסטיק בתוך לווייתן", נכתב בדף הפייסבוק של העמותה. "הממשלה חייבת לנקוט בפעולה כנגד מי שממשיך להתייחס למקורות המים ולאוקיינוסים כאל מזבלה". התמונות שפרסם הארגון בדף הפייסבוק שלו הפכו לוויראלית והפוסט עצמו זכה ליותר מ-3,000 לייקים ולאלפי שיתופים ברשת.

 

 

בסוף השבוע פרסמנו כאן דו"ח של גרינפיס המתריע מפני כמות הפלסטיק הבלתי נתפסת מול חופי הפיליפינים. בסרטון שצילמו פעילי גרינפיס באזור האי ורדה שבפיליפינים - אפשר להבחין בקלות בפסולת רבה של פלסטיק, המשפיעה על החיים בים. בסרטון שצילמו פעילי גרינפיס באזור האי ורדה שבפיליפינים - אפשר להבחין בקלות בפסולת רבה של פלסטיק, המשפיעה על החיים בים.

 

זיפיוס חלול חרטום הוא לוויתן בעל חרטום המזכיר במעט מקור של אווז. מגיע למשקל של כשלושה טון ולאורך של עד שבעה מטר. בטבע הוא חי בעיקר בקבוצות לא גדולות ומרבית מהפרטים שחיים בגפם הם פרטים זקנים. נוהג לחיות במים עמוקים וניזון בעיקר מדיונונים אך גם מדגיגים. נחשב לנפוץ בים התיכון. המידע עליו ידוע בעיקר בשל פרטים שנסחפו לחוף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך דף הפייסבוק של הארגון
פגר הלווייתן
צילום: מתוך דף הפייסבוק של הארגון
מומלצים