שתף קטע נבחר

תקלה במהלך ניסוי בחללית של spaceX

התקלה אירעה במהלך ניסוי מנועים בחללית שאמורה להביא אסטרונאוטים לחלל. מ-spaceX נמסר: "הניסויים הראשוניים הושלמו בהצלחה, אבל הניסוי האחרון הסתיים בתקלה בכן השיגור". תיתכן דחייה בשיגור אסטרונאוטים בחללית הדרגון

לא הכל עובר חלק בדרך לחלל: במהלך ניסוי במנועי חללית דרגון של חברת spaceX, שנערך הלילה (יום א') בבסיס החלל בקייפ קנוורל שבפלורידה, אירעה תקלה וככל הנראה פרצה שריפה במקום. כלי תקשורת בפלורידה פרסמו תמונות של עשן המיתמר מהאזור שבו פועלת החברה שבבעלות אילון מאסק.

 

החללית עגנה בתחנת החלל הבינלאומית, מבט מבחוץ (צילום: נאס
החללית עגנה בתחנת החלל הבינלאומית בחודש מרץ, מבט מבחוץ(צילום: נאס"א)

 

ב-spaceX אישרו את דבר התקלה ובהודעה שפרסמה החברה נכתב: "הניסויים הראשוניים הושלמו בהצלחה, אבל הניסוי האחרון הסתיים בתקלה בכן השיגור".

 

הדיווח הראשון על התקלה פורסם ב-Florida Today. בתמונות שפורסמו ברשת נראה עשן בצבע כתום מיתמר מהאזור שבו פועלת החברה של מאסק. לא היו נפגעים באירוע, אך ככל הנראה לחללית נגרם נזק. ברשתות החברתיות הופץ סרטון המתעד כביכול את רגע פיצוץ החללית, אבל אין אישור שמדובר בסרטון אמיתי.

 

ב-spaceX אמרו כי הם חוקרים יחד עם סוכנות החלל האמריקנית את התקלה. ראש נאס"א, ג'ים בריידנסטין, אמר כי "נאס"א קיבלה הודעה על השריפה שפרצה במהלך הניסוי של spaceX, שאירעה בשלב האחרון". הוא הוסיף: "זו הסיבה שבגללה אנחנו עורכים ניסויים. אנחנו נלמד את הנושא ונעשה את השיפורים הנדרשים כדי להתקדם הלאה בתוכנית הטיסות המאוישות".

 

 

נאס"א הקצתה תקציב בגובה 6.8 מיליארד דולר על מנת לבנות חללית, שבאמצעותה יגיעו אסטרונאוטים לחלל מאדמת ארצות הברית. שתי החברות שבונות את החלליות הן spaceX ובואינג.

 

בחודש שעבר שוגרה חללית בלתי מאוישת לתחנת החלל הבינלאומית. על כיסא המיועד לאסטרונאוט הוצבה בובה בחליפת חלל. החללית, ששוגרה מפלורידה, חזרה נחתה באוקיינוס.

 

הטיסה המאוישת הראשונה בחללית של spaceX הייתה אמורה להתבצע בחודש יולי הקרוב, אך בעקבות התקלה ייתכן כי תהיה דחיה בלוח הזמנים.

 

חברת spaceX משגרת בשנים האחרונות חלליות בלתי מאוישות לתחנת החלל הבינלאומית בשנים האחרונות. אבל כדי לשגר אסטרונאוטים לחלל מארצות הברית היא צריכה להתאים את תא החללית עבור בני אדם. כיום, כדי להגיע ולחזור מתחנת החלל משתמשים האמריקנים בחלליות רוסיות, מה שעלה לנאס"א עשרות מיליוני דולרים למושב. למעשה, מאז שארצות הברית הפסיקה להשתמש במעבורות חלל בשנת 2011 היא תלויה ברוסיה בשיגור אסטרונאוטים לחלל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים